Tavasz végétől bírságolható a kettős minőség


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A magyar fogyasztók hátrányos megkülönböztetését hamarosan akár félmilliárdos bírsággal szankcionálhatja majd a hatóság.

Tavasz végétől bírságolható a kettős minőség – közölte Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára a Fogyasztóvédelmi világnapon.

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatként büntetik

A jótállás-szavatosság szabályozásának tavaly januári teljes megújítása óta a legjelentősebb előrelépés a magyar fogyasztók jogainak erősítésében, hogy hátrányos megkülönböztetésüket hamarosan akár félmilliárdos bírsággal szankcionálhatja majd a hatóság.

„A május utolsó napjaiban élesedő törvényi előírás a visegrádi országok közös kezdeményezésére megalkotott uniós irányelven alapul. A hazai vásárlóknak nyártól senki nem kínálhat büntetlenül a másutt azonos néven forgalmazottnál gyatrább árucikkeket” – hívta fel a figyelmet Cseresnyés Péter.

Fogyasztóvédelmi Jog Online

A kettős minőség 2022. május 28-ától tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatként lesz szankcionálható. A kifejezés azt a káros jelenséget takarja, amikor két uniós tagállamban megegyező márkanévvel, csomagolásban, ám jelentősen eltérő összetétellel vagy egyéb jellemzőkkel árusítanak egy terméket.

A május végétől kiszabható bírság a gyártó árbevételének öt százalékát is elérheti, multicégek esetében legfeljebb 500 millió forintos tétel lehet.

Gyorséttermeket is ellenőriznek

A fogyasztók hiteles tájékoztatása érdekében május végétől, szintén uniós előírás alapján, módosulnak az árfeltüntetés szabályai. A kereskedelmi engedmények bejelentésekor minden esetben jelezni kell a korábbi árat, amely kizárólag a megelőző legalább harminc napon belüli legalacsonyabb ár lehet.

Az ITM közölte azt is, hogy a szakminisztérium a hatósági eszköztár bővítése mellett állandó jelenléttel, rendszeres ellenőrzésekkel védi a vásárlókat. A fogyasztóvédelem 2022-ben új területekre terjeszti ki vizsgálati programját, egyebek mellett a gyorséttermekre, az esküvői ruhaszalonokra és a használtautó-kereskedésekre.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.