Új Future Ready Lawyer felmérés a Wolters Kluwer-től
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A globális járvány felgyorsította az ügyvédi szakma folyamatos átalakulását, a megfigyelhető trendek és átalakuló prioritások új alapokra helyezték a jogi szakmát az elmúlt évben – derül ki a Wolters Kluwer – a 2021-es Future Ready Lawyer: Moving Beyond the Pandemic (A jövő jogásza – szakmánk a járvány után) című új jelentéséből.
Az új technológiák alkalmazásának képessége a teljesítmény növelésére minden eddiginél fontosabbá vált, az ügyvédek 80% -a szerint a világjárvány következtében megnövekedett a technológiai megoldások iránti igény. A felmérés megerősíti, hogy a jogi szakemberek többsége a digitális átalakulást és a technológiát a jobb teljesítmény, hatékonyság és termelékenység kulcsfontosságú mozgatórugójaként látja, amely a technológiai megoldások fokozottabb használatát és az azokba való komolyabb beruházásokat vetíti előre. A felmérés azonban rávilágított arra is, hogy a jogi szakma milyen hiányosságokkal küzd a járvány utáni időszakra való felkészülés tekintetében.
A 2021-es Future Ready Lawyer: Moving Beyond the Pandemic (A jövő jogásza – szakmánk a járvány után) Wolters Kluwer felmérés, mely az Egyesült Államok és kilenc európai ország 700 jogi szakemberének bevonásával készült, áttekintését ad a tendenciákról és arról, hogy a jól felkészült szervezetek mennyivel kiemelkedőbb teljesítményt képesek elérni a világjárványt követően. A 2021 márciusában közzétett független felmérés olyan egyedülálló ismeretekkel vértezi fel a jogi szakembereket, mely versenyelőnyhöz segíti őket a világjárvány hatásainak és következményeinek jobb megértése által. A jelentés tartalmazza a 2020-2021-es összehasonlító adatokat is, amelyből megismerhető a szakemberek világjárvány előtti időszakban kialakult véleménye, összevetve azokat a jelenlegi nézeteikkel.
A 2021-es Wolters Kluwer Future Ready Lawyer felmérés megállapításai ide kattintva tölthetők le. A tanulmányból többek között megismerheti piacvezető cégek elemzését is, akik a pandémia jogi szektorra gyakorolt hatását boncolgatják.
“A Future Ready Lawyer felmérés egyértelműen rámutat arra a tényre, hogy a jogi szakma digitális transzformációja felgyorsult a járvány következtében” – mondta Martin O’Malley, a Wolters Kluwer Legal&Regulatory Divíziójának ügyvezető alelnöke és vezérigazgatója. “Az utóbbi években egyértelműen látszik, hogy a modern technológiai megoldások elengedhetetlenül fontosak az üzleti ellenállóképesség szempontjából. A szakemberek egyre inkább a digitális átalakulást és a technológiát tekintik a javuló teljesítmény, hatékonyság és termelékenység kulcsfontosságú mozgatórugóinak, és a technológiai megoldások növekvő használatát és az azokba való nagyobb arányú befektetést vetítik előre.”
A felmérés fontosabb eredményei/megállapításai
Trendek
Egy kihívásokkal teli évet követően az ügyvédek tovább gyorsuló változásokat várnak. Az alábbi trendek mentén várható a legnagyobb változás:
- A legal-technológia fontosságának növekedése – 77%
- Megnövekedett mennyiségű és komplexitású információhalmazzal kell szembenézni – 77%
- Változó elvárások az ügyfelek és vezetők részéről egyaránt – 76%
- A tehetséges munkavállalók megszerzésének és megtartásának képessége – 76%
- Nagyobb hangsúly a hatékonyság/termelékenység növelésének irányába – 75%.
Az összes trenddel kapcsolatban megállapítható, hogy szignifikáns eltérés van azok felismerése és a hozzájuk való igazodás tekintetében: az ügyvédek kevesebb mint 36%-a gondolja azt, hogy cége felkészült arra, hogy lépést tartson a változásokkal.
Ügyfelek és cégek közötti kapcsolatok
A termelékenység növelése iránti elvárással szembesülve a cégek jogi osztályai egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a technológiai megoldások iránt és ezáltal ebbe az irányba tolják az ügyvédi irodákat is:
- 3 éven belül a jogi osztályok 91%-a fog érdeklődést mutatni a korszerű technológiát alkalmazó cégek irányába – ez 10 pontos növekedést jelent 2020-hoz képest.
- A vállalatok jogi osztályai egyre nagyobb arányban fogalmazzák meg a velük dolgozó ügyvédi irodák felé azt az elvárást, hogy:
- olyan technológiai megoldásokat alkalmazzanak, melyek a lehető legjobb szolgáltatásokat nyújtják számukra – 78%
- tovább növelik a termelékenységet/hatékonyságot – 76%.
A Future Ready Lawyer felmérés szintén jelentős eltérést tárt fel a vállalatok jogi osztályainak elvárásai és a nekik dolgozó ügyvédi irodák elvárásoknak való megfelelése tekintetében. Ez a megfelelésbeli eltérés hatással lehet az ügyfelek elégedettségére is: csupán a vállalatok jogi osztályainak 30%-a elégedett a neki dolgozó ügyvédi irodával, és növekvő arányban tervezik a velük együttműködésben álló iroda lecserélését: a 2020-as 13%-kal szemben most 24% jelezte, hogy nagy valószínűséggel le fogja cserélni a neki dolgozó ügyvédi irodát.
Vállalati jogi osztályok
A pandémia különösen nagy nyomást helyez a jogi osztályokra azáltal, hogy folyamatosan növekvő munkamennyiséggel kell megbirkózniuk egyre szűkebb költségvetés mellett.
A 2021-es Future Ready Lawyer felmérésben résztvevő jogi osztályok számára a legnagyobb kihívást az alábbiak jelentik:
- a napi rutinfeladatok automatizálása és a technológiák jobb kihasználása a munkafolyamatok során
- a (külső) jogi kiadások költségeinek csökkentése/kontrollálása
- a jogi osztályokkal szemben támasztott növekvő követelményeknek való megfelelés.
A növekvő elvásároknak való megfelelés érdekében a jogi osztályok 57%-a tervez az elkövetkezendő 3 évben az eddigieknél nagyobb technológiai kiadásokat, míg 84% azt állítja, hogy a technológia fokozottabb felhasználásával javítani tudja a termelékenységét.
Az egyszerre költségcsökkentésre irányuló ugyanakkor növekvő elvárásokkal szembesülve a jogi osztályok munkavégzési módszerei is átalakulnak. A jogi osztályok döntő többsége tervezi külsős fél bevonását vagy a munka (részbeni) kiszervezését (outsourcing) (77%), szakképzett jogi munakerő bevonását (insourcing) (76%), szerződéses alkalmazottak (75%), egyéb jogi szolgáltatásokat nyújtók (73%) és nem jogi végzettségű személyek (70%) bevonását. A 2020-as szinthez képest az összes mutatószámban emelkedés tapasztalható.
A változás azonban mindig új kihívásokat hoz magával. A vállalati jogászok mindössze 28%-a gondolja úgy, hogy cége hatékonyan felkészült a változások menedzselésére, és csupán 27%-uk állítja, hogy felkészült a technológiai átalakulásra.
Ügyvédi irodák
Az ügyvédi irodák is folyamatosan változó környezetben működnek. Reagálnak a megnövekedett ügyfél-elvárásokra, nagyobb mértékű befektetéseket és innovációt eszközölnek a nagyobb hatékonyság és értéknövelés érdekében.
A Future Ready Lawyer felmérés szerint azok a területek, melyek a következő három évben az irodák által nyújtott szolgáltatásokat befolyásolni fogják, az alábbiak:
- 82% az irodák által nyújtott szolgáltatások testreszabottabbá tételét várja
- 81% a technológiák magasabb szintű használatát várja a termelékenység növelése érdekében
- 78% az innovációra fektetett nagyobb hangsúlyt vár
- 78% átláthatóbb és szorosabb együttműködésre számít az ügyvédi irodák és ügyfeleik között.
Összegezve elmondhatjuk, hogy az ügyvédi irodák 63%-a tervezi növelni a technológiai megoldásokra fordított kiadásait. 74%-uk mondja azt, hogy mint az ügyfelek igényeire reagáló ügyvédi irodának invesztálnia kell az új technológiákba a hatékony céges működés és az ügyfelekkel történő hatékonyabb együttműködés érdekében. Azonban még van hova fejlődni, ugyanis jelenleg csupán 32% érzi úgy, hogy felkészült a technológiai újdonságok alkalmazására és mindössze 28%-uk érzi úgy, hogy teljes mértékben felkészültek az új technológiák használatára a magasabb szintű ügyfélkiszolgálás érdekében.
A vállalatok jogi osztályaihoz hasonlóan az ügyvédi irodák is új munkamódszereket keresnek.
A 2020-as évvel összevetve megállapítható, hogy több ügyvédi iroda veszi igénybe nem jogi végzettségű személy munkáját (69%); több self-service megoldást biztosítanak az ügyfeleiknek (68%); nagyobb arányban vesznek igénybe kiszervezett munkaerőt vagy külső segítséget (68%); illetve magasabb a szerződéssel foglalkoztatott munkavállalók aránya (65%).
A felmérés teljes anyaga, mely elemzi a koronavírus járvány hatását a jogi szakmára, betekintést nyújt a technológiai újításokban élen járó vezetők és jogi területen dolgozó véleményvezérek meglátásaiba, letölthető innen: 2021 Wolters Kluwer Future Ready Lawyer Survey: Moving Beyond the Pandemic.
A Wolters Kluwer A jövő jogásza 2021 felmérése
A Wolters Kluwer Legal & Regulatory divíziója a 2021 Wolters Kluwer Future Ready Lawyer Survey: Moving Beyond the Pandemic című kutatás során 700 jogásszal készített kvantitatív interjút ügyvédi irodákban, jogi osztályokon és üzleti szolgáltatásokat nyújtó cégeknél az Egyesült Államokban és kilenc európai országban: az Egyesült Királyságban, Németországban, Hollandiában, Olaszországban, Franciaországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Belgiumban és Magyarországon. A felmérés során azt vizsgálta, hogy az ügyfelek elvárásai, a technológia és más tényezők milyen hatással vannak a jog jövőjére a legfontosabb területeken, és hogyan készülnek fel a jogi szervezetek ezen változásokra. A felmérést a Wolters Kluwer online folytatta le egy vezető nemzetközi kutatóvállalat segítségével 2021. március 4. és 18. között.
Wolters Kluwer Legal & Regulatory
A Wolters Kluwer Jogi-Szabályozási divíziója élen jár az olyan jogi, valamint jogi-megfelelőségi megoldások fejlesztése terén, melyek lehetővé teszik ügyfeleink számára a termelékenység és a teljesítmény növelését, a kockázatok minimalizálását, továbbá segítségükkel jobb eredmények érhetők el. A Wolters Kluwer (WKL) világszinten vezető szerepet tölt be az egészségügy, az adózás és pénzügy, a közigazgatás, a kockázatkezelés, valamint a jogi megfelelőségi és -szabályozási szektorban dolgozók számára nyújtott szakmai információk, szoftvermegoldások és szolgáltatások terén. Nap mint nap segítünk ügyfeleinknek a legfontosabb szakmai döntéseik meghozatalában azáltal, hogy olyan szakértői megoldásokat kínálunk számukra, melyek ötvözik a professzionális szakmai ismereteket a specifikus technológiával és szolgáltatásokkal. A Wolters Kluwer éves árbevétele 2020-ban 4,6 milliárd euró volt. A csoport több mint 180 országban rendelkezik ügyfelekkel, negyvennél is több országban van jelen, és mintegy 19 200 munkatársat foglalkoztat világszerte. A vállalat székhelye a hollandiai Alphen aan den Rijnben található. Ha többet szeretne megtudni cégünkről és az általunk kínált megoldásokról, látogasson el a www.wolterskluwer.com oldalra, valamint kövessen bennünket a Twitter, Facebook, LinkedIn vagy YouTube oldalunkon.
Médiakapcsolat:
Cseh Balázs
Wolters Kluwer Hungary Kft.
+36 1 4645 601
balazs.cseh@wolterskluwer.com