Hagyományőrző – Range Rover Velar

Szerző: Buday Dénes
Dátum: 2017. szeptember 26.
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Itthon is bemutatkozott a Range Rover modellcsalád legújabb, legfiatalabb tagja, az új Velar, amely a szintén nem régen megújult Evoque és a Range Rover Sport között kapott pozíciót.


Nehéz és komoly kategóriába érkezik az új Velar, nem kisebb modellekkel kezd megküzdenie, mint a Porsche Macan, a BMW X6 vagy a GLE Mercedes, de nemsokára újabb ellenfelet kap a hamarosan bemutatásra kerülő Audi Q6 személyében.  

Nyitáskor előbújnak a kilincsek és ha kell 40 mm-t emelkedik a Velar a könnyebb beszálláshoz

 

Formavilága abszolút passzol a testvérek által kitaposott úton. Övvonala folytonos és ami talán a legjellegzetesebb, az a szélvédő dőlésszöge, amely a kezdetek óta minden Range Rover modellnél metszi az első tengely középvonalát.

Formáját tekintve tipikus Range Rover, de egyedi lámpákat kapott

 

Az orrkiképzése is jellegzetes, alapból csakis LED lámpákkal, extraként Matrix LED is rendelhető, viszont a Velar egyedi és látványos nappali menetfényt kapott. Motorháztető hatalmas, a rajta elhelyezett díszítőberakás felszereltség függő és színösszeállítása teljesen egyedileg variálható.

21 colos kerekei látványosak, igaz nem terepre valóak, de ott sem vallott szégyent

 

A Velar külsőleg amúgy sem egy mindennapi látvány, de az elektromosan mozgó kilincsek teljesen egyedivé teszik. A kilincsek teljesen a karosszériába süllyednek, a rajtuk elhelyezett kis gombot megnyomva előbújnak és a továbbiakban hagyományos módon használható, majd induláskor vagy az autó zárásakor visszabújnak helyükre.     

Belseje egyedi megoldásokkal és nagyfokú luxussal kényeztet

 

Az ajtók tágra nyílnak, magas építése miatt kényelmes a beszállás, belső hangulata első látásra is pompát áraszt. A látványos kialakítású ülések valóban kényelmesek és természetesen hűtés-fűtés mellett masszás funkcióval is kényeztetnek.

A kijelzők grafikája tökéletes, kezelhetőségével sem volt baj, igaz elsőre nem minden egyértelmű, de könnyen tanulható

 

A műszerfal kialakítása is a többi modell hagyatékából táplálkozik, hangsúlyosan vízszintes elemekből áll, amelyben két  10,2 colos érintésvezérelt kijelző kapott helyett. A felső kijelző dőlésszöge állítható, azon többek között a multimédiás rendszerek a telefon, a navigáció és a 360 fokos kamerarendszer tűéles képei láthatóak.

A hátsó LED-es lámpák aprók a termetéhez képest, csomagtér természetesen elektromos mozgatású

 

Az alsó monitor a szellőző és ülések beállításaira, de legfőképp a menetdinamikai elemekkel variálhatunk és innen szabályozhatjuk autónk  terepjárásra alkalmas beállításait mint a hasmagasság szabályozása a lejmenet vezérlő és ha komolyabb ősszkerékhajtással rendelkezünk akkor az  aktív zárható hátsó differenciálmű is itt kapcsolható. A kormány kialakítása is ismerős lehet, de az már nem, hogy gombsor helyett két pici, érintős panelt kapott és az érintő felületeken szabadon konfigurálhatóak a különböző piktogramok.  

Légrugózása nagyon finom, de ha kell, tudd kemény is lenni, terepen pedig állja a sarat

 

Az erőforrások dízel és benzines lehetőségeket is kínálnak. A benzines modellek kétliteresként 250 lóerőtől kezdődnek és egy háromliteres, 380 lóerős V6-ossal zárják a sort, míg a dízelek szintén kétliteres négyhengeres motorokkal nyitnak 180 és 240 lóerővel, de itt egy 300 lóerővel megáldott 700 Nm-es csúcsnyomatékkal ellátott motor jelenti a csúcsot.

Csomagtartó mérete 673 literes, az autó hátulja leereszthető a könnyebb pakolás érdekében

 

Mindegyik erőforrást nyolcfokozatú automatával és állandó összkerékhajtással párosították.    

Az ára 19,5 milliótól indul. A képeken minden hájjal megkent First Edition modell látható dízelmotorral 36,6 millióért

 

 

Kapcsolódó cikkek:


Kész a Magyar Nemzeti Atlasz
2018. október 19.

Kész a Magyar Nemzeti Atlasz

Természeti környezet a címe a négyrészes sorozat első darabjának, mely esztétikus, informatív.

Abarth 595 Competizione – Olasz csábító
2018. október 16.

Abarth 595 Competizione – Olasz csábító

A kétszínű fényezéssel szélesített nyomtávhoz alkalmazkodó, domborított sárvédőkkel igazi olasz csábító az Abarth új modellje, az 595 Competizione.

A néma forradalom
2018. október 12.

A néma forradalom

Az 1956-os magyar forradalomhoz is kapcsolódik a mozikban látható színvonalas német játékfilm.

Audi RS5 – Csúcson tartva
2018. október 2.

Audi RS5 – Csúcson tartva

Alapból gyönyörű túrakupéval van jelen a piacon az Audi, amely a 354 lóerős S5 modelljét még megfejelve egy igazi GT autóval is kelleti magát a piacon. A 450 lóerős RS5 modellje kemény ligában játszik, összkerékhajtásának köszönhetően brutális menetdinamikára képes, de mellette elegáns esztétikum és a zavartalan mindennapos használhatóság igényes ötvözete.