III/III-as tartótisztek – Ők voltak, ilyenek voltak
A Kádár-kori Belügyminisztérium hírhedt politikai rendőrségének hivatásos állományát azonosítja, tagjainak életútját, tevékenységét elemzi egy új, izgalmas kötet.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A CITROËN DS4, a DS3 után a modellcsalád második tagja 2011-ben csatlakozott a Citroën kínálatához. A DS-család filozófiájához hűen határozott megoldások jellemzik stílus, érzéki hatás, felépítés és kifinomultság tekintetében egyaránt. A magas építésű, ötajtós, de kupé jellegű karosszériát dinamizmus és sokoldalúság hatja át, megjelenése is kivételes vezetési élményt ígér.
A magasított építésű, ötajtós, de kupé jellegű karosszériája együtt kínálja a kupék dinamikus, sportos hangulatát a kompakt ötajtósok sokoldalúságával és kényelmével, és már első pillantásra egyértelművé teszi, hogy nem mindennapi autóval van dolgunk. A hűtőrács vonalából szívdobbanásként kiemelkedő márkajel, a motorháztetőn elhelyezett DS-embléma és a nappal is jól látható LED-es fényvezetők különleges egyéniségre utalnak. A profil meghatározó elemei a sötétített oldalablakok körül húzódó krómcsík, a markáns sárvédőívek, az óriási, 19 collos kerekek és az ívelt, a tökéletes aerodinamika jegyében megtervezett légterelőben záródó tetővonal. A modell hátsó része is szervesen illeszkedik az egész karosszériát jellemző exkluzív stílushoz. Izmos és masszív, ugyanakkor természetesen egyedi és kifinomult, hiszen a márka prémiumcsaládjának vérbeli tagja.
A DS4 belső terében is az erő, a dinamizmus és a kifinomultság uralkodik. A vezetőülés kagylóformája tökéletesen öleli körbe a testet, a kijelzők krómdíszítése kiragyog a műszerfalból. A műszerfal borításának tapintása bámulatosan finom.
Az utastér hangulatát a panoráma-szélvédő és a sötét tető kontrasztja határozza meg.
A luxus érzését olyan elemek növelik tovább, mint a levegőbefúvók, a középkonzol vagy a sebességváltó krómdíszítései. A belső tér legapróbb részletei is lenyűgözően kifinomultak és dinamikusak: a tervezők az alumíniumpedálokra, a bőrburkolatok varrására és a hangulatvilágításra is különös gondot fordítottak.
A Citroen pontosan úgy viselkedik az úton, mint ahogyan azt a külsejéből áradó mozgékonyság és magabiztosság sejteni engedi. Egész koncepciója a dinamikus menettulajdonságokra épül. A DS4 szinte tapad az úthoz, és ezzel minden körülmények között biztonságérzetet nyújt utasainak. Elöl független McPherson-kerékfelfüggesztéssel, hátul pedig deformálódó kereszttartóval szerelt futóművel rendelkezik, és elektromosan hajtott szivattyúval működő hidraulikus szervokormánnyal van felszerelve. A jól bevált és a gépkocsi adottságaihoz tökéletesen igazodó megoldások kiváló vezetési élményt garantálnak. Emellett nagymértékben lecsökkentett karosszéria-dőlés és a kikerülő, illetve hirtelen manővereknél tapasztalható gyors reakciók jellemzik, könnyed vezetés és a gépkocsi kézbentartásának érzetét keltve a vezetőben.
Elöl nagy méretű (340 mm átmérőjű) hűtött tárcsafékeket kapott, szériafelszereltség egy sor, fékezést segítő berendezés, az intelligens kipörgésgátló, az úttartást stabilizáló ABS és ESP.
Mindezek még a legkényesebb közlekedési helyzetben is optimális szinten tartják az autó viselkedését.
A kétliteres HDi motor a tesztautónkban 340 Nm-t és 163 lóerőt termel. Mindkettőnél vannak nagyobb számok a kétliteres dízelek között, de a papíradatok nem sejtetik, milyen hihetetlen energia él a motorban. Hat fokozatú kézi váltó csatlakozik hozzá, ami könnyen és pontosan kapcsolható.
A DS4 egyediségéhez képest nem vészesen drága. Sport felszereltséggel 8 milliós árcédula csüng rajta. De az 1.6-os dízel 110 lóerővel is remek választás, kicsivel szerényebb Style felszereltséggel már hét millió alatt elvihető.
Kép és szöveg: Buday Dénes
A Kádár-kori Belügyminisztérium hírhedt politikai rendőrségének hivatásos állományát azonosítja, tagjainak életútját, tevékenységét elemzi egy új, izgalmas kötet.
Változás előtt áll a világ idegenforgalma. Okok, lehetőségek, következmények.
1990 óta íródik történelme az Explorernek, melyet most az alapoktól újraterveztek. Maradt az igazi amerikai feeling, természetesen hatalmas dobozba csomagolva, és amely már egy összetett hibrid rendszert is kínál.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!