Ha tutira akarsz menni!


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Felkészülten a vevők új elvárásaira

Az exkluzív túrakocsik terén gazdag tapasztalatkincset felmutató Peugeot, akárcsak valamennyi korábbi generáció esetében is, alaposan felmérte az ügyféligényeket. Európában az ilyen kocsik kétharmadát cégautónak veszik. Használóik aktív, komoly, tapasztalt és modern emberek, akik elértek valamit, nem hivalkodnak, kitartanak bizonyos értékek mellett, és tisztában vannak felelősségükkel. Érdeklődésük egyre inkább a tágas, kortalan és hatékony autók felé fordul. Könnyedén és kényelmesen szeretnének megtenni hosszú utazásokat, és tartósságra vágynak.


Szoborszerű látvány

Az 508 designjára tökéletesen kiegyensúlyozott és elegáns arányok jellemzők. Mind a szedán, mind az SW vonalai folytonosak, törés, megszakítás és cicoma nélkül, a géptetőtől a csomagtartó fedeléig. Semmi hivalkodó vagy odabiggyesztett szerelvény, nem látszik sem szélvédőmosó-fúvóka, sem pedig antenna: a felületek simán mennek át egymásba, a karosszéria-elemek illesztései precízek, utalva a magas gyártási színvonalra. Az összhatás egy „tömbből kifaragott” autóé, amely elegáns, szép és kiváló minőségű. A visszafogott designú oldalnézetet az oldalablakok krómozott kerete teszi látványossá. Az ablakok mintha a kocsi erőteljes vállán állnának, amely az ipari formatervezés remek példájaként húzódik végig az egész karosszérián, az erő és az elegancia elragadó ötvözetét adva. Az SW letisztult és dinamikus profilja bizonyos szögből szemlélve a „shooting break” karosszéria-stílusra emlékeztet, hátrafelé lejtő tetővonalával érezteti, milyen sportosan és szilárdan áll az úton. A gigantikus (1,62 m2) panorámatető egybefüggően folytatja a szélvédő üvegét, az alumíniumprofil-tetősín pedig szinte egybeolvad a karosszériával, fokozva az autó exkluzivitását.

Modern és exkluzív belső stílus

A műszerfal nagymértékben igazodik az autó külső designjához: minőséget sugall, letisztult és elegáns. Az egyes elemek között minimális a hézag, jórészt a multiplex középkonzol gyártástechnológiájának köszönhetően, amely jóval felülmúlja a megszokott pontosságot. Az anyagválasztás, a makulátlan kidolgozás és a gyakorlatban bizonyított tartósság az utasok valamennyi érzékére vonzóan hat. A műszerfal felső síkjának felületképzése, a diszkrét dekorációk, a feketére lakkozott középkonzol, a krómozások mind-mind kifinomult és korszerű, sallangmentes autóra utalnak.

Nem szorult háttérbe a praktikum sem, hiszen az autó célszerű felépítése nagyon tágas utasteret és csomagtartót eredményezett. Valamennyi utas kivételezettnek érezheti magát, bőséges férőhelynek és minden igényt kielégítő felszerelésnek örvendhet: a hátsó részre is kiterjedő négyzónás klímaberendezés, állítható párnájú vezető- és első utasülés. A belső méretek a 607-éhez hasonlók, tehát nagyot nőttek a 407-hez képest (5,3 centivel nagyobb hely a hátsó utas térde és az első üléstámla között). Így aztán két magas, bőven 180 centi fölötti személy foglalhat helyet kényelmesen egymás mögött.

A szedán csomagtartója egy műszerfali gomb vagy az 508 típusjelzés nullájának megnyomására nyílik, az SW hátfalajtaját viszont elektromos működtetéssel lehet megrendelni. A praktikus poggyásztartó legfőképp rendkívül tágas: folyadéktérfogata a limuzin esetében 545 literes, az SW-ében pedig 660 liter. Ha egyetlen könnyű mozdulattal lehajtjuk a hátsó üléstámlát, sík padlót kapunk, az űrtartalom pedig 1581, illetve 1865 literre nő.

Ehhez járul a csomagtér padlója alatti, a felső részhez hasonlóan igényes kialakítású, 48 literes rekesz. Az SW kemény szőnyege felhajtható, hogy válaszfalként szolgáljon a holmi rendezésére.

Kiváló hajtóművek

A kombi tesztautó kétliteres, 140 lóerős dízelmotorja tökéletesen elegendő a másfél tonnás kasztnihoz bárhol bármilyen úton haladva. A limuzin sokkal érdekesebb műszaki szempontból. Az új 2,2 literes, 204 lóerős motor, amelynek 450 Nm nyomatékmaximuma 2000/percnél áll rendelkezésre, mintegy megkoronázza az 508-családot, a „GT” változatban különleges futóművel és felszereltséggel. Új, hatfokozatú automatájának köszönhetően jóval felülmúlja a 407 korábbi 2,7 literes HDi V6-osát, miközben nemcsak élénkebb lett, de jelentősen javult a fogyasztása is.

Az 508 „GT” kettős keresztlengőkaros első hidat kapott. A rugózási és kormányzási funkciók szétválasztása nagyon precíz irányíthatóságot eredményezett, megfelelve az új 2.2 literes motor teljesítményének és a különleges dinamikát kereső autóvásárlók kívánságának. Hátul a teljes modellcsaládban több lengőkaros futóművet építenek be, amelyre nagyfokú hatékonyság, pontosság és rezgéscsillapítás jellemző.

Kép és szöveg: Buday Dénes


 

És a jövő: HYbrid4 a Peugeot új technikája az 508 családban

2012-től megjelenik a HYbrid4 technika is az 508-ban. A HDi dízel és a hátul elhelyezett villanymotor összesített teljesítménye 147 kW (200 LE), a jármű így összkerékhajtású, és mérföldkőnek számít a fogyasztás és az emisszió csökkentésében: cél a 99 g/km, a vezetés élvezetének csorbítatlan megőrzésével.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.