Költségspórolás technológiával


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A vállalatok jogi osztályai az egyes eljárásaik kialakítása során döbbennek rá arra, hogy a jogi IT eszközök és eljárások segítséget nyújthatnak a költségek kordában tartásában. A jogi költségek alakulásával foglalkozó tanulmányban 59 amerikai vállalat jogi osztályát vizsgálták meg és ez alapján vontak le következtetéseket.


A tanulmány azt állítja, hogy idén körülbelül ugyanannyi vállalat költ többet a külső jogászaira, mint amennyi átalakítja a struktúráját és így kevesebbet költ majd. Azonban a jogi osztályok sokkal inkább növelik a házon belüli költségeiket.

A külső megbízások összege még mindig magasabb, mint a vállalati jogászok költségvetése, de ez a tendencia megfordulóban van. A külső megbízásokat általában a cégekkel szerződött ügyvédi irodák kapják, amely a külső jogi költségek 80%-át teszi ki.

A cégvezetők szerint ez azért alakulhatott így, mert a vállalati jogászok sokszor külső tanácsadókat alkalmaztak, ügyvédi irodáktól kértek tanácsot.  A külső megbízásokban az is közrejátszik, hogy az ügyvédi irodák kiegészítő szolgáltatásokat is nyújtanak, például IT és egyéb ügyintézési szolgáltatásokat.

A leghatékonyabban az olyan technológiai eszközökkel lehet a költségspórolást végrehajtani, mint az e-számlázás, amely a költségvetés ellenőrzésének egyik leghatékonyabb eszköze. Az e-számlázással egyszerűen lehet statisztikákat készíteni a vállalati kiadásokról és ötleteket kapni a spóroláshoz.

A tapasztalatok szerint az ilyen eszközök a complianceben is segítséget tudnak nyújtani, így a külső jogi tanácsadókat is kevésbé kell igénybe venni.

A megkérdezett vállalatok a teljesítményértékelési és az automatikus számlázási programokat említették még hasznosként, de ezeket jóval kevesebb vállalat használja csak.

Szakértők szerint csak idő kérdése és a vállalati jogi osztályok ellenőrzést fognak szerezni a többi terület kiadásai felett és racionalizálni fogják azokat.

Sok jogi osztály dönt ma már úgy, hogy költségspórolási célból nem veszi igénybe külső ügyvédi irodák segítségét. Ez leginkább a szerződésvéleményezés, a peres ügyek és a szellemi tulajdon területén jellemző.

A kutatás az elektronikus perfelvételi eljárás költségeivel is foglalkozott, amelyet a legtöbb válaszadó költségspórolási célból, míg kisebb részük a viszont a vezetői vállalati jogász utasítására igyekszik csökkenteni. A perfelvételi eljárások költségeinek követését az újabb ás újabb eljárások megindulása, illetve a költségek bejelentésének hiánya nehezíti.

(law.com

[htmlbox Jogászvilág_hírlevél]

Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.