Bentley Mulsanne


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A tavalyi Pebble Beach Concours d'Elegance fesztivál igen mozgalmas volt a Bentley számára, hiszen az észak-amerikai helyszínt találta legalkalmasabbnak arra, hogy lerántsa a leplet az Arnage utódjáról, amely a Mulsanne nevet és a már jól ismert 6,75 literes, V8-as motort kapja meg. A Mulsanne név nem ismeretlen a márkánál, hiszen 1980 és 1992 között ezt a nevet viselte az angolok csúcsmodellje, ráadásul ezzel a típusnévvel hat Le Mans-i győzelmet is besöpörtek. Már a bemutatott ízelítő képeken látszott, hogy az Arnage…

A tavalyi Pebble Beach Concours d’Elegance fesztivál igen mozgalmas volt a Bentley számára, hiszen az észak-amerikai helyszínt találta legalkalmasabbnak arra, hogy lerántsa a leplet az Arnage utódjáról, amely a Mulsanne nevet és a már jól ismert 6,75 literes, V8-as motort kapja meg.

A Mulsanne név nem ismeretlen a márkánál, hiszen 1980 és 1992 között ezt a nevet viselte az angolok csúcsmodellje, ráadásul ezzel a típusnévvel hat Le Mans-i győzelmet is besöpörtek. Már a bemutatott ízelítő képeken látszott, hogy az Arnage utódja sokkal modernebb lesz, ám a tervezők jobban ragaszkodtak a hagyományokhoz, mint például az új Jaguar XJ designere. A Mulsanne hűtőrácsa és a dupla fényszórók ugyan még emlékeztetnek az elődjére, azonban az első lámpák, a sportosabb övvonal és a dinamikusabb hátsó kialakítás sokkal modernebb összképet adnak az autónak. Dr. Franz-Josef Paefgen, a Bentley vezérigazgatója a bemutató során elmondta, hogy a mérnököket az a kihívás várta, hogy megalkossák az új Grand Bentley-t, amely a brit luxusautógyártás csúcsán áll és a világ legexkluzívabb vezetési élményét kínálja. A tervezők eleget is tettek ezeknek a kihívásoknak, és a szenvedély eredménye egy luxusautó lett, amelyet a kényelem, a teljesítmény és a kézzel való gyártás határoz meg, amelyek tulajdonképpen híressé tették a Bentley-t, mondta Paefgen.

A műszaki részletekről sokáig hallgattak az angolok, de már elárulták, hogy a Mulsanne egy teljesen új padlólemezre épül, amely az autó kiváltsága marad, így egyetlen más Bentley vagy más Volkswagen-konszernen belüli autóval sem kell osztoznia az új csúcsmodellnek. Az új zászlóshajót az Arnage 6,75 literes, V8-as motorja hajtja majd, ám az 505 lóerős és 1020 Newtonméternyi nyomatékú erőforrás kisebb változásokon is átesett, amelyek elsősorban tisztábbá tették a motort. A könnyebb anyagok használatával és az üzemanyagellátó-rendszer átalakításával 20 százalékkal csökkent az autó fogyasztása és javult a szén-dioxid kibocsátás is. A Continental Supersporthoz hasonlóan a Mulsanne elérhető lesz bioetanolos változatban is.

Az utasteret uraló nemes anyagok, mint a bőr, a fa, a rozsdamentes acél vagy a tiszta gyapjú szőnyeg ügyesen leplezik a csúcstechnikát: a 40 Gigabájtos tárolóval rendelkező központi színes kijelzőt, a műholdas navigációt, a 14 hangszórós state-of-the-art audiórendszert, a telefont és a többi műszaki csemegét. Mindenben az élen, így a szériagyártmányok közül a Bentley büszkélkedhet a világ legnagyobb teljesítményű erősítőjével, ami mozgó koncertteremmé varázsolja a Grand Turismót. A személyhez kötött kulcsnélküli „beléptető rendszer” elmenti a beállított adatokat, úgy, mint az ülés és a kormányoszlop pozícióját, a telefonkönyv és a rádióállomások hangolását, a masszázs erősségét, illetve az oldalsó rolók használatát. Az új Bentley Mulsanne gyártása 2010-ben indul a márka Crewe-ban található üzemében, míg az új csúcsmodell értékesítése a nyáron kezdődik.

Miközben a Bentley vadonatúj zászlóshajója tisztelettudóan fejet hajt a múlt előtt, teljesen modern luxusautó, a világ egyik legexkluzívabb vezetési élményét nyújtva. Az erő, az elegancia és a kifinomultság egyedi fúziója, a Bentley-legenda kiváló esszenciája.

Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. március 22.

Bécs egyre közelebb

Legalábbis vasúton, hiszen két és fél óra alatt lehet eljutni Budapestről az osztrák fővárosba egy magántársasággal, hamarosan naponta négyszer is.