Fénykiállításon a Hupikék törpikék
A budapesti Füvészkertben elevenednek meg a híres rajzfilmfigurák, gyerekek és felnőttek legnagyobb örömére.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A valódi elegancia nem túlzó – a minőségi anyaghasználat, a rafinált, ám nem indokolatlanul burjánzó vonalak, a finom és tökéletesen megválogatott kiegészítők, „a” stílus hivalkodás nélkül is kiérdemli az értők elismerő biccentését. Yacht Life magazin Magyar kiadású, magyar és angol nyelven negyedévenként megjelenő luxus jacht- és életmódmagazin. Kapható a nagyobb újságárusoknál vagy előfizethető. Naprakész műremek Annak ellenére, hogy egy elitkikötőben nem tartozik a legnagyobb jachtok közé, a San Lorenzo SD92 mégis már az első pillanatban megragadja a tekintetet remek, emberléptékű…
A valódi elegancia nem túlzó – a minőségi anyaghasználat, a rafinált, ám nem indokolatlanul burjánzó vonalak, a finom és tökéletesen megválogatott kiegészítők, „a” stílus hivalkodás nélkül is kiérdemli az értők elismerő biccentését.
Yacht Life magazin
Magyar kiadású, magyar és angol nyelven negyedévenként megjelenő luxus jacht- és életmódmagazin. Kapható a nagyobb újságárusoknál vagy előfizethető.
Naprakész műremek
Annak ellenére, hogy egy elitkikötőben nem tartozik a legnagyobb jachtok közé, a San Lorenzo SD92 mégis már az első pillanatban megragadja a tekintetet remek, emberléptékű arányaival, elegáns és mégis hihetetlenül friss bézs-fehér-barna színvilágával. Hiába, jachtban sem mindig a méret a lényeg. A San Lorenzo SD92 tervezője az ünnepelt itáliai jachtdesigner, Francesco Paszkowski. A jacht nem akar csillogni, visszafogott eleganciája azonban kendőzetlenül árulkodik grandiózusságáról, és nem leplezetten idézi meg a múlt század elejének világát. Ugyanakkor persze tökéletesen naprakész is egyben. Tervezésekor stílustisztasága mellett célul tűzték ki azt is, hogy a sportosság helyett a harmóniára, a rafinériára érzékeny, akár vitorláshajóból átülő vásárlók is kedvüket leljék benne – nem utolsósorban az egy tankolással megtehető 2000 tengeri mérföldes hatótávolságával, ami csekély tömegének, remek vízfekvésének és gazdaságos motorjának köszönhető. A nemrég felavatott új viareggioi gyárban készülő navetta folyamatos 18 csomós sebességével, statikai és dinamikai stabilitásával is egyedülálló osztályában.
Elegáns külső
Bátran kimondhatjuk: az SD92 megjelenése egyszerűen tökéletes.
A hajótest krémes bézs színe tökéletesen illeszkedik a fedélzeten alkalmazott mahagóni, valamint a járófelületek teak borításával, sőt, a felső szinten a flybridge-et védő vásznak harmonizáló színével is. Mintha közel egy évszázadot repülnénk vissza a múltba. Az időutazásból talán csak a felső szint modern elrendezése zökkent vissza – a pilótafülke feletti stabil, ugyanakkor a szellősséget biztosító, minden irányban nyitott fedél a hajó tatja felé nyújtott, elegáns horizonttal slankítja a jacht amúgy nem túlnyújtott, meglepően kompakt és kezelhető formáját.
