Bejegyzések webáruház címkével

2022. február 17. Cégvilág

Az adatvagyon szerepét vizsgálta a GVH az online kiskereskedelemben

Az online kiskereskedelemben nagyívű fellendülés tapasztalható az elmúlt években, így a nemzeti versenyhatóság is kiemelt figyelemmel követi a piaci szegmenst. A GVH most zárult piacelemzésének célja az online kiskereskedők adatvagyonával kapcsolatos tájékozódás volt – különös tekintettel arra, hogy az miként keletkezik, milyen szerepet tölt be a webáruházak között folyó versenyben, és mindezzel mennyire vannak tisztában a fogyasztók. A versenyhatóság piacelemzéseinek szempontjai között első alkalommal jelentek meg párhuzamosan fogyasztóvédelmi és versenypolitikai aspektusok is. Az elemzés a műszaki cikkek, a ruházati termékek, az élelmiszerek és a napi fogyasztási cikkek online kiskereskedelmére terjedt ki, és egyaránt feltérképezte a fogyasztók ismereteit és elvárásait, illetve a kereskedők viszonyait. A vizsgálat feltárta, hogy a hazai webáruházak többsége jelenleg nem él az adatvagyonban rejlő lehetőségekkel, így annak hiánya önmagában nem jelent lényeges piacra lépési vagy terjeszkedési korlátot. A fogyasztók oldaláról az elemzés megállapította, hogy bár a magyar lakosság motivált az adatai feletti tudatos rendelkezésben, de az időhiány, illetve a minél gyorsabb vásárlás célja ezt sokszor felülírja. Az eredmények alapján a fogyasztók keveset tudnak a webáruházak adatgyűjtési és adatkezelési gyakorlatáról, és jelentős hányaduk kifejezetten tart tőle, hogy visszaélnek…

2021. július 5. Cégvilág Koronavírus

Az elektronikus-kereskedelem fogyasztóvédelmi jogi kihívásai a gyakorlatban

Jelen írás célja a fogyasztóvédelmi hatósági elvárások fókuszpontjainak és a hatósági joggyakorlat főbb elemeinek bemutatása. Ténykérdés ugyanis, hogy fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzésekre lehet és kell is számítani, tekintve, hogy a Digitális Jólét Program keretébe jól beilleszthetően, 2017-óta évi 7-800 webáruház fogyasztóvédelmi jogi szempontú ellenőrzésére kerül sor.

Problémásak a zöld reklámok
2021. február 5. Napi

Problémásak a zöld reklámok

A hirdetések nagy része (59%-a) nem biztosított a fogyasztók számára könnyen elérhető bizonyítékokat állításai alátámasztására.

Súlyos bírságot kapott az Alza
2020. július 14. Napi

Súlyos bírságot kapott az Alza

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jelentős, összesen 892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára Black Friday akciók tisztességtelen reklámozásával kapcsolatban. A versenyhivatal célja a kimagasló bírsággal, hogy a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakok során tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsa az online piacokon is és így a fogyasztók valós kedvezmények közül választhassanak.

Idén is kiemelten védik a fogyasztókat
2020. január 17. Napi

Idén is kiemelten védik a fogyasztókat

Az élet minden területén megjelenik a fogyasztóvédelem, ezért annak fókuszában tavaly a családok biztonsága és a tisztességes vállalkozások védelme állt, ennek az elvnek a követésére törekednek majd idén is – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára egy fogyasztóvédelmi ellenőrzéssel egybekötött sajtótájékoztatón szerdán, Budapesten az Allee Bevásárlóközpontban.