Hőhullámok ideje
Szenved a világ a forróságtól 2024 nyarán is. Lehet is, kell is tenni ellene, de csak globális összefogással lehet.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A tavalyi Pebble Beach Concours d'Elegance fesztivál igen mozgalmas volt a Bentley számára, hiszen az észak-amerikai helyszínt találta legalkalmasabbnak arra, hogy lerántsa a leplet az Arnage utódjáról, amely a Mulsanne nevet és a már jól ismert 6,75 literes, V8-as motort kapja meg. A Mulsanne név nem ismeretlen a márkánál, hiszen 1980 és 1992 között ezt a nevet viselte az angolok csúcsmodellje, ráadásul ezzel a típusnévvel hat Le Mans-i győzelmet is besöpörtek. Már a bemutatott ízelítő képeken látszott, hogy az Arnage…
A tavalyi Pebble Beach Concours d’Elegance fesztivál igen mozgalmas volt a Bentley számára, hiszen az észak-amerikai helyszínt találta legalkalmasabbnak arra, hogy lerántsa a leplet az Arnage utódjáról, amely a Mulsanne nevet és a már jól ismert 6,75 literes, V8-as motort kapja meg.
A Mulsanne név nem ismeretlen a márkánál, hiszen 1980 és 1992 között ezt a nevet viselte az angolok csúcsmodellje, ráadásul ezzel a típusnévvel hat Le Mans-i győzelmet is besöpörtek. Már a bemutatott ízelítő képeken látszott, hogy az Arnage utódja sokkal modernebb lesz, ám a tervezők jobban ragaszkodtak a hagyományokhoz, mint például az új Jaguar XJ designere. A Mulsanne hűtőrácsa és a dupla fényszórók ugyan még emlékeztetnek az elődjére, azonban az első lámpák, a sportosabb övvonal és a dinamikusabb hátsó kialakítás sokkal modernebb összképet adnak az autónak. Dr. Franz-Josef Paefgen, a Bentley vezérigazgatója a bemutató során elmondta, hogy a mérnököket az a kihívás várta, hogy megalkossák az új Grand Bentley-t, amely a brit luxusautógyártás csúcsán áll és a világ legexkluzívabb vezetési élményét kínálja. A tervezők eleget is tettek ezeknek a kihívásoknak, és a szenvedély eredménye egy luxusautó lett, amelyet a kényelem, a teljesítmény és a kézzel való gyártás határoz meg, amelyek tulajdonképpen híressé tették a Bentley-t, mondta Paefgen.
A műszaki részletekről sokáig hallgattak az angolok, de már elárulták, hogy a Mulsanne egy teljesen új padlólemezre épül, amely az autó kiváltsága marad, így egyetlen más Bentley vagy más Volkswagen-konszernen belüli autóval sem kell osztoznia az új csúcsmodellnek. Az új zászlóshajót az Arnage 6,75 literes, V8-as motorja hajtja majd, ám az 505 lóerős és 1020 Newtonméternyi nyomatékú erőforrás kisebb változásokon is átesett, amelyek elsősorban tisztábbá tették a motort. A könnyebb anyagok használatával és az üzemanyagellátó-rendszer átalakításával 20 százalékkal csökkent az autó fogyasztása és javult a szén-dioxid kibocsátás is. A Continental Supersporthoz hasonlóan a Mulsanne elérhető lesz bioetanolos változatban is.
Az utasteret uraló nemes anyagok, mint a bőr, a fa, a rozsdamentes acél vagy a tiszta gyapjú szőnyeg ügyesen leplezik a csúcstechnikát: a 40 Gigabájtos tárolóval rendelkező központi színes kijelzőt, a műholdas navigációt, a 14 hangszórós state-of-the-art audiórendszert, a telefont és a többi műszaki csemegét. Mindenben az élen, így a szériagyártmányok közül a Bentley büszkélkedhet a világ legnagyobb teljesítményű erősítőjével, ami mozgó koncertteremmé varázsolja a Grand Turismót. A személyhez kötött kulcsnélküli „beléptető rendszer” elmenti a beállított adatokat, úgy, mint az ülés és a kormányoszlop pozícióját, a telefonkönyv és a rádióállomások hangolását, a masszázs erősségét, illetve az oldalsó rolók használatát. Az új Bentley Mulsanne gyártása 2010-ben indul a márka Crewe-ban található üzemében, míg az új csúcsmodell értékesítése a nyáron kezdődik.
Miközben a Bentley vadonatúj zászlóshajója tisztelettudóan fejet hajt a múlt előtt, teljesen modern luxusautó, a világ egyik legexkluzívabb vezetési élményét nyújtva. Az erő, az elegancia és a kifinomultság egyedi fúziója, a Bentley-legenda kiváló esszenciája.
Buday Dénes
Szenved a világ a forróságtól 2024 nyarán is. Lehet is, kell is tenni ellene, de csak globális összefogással lehet.
A magyar tenger népszerűbb, mint valaha. A menetrend szerinti járatok és a programhajók változatos élményt kínálnak, a tóparti településeket pedig vonattal akár éjszaka is elérhetjük.
Elérte a 45%-ot az 5G középsáv globális lefedettsége, azaz már szinte minden második ember számára hozzáférhető az a mobilhálózati technológia a földön, ami a lefedettség és sebesség szempontjából ideális egyensúlyt és felhasználói élményt kínál – derül ki az Ericsson Mobility Report 2024 júniusi kiadásából.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!