Egyszerűen gyönyörű – Jaguar F-Pace 3.0D V6 AWD


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Jaguároknak mindig is megvolt a sajátos formaviláguk. Sokszor bizonyították már, hogy a sportkocsik, de leginkább a szedánok és limuzinok tervezéséhez nagyon értenek. Most ezt az abszolút egyedi formavilágot maximális tökéletességgel sikerült eltalálni egy SUV képében, ami talán a legtelitettebb piacszegmensbe érkezik, szinte biztos sikerrel. Amit az is jól jelez, hogy az új F-PACE hivatalosan is a világ legjobb és legszebb autója, miután a modell kettős győzelmet ért el a 2017-es Világ Év Autója versenyen. És ha ez nem lett volna elég, a Világ Legjobb Formaterve 2017 díjat is elhódította.


Termetéhez képest apró lámpákat kapott, természetesen LED technológiával (Fotók: a szerző felvételei)

F-TYPE inspirálta forma, ez jól látszik kiállásán és a hátsó lámpákon

A sportos szabadidőjárműnek tervezett és fejlesztett Jaguar F-Pace kivételes menetdinamikát és magas szintű használati értéket kínál, a merész formaterv mellett ez nem is kétséges. Ennek a legnagyobb bizonyítéka és a legfontosabb is a Jaguar számára az utca népének véleménye. Heti váltásokban ülünk újságíróként a legújabb, legszebb modellekben, de nagyon ritka esetben fordul elő, hogy szinte megállás nélkül akár parkoláskor, menet közben ennyire intenzíven érdeklődnek az autó után.

A 22 colos kerekei hatalmasak, ennél fogva rossz minőségű úton nem valami komfortos

Oldalról jól látszanak tökéletes arányai, szemet gyönyörködtető a kék fényezése

Ennek legfőbb oka az autó dinamikus, látványos formaterve, méretéhez képest apró LED-es fényszórói, szemet gyönyörködtető élénkkék fényezése és persze brutális, 22 colos fekete felnijei, melyek mögött piros féknyergek lapulnak. A sikert előidéző ok a tesztautónk First Edition felszereltségnek köszönhető, hiszen az S-csomag kiegészítői mellé még további egyedi kiegészítőket kapott a sikeres piaci belépő érdekében.

Letisztult belső dizájn, hatalmas képernyők uralják, a vezető előtti 12,3 colos HD minőségű és ha kell, teljes képernyős navigáció megjelenítéssel

A nyolcfokozatú automataváltó tekerőgombja indításkor bújik elő

A 360 fokos kamera rendszer nagy segítség parkoláskor, szép felbontású képet ad

A 4731 mm hosszú és 2874 mm tengelytávval rendelkező F-Pace elölről a szintén újdonságnak számító XE és XF modellek formavilágát idézi, míg hátul az erősen csapott C-oszlopra az F-type modell hátsó lámpái kerültek. Az elektromos mozgatású, akár láblódítással nyitható csomagtérajtó 650 literes teret rejt. Bővítése 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssekkel egészen 1740 literes méretig növelhető, amelyet az alacsony rakodóperem és a széles csomagtérnyitás tesz még jobban kihasználhatóvá. Az egyetlen problémát a hatalmas, 22 colos pótkerék okozza, melyet érthetetlen módon egy púpos fedél takar, így a sík felület elveszett és a tisztántartás szempontjából sem a legideálisabb.

A könnyű alumínium szerkezete merev és szilárd, magas szintű védelmet kínál

A 3.0 literes V6-os dízelmotor teljesítménye 300 lóerőrere nőtt a F-Paceben, 6,3 másodperc kell neki a százas tempóhoz

A belső dizájn is ismerős lehet a többi modellből, maradt a letisztult, modern, de kevésbé látványos atmoszféra. A kormány tetszetős, jó fogású, a mögötte elhelyezkedő, hatalmas 12,3 colos kijelzőt szabadon konfigurálhatjuk. Ha akarjuk, egyszerű műszerfal-grafikát is választhatunk különböző színekben, de teljes panorámás, 3D-s navigációval is kitölthetjük. A műszerfal tetejében található a Head-Up-kijelző, ami lézeres technológiával vetít alapvető adatokat a szélvédőre. Az olyan információk, mint a forgalmijelzőtábla-felismerés, a menetsebesség, a navigációs adatok vagy a tempomat-információk még közvetlen napsütésben is tökéletesen leolvashatók.

Bőséges a lábtér hátul, 4 zónás klíma hátul is jól működik

Furcsán mutat a púpos csomagtérpadló, az oka egyszerű, teljes értékű pótkereket rejt

A helytér bőven elegendő, kényelmesek az ülések, már-már fotelszerűek, talán csak a szélesre sikeredett középkonzol miatt lehet okunk apró panaszra, de a váll és fejtér abszolút rendben van. Hátul fordított a helyzet, a lábtér panaszmentes, vállszélességben három felnőttnek is elegendő, de a kupészerű forma már korlátozza a fejtér szabadságát.

Kedvünk szerint konfigurálható a menetdinamikai rendszer, amelyet az F-Type kölcsönzött neki

Az összkerékhajtással rendelkező F-Pace modellt egy 300 lóerős, háromliteres V6-os dízel erőforrás tolja 700 Nm nyomatékával megállíthatatlanul. A sportautós teljesítménnyel rendelkező SUV 6,3 másodperc alatt katapultál százas tempóra és a 240 km/h órás végsebességig szinte megtorpanás nélkül meg sem áll. Ebben nagy szerepe van a finoman, de gyorsan reagáló 8 fokozatú automata váltónak, ami ha kell, szépen támogatja az ECO-mód szerepét is.

A markáns orrt impozáns hűtőmaszk uralja, a törésvonalak tudatosan idézik a Jaguar modellcsalád többi tagját

Az F-PACE a Jaguar első nagyteljesítményű szabadidőjárműve, amely új ügyfeleket vonz majd a márkához, a First Edition-kivitelnek köszönhetően a belépő tökéletesre sikeredet. Az apró részleteiben is kivételes First-modellen 31 milliós árcédula lebeg, de a belépéshez kevesebb is elég: a V6-os dízel 18 milliós ártól indul, míg a 180 lóerős, kétliteres, szintén dízellel már kicsivel kevesebb, mint 13 milliós áron beléphetünk az angol SUV-klubba.


Kapcsolódó cikkek