BMW 740e iPerformance – A legnagyobb BMW villannyal hajtva


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az 1977 óta gyártott hetes modell aktuális sorozatának hosszúsága 5098, szélessége 1902, magassága pedig 1478 milliméter, így a 7-es BMW a márka valaha készült legnagyobb méretű sorozatgyártású modellje. A 2016-os modellévre megújult, de jellegzetes formai nyelvezetének köszönhetően tipikus BMW maradt. Az idei évre újdonságnak számító hibridrendszerrel felszerelt „e” modellt tesztelhettük.


Tipikus BMW maradt a hetes, lézeres fényszóróinak 600 méter a hatótávja, LED-esek a ködfényszórók

A luxuslimuzin hármas meghajtásáról egy BMW TwinPower Turbo-technológiával dolgozó négyhengeres benzin- és egy elektromos motor kettőse gondoskodik. A hajtáslánc rendszerteljesítménye 326 lóerő és 500 Nm maximális rendszer-forgatónyomaték leadására képes.

Formavilágában autentikus módon érvényesül alapvető karaktere. Harmonikus arányok, erőteljesen kiformált felületek és precíz vonalvezetés jellemzi magabiztos és stílusos megjelenését

Feltöltött akkumulátorral száz kilométeren 6,2 literes átlagfogyasztást mértünk

Ennek kihasználhatóságát jól alkalmazza az „e” modell, a gázpedál érintésére, a rendelkezésre álló azonnali gázreakciónak és a hajtáslánc hosszan tartó teljesítmény-leadásának köszönhetően 5,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A belső tér látványa és hangulata egészen pazar, kényelme kimagasló, utastere valósággal újraértelmezi a luxusszínvonalú autózás élményét

Az autó orrában az Efficient Dynamics motorcsalád soros, négyhengeres erőforrása dolgozik finoman, csendesen, 258 lóerő maximális teljesítményével ez a sorozatgyártású BMW-modellbe valaha épített legerősebb benzinmotor. A rendelkezésre álló 400 Nm csúcs-forgatónyomatékával eme két liter hengerűrtartalmú erőforrás tehát alapból vérpezsdítően sportos.

Exkluzív és modern stílusú környezet, kiemelkedően bőséges térkínálat, rendkívül igényes anyagválasztás, precíz kidolgozás

A hátsó utas tökéletes kényelemben; az ülések elektromos állításúak és nagyon finom bőr huzatot kaptak

A benzinmotorral folyamatosan szinkronban működő elektromos erőforrás kimagasló, 113 lóerő maximális teljesítmény-leadásra képes, az elektromos hajtásláncokra jellemző sajátosság jegyében ráadásul 250 Nm csúcsnyomatéka már álló helyzetben is a vezető rendelkezésére áll.

Ajtócsapkodás kizárt, az elektronika finoman és csendesen húzza be az ajtókat

Az elektromos motor többletteljesítménye lélegzetelállítóan gyors gázreakcióhoz segíti hozzá a belsőégésű erőforrást, miközben az elektromotor a generátor szerepét is betölti. A hibrid üzemmód függvényében az amúgy a nyolcsebességes Steptronic automataváltóba integrált elektromos motor képes az egyenesfutáskor és a fékezéskor keletkező energiát az akkumulátorba táplálni, a benzinmotor támogatásával pedig a belsőégésű erőforrás terhelhetőségét is növeli. Az automataváltót egy rossz szó sem érheti, kiemelkedő váltási dinamikával és váltási komforttal működik.

Hihetetlenül részletgazdag a kijelző, ügyesen ábrázolja a parkolás helyzetét és a környezetét

A középkonzolon található eDrive-gomb használatával teljes mértékben személyre szabhatjuk a hetes hajtásláncának működési beállításait. Az Auto-eDRIVE hibrid üzemmódban az intelligens energiamenedzsment gondoskodik róla, hogy a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor maximális rendszerhatékonyság szerint működjön együtt.

A táblagépről szinte mindent lehet irányítani, üléseinket, de akár a jobb első ülést is, a sötétítő rolókat vagy az esti hangulatvilágítást

A Max eDRIVE funkciót is aktiválhatjuk, amely a tisztán elektromos meghajtást kelti életre, ilyenkor a hajtást kizárólag az elektromos motor végzi, miközben padlógázra a belsőégésű erőforrás is azonnal bekapcsolódik a tempóba. Tisztán elektromos meghajtással 140 km/órás végsebességre képes és a gyári adatok szerint 45 kilométer megtételére, ami városi forgalomban vagy hűvösebb időben a felére csökken, de ideális körülmények között is inkább a 30 kilométer a helyes adat.

A csomagtér mérete csökkent, de a 420 literes tér jól kihasználható, külön táskák vannak a töltőkábeleknek

A megtermelt energia felhasználását szabályozhatjuk a töltöttségét őrző BatteryControl-funkcióval, amely minden körülmények között fenntartja a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjét. Ha szeretnénk, 30 és 100 százalék között bármilyen töltöttségi értéket megjelölhetünk, amelyet a rendszer megtart.

Az akkumulátor háztartási aljzatról négy óra alatt tölthető fel teljesen, ami elméletben 41 kilométeres távot jelent

De például autópályás szakaszokon mindvégig fenntarthatjuk az energiaszintet, illetve a fékezéskor keletkező energia visszatáplálásával akár még tovább növelhetjük azt, hogy az így eltárolt töltöttséget később a nagyvárosi forgalomban való araszoláshoz használjuk fel.

Igényes, precíz és kifinomult a légrugós futóműtechnika, jól tűri a nehéz feladatokat

Ha nem lenne elég az állítási lehetőségekből, akkor az alapfelszereltség részeként vezetésiüzemmód-választót is kínál a hetes. A legapróbb részletekig személyre szabható változatok sorát az Eco pro-, a Comfort- és a Sport-módok adják.

29 milliós alapárán nem csodálkozunk, de hogy mennyire jó vezetni a hibridet, az meglepő

Összefoglalva, a hetes egy páratlan jól használható gazdaságos erőforráscsomaggal dolgozik. Légrugóin nem fognak ki a rossz minőségű utak sem, csendesen és lágyan ringatózik a gyönyörűen kidolgozott ülésekben utasaival. Harmonikusan működő hajtáslánccal, vezethetőségével és profi kezelhetőségével hozza a BMW-k által kitaposott tökéletes utat.


Kapcsolódó cikkek