Új időszámítás az e-ügyintézésben


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A NISZ új egységes felületet fejlesztett ki a közigazgatási elektronikus ügyintézés számára, amelyen a cégek a magánszemélyek és jogi képviselőik is könnyen intézhetik ügyeiket. A  égek számára 2018. januártól elvileg kötelező lenne a saját Cégkapujukon keresztül kommunikálni a NAV-val, azonban az adóhatóság határozatlan idejű átmentei időszakot vezetett be, amely alatt a cégek továbbra is vezető tisztségviselőjük Ügyfélkapuján keresztül kommunikálhatnak a NAV-val.


„Az ügyfelek joggal várják el, hogy az állam is biztosítsa számukra a gyors és kényelmes online ügyintézés lehetőségét, illetve a más online platformokon már megszokott ergonómiát. Erre az igényre ad megfelelő választ 2018. január 2-tól a hazai e-ügyintézés új kiindulópontjának szánt személyre szabható ügyintézési felület (továbbiakban: SZÜF).

A SZÜF fejlesztése során olyan e-közigazgatási, e-ügyintézési platform létrehozása volt a cél, amely letisztult arculattal rendelkezik és komoly informatikai tudás nélkül is használható, valamint közérthető tartalommal jelenik meg és a modern piaci szolgáltatóknál megszokott felhasználói élményt nyújtja a közigazgatási ügyeket intézők számára. A SZÜF az asztali számítógépeken és mobil eszközökön egyaránt elérhető januártól és a hazai elektronikus ügyintézés központi belépési pontjaként működik. Az ügyintézési felületre jelenleg csak ügyfélkapus azonosítással, a jövőben azonban többféle azonosítási mód közül választva lehet majd belépni (például: eSzemélyi, telefonos azonosítási kód).

A SZÜF az e-közigazgatási portálokat és szolgáltatásokat összefogó komplex keretrendszer lesz, amelyre az e-ügyintézési szolgáltatók ki tudják majd helyezni saját szolgáltatásaikat is.

A SZÜF már elérhető, azonban a platform funkcióit, megjelenését, hatékonyságát a felhasználók visszajelzései, szokásai és igényei alapján folyamatosan fejlesztik.

Az ügyintézés már megszokott felületei változatlanul elérhetőek és használhatóak lesznek addig ameddig az új e-ügyintézési platform elérhetősége, szolgáltatásai és funkciói a felhasználók szélesebb körében ismertté válnak.

Digitális evolúció: sorban érkeznek az új e-szolgáltatások
A NISZ az indulást követő hetekben a tapasztalatok, a tesztek és a felhasználói visszajelzések alapján elvégezi a rendszer finomhangolását, amelynek eredményeként az új felületen folyamatosan jelennek majd meg az újabb és újabb elektronikus szolgáltatások, az evolúciós folyamatnak köszönhetően több száz ügyet lehet majd teljesen elektronikus formában intézni.

E-ügyintézés biztonságosan
Az új platform fejlesztése során kiemelt hangsúlyt kapott az informatikai biztonság, amelyet a jogszabályoknak megfelelően és jövőbe mutató technológiák alkalmazásával alakítottak ki. Ennek köszönhetően a felhasználók biztonságosan kényelmesebben és gyorsabban intézhetik majd ügyeiket.

ePapír – a sokoldalú ügyintézési megoldás
A SZÜF kialakításakor figyelembe vették azokat is, akiknek kevesebb rutinjuk van az informatikai eszközök és alkalmazások használatában: nekik szól az ingyenes, hitelesített üzenetküldő szolgáltatás, az ePapír. Ennek segítségével a felhasználók elektronikus úton léphetnek kapcsolatba azokkal az e-ügyintézést biztosító hazai szervezetekkel vagy hivatalokkal, amelyek csatlakoztak az ePapír rendszerhez.

Az ePapír egy ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott hivatalokkal, intézményekkel. Az alkalmazás egyszerűsíti az ügyintézést, gyakorlatilag egy biztonságos e-mail szolgáltatásra hasonlít, amely segítségével az állampolgárok biztosak lehetnek abban, hogy a beadványuk célt ért, ugyanakkor az ügy elintézéséhez szükséges iratokat hitelesítve is csatolhatják a levelükhöz. Az üzenetek sikeres elküldéséről a rendszer feladási igazolást küld a személyes Ügyfélkapuhoz tartozó postafiókba, úgy mintha a hagyományos, papír alapú ügyintézés során tértivevénnyel adnánk postára a dokumentumokat.

Cégkapu – a céges „Ügyfélkapu”
2018 elejétől  az Ügyfélkapu analógiájára kialakított, Cégkapu szolgáltatást a jogszabályban nevesített szervezetek kötelezően vehetik majd igénybe. A SZÜF a gazdálkodó szervetek képviselői számára ugyancsak megoldást jelent majd az online ügyintézés során. A januártól kötelező Cégkapu szolgáltatásra 2017. december 31-ig szankciók nélkül regisztrálhatnak azok a gazdálkodó szervezetek, akik eddig még nem tették meg.”

(hirlevel.egov.hu)

[htmlbox Jogászvilág_hírlevél]

Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Így működik a közösségi finanszírozás

A fintech-forradalom egyik mérhető sikertörténete, hogy miként vált az adomány és előfizetés jellegű közösségi finanszírozás a hagyományos forrásgyűjtési módszerek – mint a klasszikus banki finanszírozás vagy a kockázati tőkebefektetések – alternatívájává. Ebből a gyors fejlődésből az is következik, hogy kevésbé egységes a kép a köztudatban a „crowdfunding” jelenségről. Hány formája van? Melyek esnek szabályozás alá? Kik a szereplők a folyamatban? Milyen jogszabályok vonatkoznak rá?  Hogyan adóznak? Sok-sok tisztázandó körülmény közül a fő kérdés mindenekelőtt azonban az, hogy megjelennek-e erre szakosodott szolgáltatók Magyarországon is. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda összefoglalójából sok kérdésre választ kapunk.

2024. április 25.

NMHH: reklámriport miatt bírságolt a médiatanács

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága