Audi A8 L – Luxus új szinten

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Az 1994-ben bemutatott első generációs A8 forradalmi, teljesen alumínium karosszériával mutatkozott be, ami ebben a kategóriában is szenzációnak számított. A tavalyi frankfurti kiállításon bemutatott negyedik generációs modell már csak 58 százalékban tartalmazza a könnyűfém-technológiát, az új modellben nagy szilárdságú acélok mellett magnézium- és szénszál-erősítésű műanyagot is használnak.

A súlynövekedés így elkerülhetetlen volt, igaz jelentéktelen az emelkedés, de ez is inkább a töménytelen technikai újdonságra vezethető vissza, és a méretnövekedésre. Az új A8 alapból 5172 mm hosszú és 1473 mm magas, vagyis 37 mm-rel hosszabb, 13mm-rel magasabb, mint elődje. Tesztautónk még picivel hatalmasabb, hiszen az L változatot tehettük próbára, ami 130 mm-rel még hosszabb, így már 5,3 méteres hosszúsággal számolhatunk.

Audi A8 L

Fantasztikusan jól sikerült az új Audi A8: sportos elegancia és kifinomultság jellemzi, és egy új dizájnkorszak hajnalát jelzi az egész márka számára

Audi A8 L

.Az új Audi A8 Neckarsulmban, külön erre a célra épített üzemegységekben készül, az L modell 5,3 méter hosszú, forduláskor nagy segítség az összkerék-kormányzás

Audi A8 L

A folytonos fénycsíkkal ellátott LED-es hátsó lámpa egyedivé varázsolja, míg elől lézervilágítással kiegészített Matrix LED-fényszórókat kapott 

A hatalmas tengelytáv segítségére szolgál a különleges futómű, amely dinamikus összkerék-kormányzással van felvértezve, kis sebességnél az első kerekekkel ellentétes szögbe fordul, így lényegesen kisebb forduló körrel számolhatunk, míg nagyobb tempónál a kerékállás megegyezik az elsőjével, így a sávváltás gyors, határozott és biztonságos lesz. A futómű rendkívüli kényelmét az aktív felfüggesztés adja, amely elsősorban hagyományos stabilizátorrudak helyett 48 voltos feszültségű elektromotorokkal mozgatott karokat használ kerekenként, légrúgózással együttműködve felejthetetlen kényelmet biztosítva.

Audi A8 L

Az ülések kényelme és az anyaghasználat első osztályú, a szellőző rostélyok csak indításkor bújnak elő

Audi A8 L

Két érintőképernyője szinte észrevehetetlenül simul bele a csillogó fekete középkonzolba, a navigáció valódi képekkel dolgozik

Audi A8 L

Nyújtott lábbal is utazhatunk, hatalmas a hely hátul, ionizátor és aromatizáló is dolgozik az utastérben, az ajtókat nem szabad becsapni elektromos motor húzza a helyére

A hátsó sor kényelme is vitathatatlan, a lábtér a 3128 mm-es tengelytávnak köszönhetően hatalmas. Mindkét ülés egy fotel kényemével vetekszik, öt különböző masszázsfunkciót állíthatunk be rajta, ha fárasztóvá válna a hosszú utazás, majd akár alvó pozícióig dönthető háttámla, ahol ilyenkor az ülőlap is előrébb csúszik a tökéletes kényelem érdekében. Persze ezt a legjobban akkor élvezhetjük, ha a „jobb egyben” nem foglal helyet senki, ilyenkor a könyöklőben elhelyezkedő tabletszerűen használható távirányítóval az ülést teljesen előre tolhatjuk, így még a kétméteres langaléták is kinyújtózkodva pihenhetnek. A tabletről továbbá az ülések funkciói mellett a sötétítő rolókat, a belső hangulatvilágítást, az olvasó lámpákat, a légkondi beállításait, az ülésfűtés, -szellőztetés és – sofőrünk nagy örömére – a médialejátszó összes funkcióját állíthatjuk. Megfelelő kártya használatával tv-t is tudunk nézni az LCD monitorokon akár HD minőségben, de a gyárilag beépített konnektorral ellátott inverter használatával játékkonzolok használata is lehetséges. Az ötcsillagos luxus második sor mellett, azért a kormányt forgató személyzetnek sem kell lemondania semmilyen kényelemről. Az első ülések kényelme itt is tökéletes, fűtés-hűtés mellett a masszázs is jár, az elölülőknek.

Audi A8 L

Kivehető a tablet a könyöklőből, innen irányíthatjuk a HD minőségű kijelzőt, a médialejátszót, továbbá az ablakrolókat, a kényelmi funkciókat, az ülésbeállítást és a hangulatvilágítást

Audi A8 L

Az Audi az első autógyártó, amely a radarszenzorok, az előre néző kamera és az ultrahangos érzékelők mellett lézeres letapogatót is használ

Audi A8 L

A kormánykerék is új dizájnt kapott, a 12,3 colos digitális műszerfal szabadon konfigurálható

Belső tere elöl tudatosan minimalista hangulatot áraszt, a kormány teljesen új dizájnt kapott, karimája vaskos, jó fogású, tekergetése nagyon steril, szinte semmi visszajelzést nem ad az útról. És hogy mennyire high-tech a belső környezet, egyetlen tekerő funkcióval ellátott gomb maradt, ami a médialejátszó hangerőszabályzóját hivatott képviselni. Minden mást a középkonzolon elhelyezett érintőpaneles kijelzőkről irányíthatunk. A felső 10,1 colos kijelző a mindenes, ott a navigáció, a tolatókamera, a médialejátszó különböző beállításai érhetők el, valamint az autóval kapcsolatos információk hívhatók le, és ha unatkoznánk – míg a „főnökre” várunk – HD minőségben akár tv-t is nézhetünk. Az alsó 8,6 colos kijelző csak a levegő, az ülések hőmérséklet-szabályozására szolgál. A hangrendszer sem akármi, a Bang&Olufsen rendszer 3D hangzásban és 23 hangszóróval szórakoztat minket. A biztonsági rendszerek sem maradhatnak ki a legújabb fejlesztésekből, az adaptív menetasszisztens munkáját 12 ultrahangos érzékelő, 6 kamera, 5 radar, és egy lézerszkenner szolgálja ki. Ezzel az elképesztő felhozatallal az önálló fékezés, a követési távolság és sáv tartása szinte gyerekjáték. Ami komolyabb feladat elé állítja a rendszert, az az útszűkület-asszisztens vagy a kikerülési és bekanyarodási asszisztensek, melyek elképesztő tökéletességgel működnek.

Audi A8 L

A hátsó ülések 7 masszázs programmal kedveskednek a 3 fokozatú ülésszellőztetés mellett

Audi A8 L

Hatalmas a poggyásztér, természetesen a csomagtértető mozgatását is az elektronikára bízták

Audi A8 L

A luxusnak ára van, 30 ezer forint híján 30 milliós alapárral számolhatunk, a képeken látható modellért 48 milliót kérne a kereskedő

Az erőforrás minden igényt kielégít, a V6-os háromliteres 2967 köbcentiméteres dízel 286 lóerőt biztosít és 600 Nm forgatónyomatékot ad le már igen alacsony fordulaton. További érdekessége, hogy a hatalmas testet az alapfelszereltség részét képező quattro-hajtás segítségével 5,9 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/órára az A8-ast, majd tovább az elektronikusan korlátozott 250 km/órás végsebességig.

  • Értesítő a rovat cikkeiről
Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az jogaszvilag.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!