Infiniti EX30d GT Premium


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

„Célunk, hogy a japán esztétika a gépkocsigyártásban is megjelenjen” – mondja Nakamura, az Infiniti Design vezetője, majd az Infiniti autók klasszikus alakját rajzolja egy papírra határozott és pontos mozdulattal, egy ecsettel. Megismétli mottóját: „Minden egy egyszerű vonallal kezdődik. Újszerű és erőteljes formáinkat az ősi hagyományainkra alapozzuk.”


Igaza lehet, hiszen az Infiniti kupé-terepjáró crossovere minden eddiginél jobban túlmutat a hagyományos kategória korlátain. A progresszív kupéformát és a szabadidő-autó masszivitását ötvöző, ugyanakkor a luxusautók kényelmét nyújtó EX a maga útját járja – különösen, ami a formavilágát illeti. 4,63 méteres hosszúsága ellenére oldalról meglepően kompaktnak tűnik. Ez a formai fogás elsősorban a dinamikus formának és a meredeken ereszkedő csomagtérajtónak köszönhető. Míg a 18 colos könnyűfém keréktárcsák vonzzák a tekintetet, a sötétített hátsó ablakok hatékonyan visszaverik a napsütést, így az utasokat semmi sem zavarja a kényelmes utazásban. A 14 pozícióban állítható ülések a lehető legnagyobb kényelmet biztosítják, a komfortérzetet tovább növeli az elektromosan állítható deréktámasz. Az alapfelszereltség része még az elektromosan lehajtható hátsó üléstámla, a fejtámlából kihajtható vállfa, a kétzónás légkondicionáló és az okos kulcs. A színes központi kijelző a négy oldalon elhelyezett kamera képét vetíti elénk, amivel gyerekjáték a parkolás. A sávelhagyást megakadályozó rendszer és az intelligens távolságtartó automatika pedig fontos része a hosszú biztonságos utazásnak.

Az autó egyik különlegessége, hogy az öngyógyító fényezéséről a kisebb karcolások hő hatására maguktól eltűnnek, ami miatt még évek múlva is szépen ragyogó autónk lesz. A Xenon fényszórók adaptív kanyarkövető rendszerrel rendelkeznek, így fényszórók a kormány állása és a jármű sebessége alapján kiszámított szögbe állnak, remekül megvilágítva a rosszul belátható, sötét kanyarokat.

Élmény és kontroll – az intelligens összkerék-meghajtási rendszer, amely az EX modellek esetén alaptartozék, dinamikusan igazodik az útviszonyokhoz: nehéz útviszonyok között a teljesítmény akár 50%-át az első kerekekre összpontosítja, hogy növelje a vezető uralmát a jármű felett, jó útviszonyok esetén a teljesítmény a nagyobb vezetési élmény érdekében a hátsó kerekekre összpontosul.

Az Infiniti új dízelmotorja ugyanolyen fantasztikus menetteljesítményeket és kiemelkedő vezetési élményt kínál, mint a 3.7 literes benzines testvére. De a 3.0 literes V6 dízelmotor az összes Infiniti erőforrás közül a legnagyobb nyomatékkal rendelkezik: az 1750/perc fordulatszámon jelentkező 550 Nm-es nyomatéka még a V8 benzinmotorét is meghaladja.

A 7 fokozatú automata sebességváltó nagyobb vezetési élményt és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást biztosít, 700 kilométeres tesztutunk során vegyes használat mellett 8.5 literes fogyasztással számoltunk. Az erőforrás azonnal reagál a gázpedál érintésére, igen meggyőző maximális teljesítménye pedig 238 lóerő.

De ha igazán őszinték akarunk lenni, a jól teljesítő dízel ellenére ehhez a remek formához a sportos és kiváló menetteljesítményeket felmutató 320 lóerős benzines motor illik. Igaz, ez egymillió forint pluszt jelent a sportos felhasználónak a dízel árához képest. Tesztautónk a legmagasabb felszereltségű, mely minden földi jóval felszerelt változatban 16 milliós áron hazavihető.

Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2022. június 24.

Hormonok és gének bűvöletében

Egészséges életünk megőrzéséhez, eléréséhez tudatos életvitelre van szükségünk – állítják két nyári könyvújdonság szerzői.

2022. június 17.

Musicalek nyara

A Baradlayak, Levi Strauss és Chicago gyilkos lányai is dalra fakadnak.