Őrült francia


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A CITROËN DS4, a DS3 után a modellcsalád második tagja 2011-ben csatlakozott a Citroën kínálatához. A DS-család filozófiájához hűen határozott megoldások jellemzik stílus, érzéki hatás, felépítés és kifinomultság tekintetében egyaránt. A magas építésű, ötajtós, de kupé jellegű karosszériát dinamizmus és sokoldalúság hatja át, megjelenése is kivételes vezetési élményt ígér.


A magasított építésű, ötajtós, de kupé jellegű karosszériája együtt kínálja a kupék dinamikus, sportos hangulatát a kompakt ötajtósok sokoldalúságával és kényelmével, és már első pillantásra egyértelművé teszi, hogy nem mindennapi autóval van dolgunk. A hűtőrács vonalából szívdobbanásként kiemelkedő márkajel, a motorháztetőn elhelyezett DS-embléma és a nappal is jól látható LED-es fényvezetők különleges egyéniségre utalnak. A profil meghatározó elemei a sötétített oldalablakok körül húzódó krómcsík, a markáns sárvédőívek, az óriási, 19 collos kerekek és az ívelt, a tökéletes aerodinamika jegyében megtervezett légterelőben záródó tetővonal. A modell hátsó része is szervesen illeszkedik az egész karosszériát jellemző exkluzív stílushoz. Izmos és masszív, ugyanakkor természetesen egyedi és kifinomult, hiszen a márka prémiumcsaládjának vérbeli tagja.

A DS4 belső terében is az erő, a dinamizmus és a kifinomultság uralkodik. A vezetőülés kagylóformája tökéletesen öleli körbe a testet, a kijelzők krómdíszítése kiragyog a műszerfalból. A műszerfal borításának tapintása bámulatosan finom.

Az utastér hangulatát a panoráma-szélvédő és a sötét tető kontrasztja határozza meg.

A luxus érzését olyan elemek növelik tovább, mint a levegőbefúvók, a középkonzol vagy a sebességváltó krómdíszítései. A belső tér legapróbb részletei is lenyűgözően kifinomultak és dinamikusak: a tervezők az alumíniumpedálokra, a bőrburkolatok varrására és a hangulatvilágításra is különös gondot fordítottak.

A Citroen pontosan úgy viselkedik az úton, mint ahogyan azt a külsejéből áradó mozgékonyság és magabiztosság sejteni engedi. Egész koncepciója a dinamikus menettulajdonságokra épül. A DS4 szinte tapad az úthoz, és ezzel minden körülmények között biztonságérzetet nyújt utasainak. Elöl független McPherson-kerékfelfüggesztéssel, hátul pedig deformálódó kereszttartóval szerelt futóművel rendelkezik, és elektromosan hajtott szivattyúval működő hidraulikus szervokormánnyal van felszerelve. A jól bevált és a gépkocsi adottságaihoz tökéletesen igazodó megoldások kiváló vezetési élményt garantálnak. Emellett nagymértékben lecsökkentett karosszéria-dőlés és a kikerülő, illetve hirtelen manővereknél tapasztalható gyors reakciók jellemzik, könnyed vezetés és a gépkocsi kézbentartásának érzetét keltve a vezetőben.

Elöl nagy méretű (340 mm átmérőjű) hűtött tárcsafékeket kapott, szériafelszereltség egy sor, fékezést segítő berendezés, az intelligens kipörgésgátló, az úttartást stabilizáló ABS és ESP.

Mindezek még a legkényesebb közlekedési helyzetben is optimális szinten tartják az autó viselkedését.

A kétliteres HDi motor a tesztautónkban 340 Nm-t és 163 lóerőt termel. Mindkettőnél vannak nagyobb számok a kétliteres dízelek között, de a papíradatok nem sejtetik, milyen hihetetlen energia él a motorban. Hat fokozatú kézi váltó csatlakozik hozzá, ami könnyen és pontosan kapcsolható.

A DS4 egyediségéhez képest nem vészesen drága. Sport felszereltséggel 8 milliós árcédula csüng rajta. De az 1.6-os dízel 110 lóerővel is remek választás, kicsivel szerényebb Style felszereltséggel már hét millió alatt elvihető.

Kép és szöveg: Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.