Nem volt egyedi az ajánlat – bírságolt a GVH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A felugró ablakban közölt „megismételhetetlen” ajánlat valójában nagyon is megismételhető volt a GVH szerint.

 

 


A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a fogyasztók megtévesztése és valótlan állítás miatt 500 ezer forintra bírságolta a Manna Natúr Kozmetikum Kft.-t, a Manna Natúr Kozmetikum Európa Zrt.-t pedig figyelmeztetésben részesítette. A Manna Natúr Kozmetikum vitatja a döntés jogosságát és jogi lépéseket fontolgat.

A hivatal keddi közleménye szerint a két vállalkozás megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert ajánlatait megismételhetetlenként hirdette, miközben azok – az informatikai szakértői vizsgálat szerint – nem tekinthetők egyedieknek. Valótlanul állították azt is, hogy a kedvezményes ajánlat csak két percig érhető el, ezzel nem adtak elég időt a tájékozott döntés meghozatalára – írta a GVH.

A Manna Natúr Kozmetikum Kft.-re kirótt bírság kiszabásakor a felugró ablakokkal kapcsolatban elért nettó árbevételt vették alapul, súlyosító körülményként értékelték többek között a jogsértő magatartás kiterjedtségét.

A GVH a Manna Natúr Kozmetikum Európa Zrt.-t olyan versenyjogi megfelelési mechanizmus elfogadására kötelezte, amely alkalmas a jövőbeni jogsértések megelőzésére: a vállalkozásnak ezt rögzítenie kell belső eljárásrendjében és gondoskodnia kell arról is, hogy reklámjait a megjelenés előtt hozzáértő belső munkatárs, valamint külső, független szakértő (ügyvéd vagy ügyvédi iroda, tanácsadó cég, független társadalmi szervezet) ellenőrizze, hogy azok megfelelnek-e a tisztességes kereskedelmi gyakorlat előírásainak.

 

A GVH felidézte, hogy a versenytörvény értelmében figyelmeztetés is kiszabható a kis- és középvállalkozásokra, ha első alkalommal követnek el jogsértést és ha az nem közbeszerzési kartell keretében, uniós jogot sértve, vagy sérülékeny fogyasztók kárára valósult meg.

A GVH a cégek honlapján 2015 januárja és 2016 decembere között a vásárlói rendelések leadásakor megjelenő, egyediként hirdetett ajánlatait és egyéb hirdetéseit vizsgálta.

A Manna Natúr Kozmetikum a GVH döntésére reagálva közölte: a hatóság téved, az ítélet miatt pedig jogi lépéseket fontolgatnak, mivel – meggyőződésük szerint – mindvégig az elvárható gondossággal, jogszerűen és tisztességesen, a jogszabályokat betartva jártak el. Hozzátették: olyan eszközöket, módszereket alkalmaztak, amelyek biztosították, hogy kereskedelmi gyakorlatuk ne legyen tisztességtelen vagy megtévesztő.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.