Gombhoz a kabátot
Az SD92 enteriőrje – meglepetésszerűen, a jachtoknál beválttól eltérően – sokkal kevésbé „vizes”, inkább városiasan elegáns, otthonos világot teremt. A tervezők eredetileg az Észak-Amerika keleti partvidékére jellemző, New England világát idéző jachtklubok száz évvel ezelőtti klasszikus stílusát javasolták a megrendelőnek, aki azonban – számunkra különösen jól érthető európéer indíttatásáról téve tanúbizonyságot – inkább a múlt század első évtizedeinek sztárépítésze, a bécsi Josef Hoffmann stílusából merített inspirációt. A fedélzetre lépve a bécsi szecesszióból táplálkozó, szigorúan geometrikus, tiszta rendben a négyzetes formák, az erős kontúrok mellett a falak lakkozott fehér paneljei keltette átható fénnyel, a krémszínű, süppedős szőnyegek és ülőgarnitúrák kényeztetésével, a sötétbarna, enyhén antikizált, elmozdítható, viasszal kezelt és erezett felületű cseresznye- és rózsafa bútorokkal, a falakon a XX. század elejének finom kis rajzaival találkozik az ember – mintha egy eredeti Josef Hoffmann-enteriőrben járnánk. A szalon két eredeti (!) Hoffmann-karosszéke, a mester tervei alapján Ausztriában készült fekete bőrszófa, az eredeti rajzok és fotók alapján rekonstruált kiegészítők, a korhű antik székekkel körülvett, rózsafából és polírozott acélból készült étkezőasztal csak erősítik a hatást, ami a főfedélzeten lévő tulajdonosi hálóban töretlenül folytatódik. Az alsó szintre ívelt márványlépcső vezet, amelynek korlátja kézzel készült, teljes egészében rózsafából. Lent a tágas VIP-kabin mellett két dupla hálót találunk a vendégeknek. A hajó stílusához a szokásos szpotlámpák helyett szórt vagy visszatükrözött fényű megvilágítás dukált, amely a dominánsan fehér enteriőrrel kifejezetten világos belsőt teremt.
Fenn és lenn
A sötét cseresznye panelekkel borított és a legmodernebb műszerekkel megtöltött kapitányi fülke háromüléses szófája az utasoknak is optimális kilátást biztosít cirkálás közben. A mögötte elhelyezkedő flybridge pedig hatalmas, 50 négyzetméteres, teljes egészében mahagónival borított területről kínál utánozhatatlan kilátást. Luxuslakosztályhoz illő luxusterasz ez a javából: a kárpitok itt is a hajótesttel harmonizáló krémszínűek, a karbonszálas kemény tető pedig lehetővé teszi, hogy bármilyen időjárási körülmények mellett is élvezetes legyen az itt tartózkodás. A hajó farában tágas, 27 négyzetméteres garázs nyílik az elektromosan üzemeltetett kapu mögött, amelyben – akár boci helyett is – jet-ski vagy más sporteszköz vár a hullámokat közvetlenebbül is meglovagolni vágyókra. A hajó gyomrában találnak helyet a 3-4 főnyi legénység fürdőszobás hálókabinjai és étkezője, valamint a stabilizáló nehezékek és a két, egyenként 1100 lóerőre csökkentett teljesítményű (így gazdaságosabb és hosszabb életű) MAN-dízelmotor, amelynek segítségével – a 16 000 literes tank tartalmát felemésztve – 2000 tengeri mérföldet vagy 40 órát haladhatunk megszakítás nélkül.
Merre tovább?
A San Lorenzo üzemében már több új SD92-es készült, amelyekből volt, ami ehhez a modellhez hasonló, más pedig ettől eltérő stílusú berendezést kapott. A meleg fogadtatás nyomán pedig a megrendelők növekvő igényeinek megfelelő, logikus lépésként már be is mutatták az SD-sorozat továbbgondolásaként a nagyobb nővért, az SD122-es modellt – az SD92-esért elnyert World Yachts Trophy designdíj után természetesen szintén Francesco Paszkowski tervezésében. Ha meglátjuk Monacoban, Genovában vagy éppen Cannes-ban, biztosan felismerjük.
Körösvölgyi Zoltán
Josef Hoffmann (1870, Pirnitz – 1956, Bécs)
Építész, a bécsi szecesszió művészetének meghatározó alakja. Otto Wagner tanítványaként indult, saját építészirodáját 1898-ban indította be, mellette 1936-ig a bécsi Kunsgewerbeschule tanára volt. 1903-ban a Bécsi Műhely (Wiener Werkstätte) egyik alapítója. Munkái egyre geometrikusabb, szögletesebb, funkcionálisabb irányt vettek, így a modernizmus egyik legjelentősebb előfutárává vált. Jelentősebb épületei közül is kiemelkedik a Purkersdorfi Szanatórium és a brüsszeli Stoclet-palota, amelynek falait Gustav Klimttel készítette el.
A budapesti Füvészkertben elevenednek meg a híres rajzfilmfigurák, gyerekek és felnőttek legnagyobb örömére.
Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!