Nem megfelelően tüntette fel árait a JYSK


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A bútor-áruházlánccal szemben 500.000 Forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a hatóság.

Az elsőfokon eljáró Békéscsabai Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztálya folytatott le eljárást a JYSK-kel szemben, amelyben megállapította, hogy a Társaság egységár feltüntetési kötelezettségének többszörösen sem tett eleget, ezért kötelezte a Társaságot arra, hogy a fogyasztók részére adott kereskedelmi kommunikációban az eladási ár mellett az arra köteles termékeknél az egységárat is tüntesse fel. A jogsértés miatt pedig 500.000,-Ft fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki.

A bútoráruház fellebbezett a döntés ellen, de a másodfokon eljáró Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztálya helybenhagyta az elsőfokú döntést. A határozat indokolása szerint az elsőfokú hatóság a tényállást megfelelő módon feltárta, és a rendelkezésre álló bizonyítékokból helyes jogi következtetéseket vont le, indokolási kötelezettségének részben eleget tett, a bírság mértékét megfelelően alátámasztotta, így a bírság mérséklésére, törlésére lehetőség nincs, mivel a JYSK megsértette a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló törvényt, a fogyasztóvédelmi törvényt és a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló NFGM–SZMM rendeletet is.

(fogyasztovedelem.kormany.hu)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.