Önmagát jelentette fel a holland adatvédelmi hatóság


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az adatvédelmi hatóság nem járt el kellő körültekintéssel, amikor másolatban, nem pedig titkos másolatban küldtek ki egy körlevelet. Az ügy azért kapott nagy sajtóvisszhangot, mert a címzettek újságírók voltak. Az incidens következtében harmincnyolc újságíró email címe vált ismertté.

Az adatvédelmi incidenst  Graham Cluley szakértő fedezte fel, s nyomában megírta a G Data.

Érdekesség, hogy a kiküldött email célja éppen az volt, hogy felhívja az újságírók figyelmét az európai adatvédelmi rendeletre, a GDPR-ra.

Valószínű az eset örökre rejtve maradt volna a közvélemény előtt, ha a témára érzékeny újságírók nem feszegetik tovább a kérdést, és faggatják arról a holland adatvédelmi hatóságot, hogy mikor kezd vizsgálatot saját maga ellen.

Ezért aztán a holland adatvédelmi hatóság végül is megtette a szükséges bejelentést, igaz, nem a GDPR által előírt 72 órán belül.

Persze, a holland újságírók nagy valószínűséggel már korábbról ismerték egymás email címeit, így nagy kárt igazán nem okozott az incidens.

A magyar hatóság, a Nemzeti Adat- és Információszabadság Hivatalának (NAIH) 2019 májusi adatai szerint a leggyakoribb adatincidensek a téves címre küldött küldeményekből származnak, itthon az esetek 60 százalékában történik hasonló vétség.

(baon.hu)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.