Peugeot 308 1,6 e-HDi Allure – Nemcsak szép, hibátlan!


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Letisztult stílus, innovatív vezetőhely, rekord alacsony értékű CO2-emisszió és a vezetés eddig nem tapasztalt élménye, a rendkívül nagyratörő műszaki tervezés eredményeként megszületett minőség célja, hogy a legjobbak közé helyezze ezt a Peugeot modellt, amely tükrözi a modellek exkluzivitásának növelését szolgáló márkatörekvéseket.


A mindössze 4,25 méter hosszú új 308 a legkompaktabb 5 ajtós a kategóriájában. Nemcsak kompakt, de alacsony is: 1,46 méter magas, szélessége pedig 1,80 méter.

A túlnyúlások elöl és hátul is megrövidültek, mégpedig az új EMP2 platformnak köszönhetően, amely lehetővé teszi, hogy a kerekek a négy sarokba kerüljenek. Az orr-rész közepén található nagyméretű, króm keretes hűtőrács fokozza eleganciáját. A fénydiódás fényszórók fokozzák az autó egyediségét és világújdonságnak számít a kategóriában. Az orr alsó részén a széles légbeömlő nyílást az ívelt formájú krómozott elembe beépített ködfényszórók és az irányjelzők keretezik. Hátulról az autó piramist formál, mely stabilitást kelt. Az ívelt formájú hátsó szélvédő, mely az egész karosszériát körbeölelő vonal folytatását képezi, az elegáns SR1 koncepció autót idézi. Egy másik hosszanti vonal is meghatározó a karosszéria formáját tekintve, mely a sziluett alsó részét szélesíti ki, kiemelve a csomagtérküszöb alacsonyságát.  A hátsó lámpák az autó dinamikus, high-tech stílusát erősítik. A márka visszatérő motívuma, a fénydiódás lámpákból kirajzolódó Peugeot „oroszlánkarom” itt is megjelenik, és a LED-es lámpák a szériafelszereltséghez tartoznak.

Az új 308 egészen különleges helyet kínál a vezetőnek, mely külön elnevezést is kapott: Peugeot i-Cockpit, nagyon kényelmes vezetési helyzet alakítható ki. Az innovatív vezetőhely négy elemből áll: a kompakt, kisméretű kormányból, a vezetés élvezetének fokozására, a magasra helyezett kijelzőből, melynek köszönhetően a vezetőnek nem kell levennie a szemét az útról, ha a műszerekre tekint.

 

A középen elhelyezett nagy, 9,7 colos érintőképernyőről irányítható számos berendezés: a légkondicionáló, a vezetést segítő rendszerek, a multimédiás eszközök, a navigáció, a telefon, a PEUGEOT Connect Apps. A rendelkezésre álló hét gyorsgomb nagyban segíti az érintőképernyő kezelését. Az információk két oldalra kerültek, könnyen elérhetőek.

A középkonzol és a műszerfal a prémium kategóriás autók világát idézi. Panorámaszerűen tárulnak a vezető elé az információk a folytonos, lendületes és átgondolt vonalakkal megrajzolt műszerfalon. A teljes egészében puha borítású műszerfal dinamikus egységet képez. A finom, minőségi anyagok felhasználásával készült műszerfalról szinte teljesen eltűntek a gombok, ami rendkívüli letisztultság érzetét kelti.

Letisztultság és csúcstechnológia – a két kulcsszó még az olyan apró részletekben is jelen van, mint a hangerőszabályozó, melyet fehér fénygyűrű övez. Selyemfényű krómkeretek díszítik a középkonzolt és az ajtókat. Ezek a finom, minőségi részletek tökéletesen illeszkednek az autó stílusához. A HDi motor csúcsformában van, 270 Nm nyomatékával már alacsony fordulatról is jól érezhetően húz. A 115 lóerő nem sok, de itt, ebben a modellben teljesen elég, kulturáltságával pedig a presztízs kategóriás dízeleket riogatja. A fogyasztás csekély. Városi forgalomban a számítógép 6 litert ígért, végül 6,3 litert mértünk. Hosszabb távon 4–5 literrel eljutunk 100 kilométerre. Úgy érzem, elődjéhez képest hatalmas előrelépés az új 308-as megérdemelten lett az Év Autója újragondolt megoldásaival most az egyik legjobb a kategóriában.Peugeot 308


Kapcsolódó cikkek

2024. április 26.

Mi is az a Time Out Market?

Bő tíz évvel az első, lisszaboni gasztro-látványosság megjelenését követően, Budapesten is megnyílik az első, kulináris örömöket kínáló Time Out piactér.

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.