Párizsi Motor Show 2016


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Idén ősszel a párizsi autószalon van soron, az európai kiállítások sorendjében. Több nagy márka és kisebb gyár kihagyta a megmérettetést, de újdonságokban így sem szenvedtünk hiányt.  


Peugeot 5008

A név maradt, ám a koncepció teljesen átalakult: az új Peugeot 5008 új terepen, a C szegmens hétszemélyes nagy szabadidő-autói között mutatkozik be. A dinamikus és elegáns formaterv példás funkcionalitással párosul: a harmadik sor ülései  elrejthetők, de könnyen el is távolíthatók, s ezáltal rekord méretű csomagtartó hozható létre.

 

Mercedes AMG GT R

Utcai versenygép a Mercedestől az új GT R. A motor lényegében ugyanaz, mint az AMG GT-ben: V8-as 4 literes benzinmotor. Azonban a GT R maximális teljesítmény 585 lóerő, azaz 123 lóerő több mint a sima GT-ben. A gyorsulása százas tempóra 3,6 másodperc, végsebessége 318 km/órában limitálták. Tizenöt kilóval könnyebb az alapját adó modellnél, ami a megnövelt teljesítménnyel együtt 2,66 kg/LE arányt eredményezett. 

 

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Nincs Panamera Hybrid nélkül gondolja a Porsche. Ezért a megújult Panamérához elsők között érkezik, szintén megújult rendszerrel. Az erőforrások rendszerteljesítménye 462 lóerő, átlagos üzemanyag-fogyasztás pedig 2,5 l/100 körül ígéri a gyár. Miközben a végsebesség 278 km/óra és álló helyzetből 4,6 másodperc alatt éri el a százas tempót mindezt most már összkerékhajtással.

 

Skoda Kodiaq

A 2017 márciusában piacra lépő legújabb Skoda modell a márka minden erősségét felmutatja. Karakteres dizájn, kivételesen nagy belső tér, praktikus intelligencia és innovatív technológia jellemzik. A 4,7 méteres, akár hétüléses jármű 720 literes csomagtere a legnagyobb a kategóriájában. A Kodiaq egyszersmind a cseh autógyártó első nagyméretű SUV modellje, amelyet háromféle benzines és kétféle dízelmotorral kínálnak majd.

 

Suzuki Ignis

Nyilvánvaló, hogy az új Ignis egyensúlyt próbál teremteni a város és a vidéki élet között. A 3,6 méteres terepjáró csupán 820 kilogramm az üléspozíció viszonylag magas és a belső tér tágas. Első és összkerékhajtással is kapható lesz az 1,2 literes 90 lóerős masina.

 

Land Rover Discovery

A Land Rover a Discovery ötödik generációjával erősíti modell családját. Az új modell elvesztette kocka formáját és az új dizájnnal belesimul a most megszokott formavilágba. A Discoveryt nagy, családi modellnek szánják, három üléssorral és hatalmas csomagtérrel. Kezdetben három motorváltozat lesz elérhető, egy négy és egy hathengeres dízel valamint egy 355 lóerős V6-os benzines.

 

Opel Ampera-e

A Párizsi Autószalonon az Opel Ampera-e forradalmasítja az elektromos mobilitást. Több mint 500 kilométeres hatótávjával jócskán felülmúlja vetélytársait a szegmensben. Ráadásul sportkocsihoz illően, 3,2 másodperc alatt gyorsul nulláról ötvenre, melyet 360 newtonméteres nyomatékának köszönheti. Elektromos motorjának teljesítménye 204 lóerő.

 

Audi

Öt hengeres turbómotor, 400 lóerő, 480 Nm nyomaték, 7 fokozató automata váltó, 4,1 másodperces gyorsulás, összkerékhajtás, 280 km/órás végsebesség. Mindez az Audi legkisebb szedánjának csúcsra járatott kiadás az új RS3-as. 25 mm-rel leültetett futómű és opcióként állítható lengéscsillapítás is kapható.  

 

Nissan Micra

A 2015-ös Genfi Autószalonon bemutatott Sway tanulmányautón látottaknak megfelelően az ötödik generációs Micra a Nissan legújabb formanyelvét testesíti meg, jellegzetes dizájnmegoldásokkal. Az új modell háromféle motorral érkezik: kétféle benzines, egy 73 lóerő teljesítményű 1,0 literes szívó és egy 90 lóerős 0,9 literes háromhengeres turbós motor mellett, egy szintén 90 lóerős 1,5 literes dízelmotorral is rendelhető.

 

Ferrari LaFerrari Aperta

Van, de mégsincs. Már a szalon megnyitása előtt 2,5 millió eurós áron mind a 499 darabot értékesítette a Ferrari a jelenleg legdrágább modelljének kabrió változatából. A LaFerrari Apertát egy 6,3 literes, V12-es motor és a hozzá kapcsolt villanymotorok hajtják. A hétfokozatú, dupla kuplungos váltó 963 lóerőt küld a hátsó kerekekre, amelynek segítségével 3 másodperc alatt katapultál százas tempóra.

 

Renault Koleos

Ősztől már kapható a Renault legnagyobb terepjárója amely csak nevében utal az elődre. A második generáció 4,67 méter hosszú, 1,84 méter széles, a tengelytávja pedig 2,71 méter. A motorválasztékról egyelőre két benzinmotorból és két dízelből áll 130 és 175 lóerő közti teljesítménnyel. A belső dizájn az Espace és Talisman modellek hangulatát örökölte.

 


Kapcsolódó cikkek