Megbírságolta a Jófogást a GVH
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A versenyhatóság szerint megtévesztően kommunikált az apróhirdetési portál.
Megtévesztő volt a Jófogás apróhirdetési oldal kiemelése az ingatlanhirdetéseknél, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2 millió forintra bírságolta a portált üzemeltető Schibsted Classified Media Hungary Kft.-t – közölte a hivatal.
A GVH indoklása szerint a 2015 októberétől mobil alkalmazásban közzétett Csak a Jófogáson kiemelés azt üzente, hogy az érintett hirdetések kizárólag a Jófogás oldalán láthatóak, miközben azokat abban az időben más oldalakról is elérhették a fogyasztók.
Hozzátették, hogy a vállalkozás 2015. októberi sajtóközleménye is megtévesztő volt, mert annak alapján az üzletfelek abban bízhattak, hogy növekszik a portál ingatlanrovatának látogatottsága és ezzel emelkedik a hirdetések ár-érték aránya. A hirdetett kizárólagosság alkalmas lehetett arra, hogy a professzionális hirdetőket a hirdetés előnyeit és az azoktól várható eredményeket illetően megtévessze – írták.
A hivatal a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett, a szolgáltatások értékesítési bevételekből indult ki. Enyhítő körülményként értékelték, hogy a vállalkozás már a versenyfelügyeleti eljárás alatt módosította kereskedelmi gyakorlatát, kiegészítő információval módosította a kiemeléseket, valamint kidolgozott kötelezettségvállalási nyilatkozatot nyújtott be a versenyfelügyeleti eljárás korai szakaszában és megvalósította vállalásainak egyes elemeit.
A GVH a 2015. november 19. és 2016. január 31. közötti időszakra megszüntette az eljárást.
(MTI)