Audi A8 L – Luxus új szinten


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az 1994-ben bemutatott első generációs A8 forradalmi, teljesen alumínium karosszériával mutatkozott be, ami ebben a kategóriában is szenzációnak számított. A tavalyi frankfurti kiállításon bemutatott negyedik generációs modell már csak 58 százalékban tartalmazza a könnyűfém-technológiát, az új modellben nagy szilárdságú acélok mellett magnézium- és szénszál-erősítésű műanyagot is használnak.


A súlynövekedés így elkerülhetetlen volt, igaz jelentéktelen az emelkedés, de ez is inkább a töménytelen technikai újdonságra vezethető vissza, és a méretnövekedésre. Az új A8 alapból 5172 mm hosszú és 1473 mm magas, vagyis 37 mm-rel hosszabb, 13mm-rel magasabb, mint elődje. Tesztautónk még picivel hatalmasabb, hiszen az L változatot tehettük próbára, ami 130 mm-rel még hosszabb, így már 5,3 méteres hosszúsággal számolhatunk.

Fantasztikusan jól sikerült az új Audi A8: sportos elegancia és kifinomultság jellemzi, és egy új dizájnkorszak hajnalát jelzi az egész márka számára

.Az új Audi A8 Neckarsulmban, külön erre a célra épített üzemegységekben készül, az L modell 5,3 méter hosszú, forduláskor nagy segítség az összkerék-kormányzás

A folytonos fénycsíkkal ellátott LED-es hátsó lámpa egyedivé varázsolja, míg elől lézervilágítással kiegészített Matrix LED-fényszórókat kapott 

A hatalmas tengelytáv segítségére szolgál a különleges futómű, amely dinamikus összkerék-kormányzással van felvértezve, kis sebességnél az első kerekekkel ellentétes szögbe fordul, így lényegesen kisebb forduló körrel számolhatunk, míg nagyobb tempónál a kerékállás megegyezik az elsőjével, így a sávváltás gyors, határozott és biztonságos lesz. A futómű rendkívüli kényelmét az aktív felfüggesztés adja, amely elsősorban hagyományos stabilizátorrudak helyett 48 voltos feszültségű elektromotorokkal mozgatott karokat használ kerekenként, légrúgózással együttműködve felejthetetlen kényelmet biztosítva.

Az ülések kényelme és az anyaghasználat első osztályú, a szellőző rostélyok csak indításkor bújnak elő

Két érintőképernyője szinte észrevehetetlenül simul bele a csillogó fekete középkonzolba, a navigáció valódi képekkel dolgozik

Nyújtott lábbal is utazhatunk, hatalmas a hely hátul, ionizátor és aromatizáló is dolgozik az utastérben, az ajtókat nem szabad becsapni elektromos motor húzza a helyére

A hátsó sor kényelme is vitathatatlan, a lábtér a 3128 mm-es tengelytávnak köszönhetően hatalmas. Mindkét ülés egy fotel kényemével vetekszik, öt különböző masszázsfunkciót állíthatunk be rajta, ha fárasztóvá válna a hosszú utazás, majd akár alvó pozícióig dönthető háttámla, ahol ilyenkor az ülőlap is előrébb csúszik a tökéletes kényelem érdekében. Persze ezt a legjobban akkor élvezhetjük, ha a „jobb egyben” nem foglal helyet senki, ilyenkor a könyöklőben elhelyezkedő tabletszerűen használható távirányítóval az ülést teljesen előre tolhatjuk, így még a kétméteres langaléták is kinyújtózkodva pihenhetnek. A tabletről továbbá az ülések funkciói mellett a sötétítő rolókat, a belső hangulatvilágítást, az olvasó lámpákat, a légkondi beállításait, az ülésfűtés, -szellőztetés és – sofőrünk nagy örömére – a médialejátszó összes funkcióját állíthatjuk. Megfelelő kártya használatával tv-t is tudunk nézni az LCD monitorokon akár HD minőségben, de a gyárilag beépített konnektorral ellátott inverter használatával játékkonzolok használata is lehetséges. Az ötcsillagos luxus második sor mellett, azért a kormányt forgató személyzetnek sem kell lemondania semmilyen kényelemről. Az első ülések kényelme itt is tökéletes, fűtés-hűtés mellett a masszázs is jár, az elölülőknek.

Kivehető a tablet a könyöklőből, innen irányíthatjuk a HD minőségű kijelzőt, a médialejátszót, továbbá az ablakrolókat, a kényelmi funkciókat, az ülésbeállítást és a hangulatvilágítást

Az Audi az első autógyártó, amely a radarszenzorok, az előre néző kamera és az ultrahangos érzékelők mellett lézeres letapogatót is használ

A kormánykerék is új dizájnt kapott, a 12,3 colos digitális műszerfal szabadon konfigurálható

Belső tere elöl tudatosan minimalista hangulatot áraszt, a kormány teljesen új dizájnt kapott, karimája vaskos, jó fogású, tekergetése nagyon steril, szinte semmi visszajelzést nem ad az útról. És hogy mennyire high-tech a belső környezet, egyetlen tekerő funkcióval ellátott gomb maradt, ami a médialejátszó hangerőszabályzóját hivatott képviselni. Minden mást a középkonzolon elhelyezett érintőpaneles kijelzőkről irányíthatunk. A felső 10,1 colos kijelző a mindenes, ott a navigáció, a tolatókamera, a médialejátszó különböző beállításai érhetők el, valamint az autóval kapcsolatos információk hívhatók le, és ha unatkoznánk – míg a „főnökre” várunk – HD minőségben akár tv-t is nézhetünk. Az alsó 8,6 colos kijelző csak a levegő, az ülések hőmérséklet-szabályozására szolgál. A hangrendszer sem akármi, a Bang&Olufsen rendszer 3D hangzásban és 23 hangszóróval szórakoztat minket. A biztonsági rendszerek sem maradhatnak ki a legújabb fejlesztésekből, az adaptív menetasszisztens munkáját 12 ultrahangos érzékelő, 6 kamera, 5 radar, és egy lézerszkenner szolgálja ki. Ezzel az elképesztő felhozatallal az önálló fékezés, a követési távolság és sáv tartása szinte gyerekjáték. Ami komolyabb feladat elé állítja a rendszert, az az útszűkület-asszisztens vagy a kikerülési és bekanyarodási asszisztensek, melyek elképesztő tökéletességgel működnek.

A hátsó ülések 7 masszázs programmal kedveskednek a 3 fokozatú ülésszellőztetés mellett

Hatalmas a poggyásztér, természetesen a csomagtértető mozgatását is az elektronikára bízták

A luxusnak ára van, 30 ezer forint híján 30 milliós alapárral számolhatunk, a képeken látható modellért 48 milliót kérne a kereskedő

Az erőforrás minden igényt kielégít, a V6-os háromliteres 2967 köbcentiméteres dízel 286 lóerőt biztosít és 600 Nm forgatónyomatékot ad le már igen alacsony fordulaton. További érdekessége, hogy a hatalmas testet az alapfelszereltség részét képező quattro-hajtás segítségével 5,9 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/órára az A8-ast, majd tovább az elektronikusan korlátozott 250 km/órás végsebességig.


Kapcsolódó cikkek

2024. október 4.

Greta Thunberg: Klímakönyv – ajánló

Bár az 1970-es évek óta téma a klímaváltozás a globális fórumokon, de valójában a mai napig nem dőlt el még az sem, hogy a bolygót akarjuk megmenteni vagy az életmódunkat.