KiaNiro: egyedi crossover a hibrid járművek piacán


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Kia-dizájn termékcsaládjának vadonatúj, ráadásul közvetlen előzmények nélküli tagjaként a KiaNiro teljességgel, újszerű formavilággal büszkélkedhet. A Niro dizájnját a Kia amerikai és koreai formatervezési központjában álmodták meg. A kompakt crossover modellek praktikumát és vonzó esztétikumát kecses, áramvonalas formatervvel és finoman kidolgozott felületekkel párosítja.

 


Kompakt szabadidőjárműveket idéző formájával a KiaNiro letisztult, kecses arányokkal büszkélkedhet, míg viszonylag széles kiállása stabilitást és mély tömegközéppontot sugall. A viszonylag hosszú motorházfedél, a rövid túlnyúlások, a magasra emelt fényszórók és az emelkedő övvonal olyan sportos crossover karakterrel ruházza fel, amely markánsan elhatárolja a piacon jelenleg kapható többi hibridtől. A Niro sziluettje hátrafelé finoman keskenyedik, és visszafogott tetőspoilerben, magasra emelt hátsó lámpákban, valamint széles, szögletes hátsó lökhárítóban végződik.

A merész vonalú kerékívekkel együtt a formatervben határozott hangsúllyal érvényesül az autó hátsó traktusa. A KiaNiro méreteit tekintve új pozíciót foglal el a márka modellkínálatán belül: 4355 mm hosszú, szélessége 1800 mm, magassága 1535 mm, azaz összességében kisebb, mint a vadonatúj KiaSportage, ugyanakkor alapterülete nagyobb, mint a ferdehátú cee’d-é.

A viszonylag nagy (2700 mm) tengelytáv bőséges helyet garantál mindkét üléssoron, az első utasok lábtere akár 1117 mm, a hátsóké pedig 950 mm. Az 1800 mm széles karosszéria bőséges vállteret (elöl 1423, hátul 1402 mm) garantál. A fejtér a kategória legkedvezőbb értéke, ez a legtöbb kompakt szabadidőjármű hasonló értékét meghaladja.

Vadonatúj utastere tágas és modern érzést kelt, amit a széles műszerfal és a határozott vízszintes vonalak is hangsúlyoznak és kiváló minőségű, puha tapintású anyagok burkolják. A kabinban széltében végigfutó, letisztult vonalak jól elkülönítik a műszerfal egyes funkcionális területeit. A műszeregység és a kezelőfelület ugyanazon a párhuzamos síkon helyezkedik el, alattuk a fűtés és szellőzés kezelőszervei, valamint a legfontosabb vezetőtámogató rendszerek kapcsolói találhatók oszlopba rendezve.

A kifejezetten hibridként megálmodott Niro egyetlen motorral rendelhető. Az 1,6 literes Kappa-sorozatú GDI benzinmotorja 105 lóerős és 147 Nm nyomatékkal rendelkezik. Ez egy 44 lóerős teljesítményű villanymotorral és egy 1,56 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorcsomaggal egészül ki. A hajtáslánc 141 lóerős rendszer-teljesítményét igen takarékos, hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó (DCT) viszi át az aszfaltra, az első fokozatban rendelkezésre álló 264 Nm forgatónyomaték erőteljes elindulást tesz lehetővé. Az 1,56 kWh kapacitású lítium-ion polimer akku a Kia által valaha alkalmazott legkönnyebb, legjobb energiahatékonyságú akkucsomag: akár 50 százalékkal nagyobb energiasűrűséget ás 13 százalékkal kedvezőbb energia-hatásfokot kínál, mint a legfontosabb konkurensekben megtalálható akkumulátorok. A Niro akkumulátorcsomagja mindössze 33 kilót nyom.


Kapcsolódó cikkek