Megbírságolta a Jófogást a GVH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A versenyhatóság szerint megtévesztően kommunikált az apróhirdetési portál.


Megtévesztő volt a Jófogás apróhirdetési oldal kiemelése az ingatlanhirdetéseknél, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2 millió forintra bírságolta a portált üzemeltető Schibsted Classified Media Hungary Kft.-t – közölte a hivatal.

A GVH indoklása szerint a 2015 októberétől mobil alkalmazásban közzétett Csak a Jófogáson kiemelés azt üzente, hogy az érintett hirdetések kizárólag a Jófogás oldalán láthatóak, miközben azokat abban az időben más oldalakról is elérhették a fogyasztók.

Hozzátették, hogy a vállalkozás 2015. októberi sajtóközleménye is megtévesztő volt, mert annak alapján az üzletfelek abban bízhattak, hogy növekszik a portál ingatlanrovatának látogatottsága és ezzel emelkedik a hirdetések ár-érték aránya. A hirdetett kizárólagosság alkalmas lehetett arra, hogy a professzionális hirdetőket a hirdetés előnyeit és az azoktól várható eredményeket illetően megtévessze – írták.

 

A hivatal a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett, a szolgáltatások értékesítési bevételekből indult ki. Enyhítő körülményként értékelték, hogy a vállalkozás már a versenyfelügyeleti eljárás alatt módosította kereskedelmi gyakorlatát, kiegészítő információval módosította a kiemeléseket, valamint kidolgozott kötelezettségvállalási nyilatkozatot nyújtott be a versenyfelügyeleti eljárás korai szakaszában és megvalósította vállalásainak egyes elemeit.

A GVH a 2015. november 19. és 2016. január 31. közötti időszakra megszüntette az eljárást.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.