Peugeot 5008 2.0 HDi Premium


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A márka gerincét alkotó értékek szellemében megalkotott új modell, a Peugeot 5008 újraértelmezi a kompakt egyterű fogalmát, a szegmensben elvárt tulajdonságokat, miközben hajlíthatatlan marad a kivételes úttartás tekintetében, és olyan csúcstechnikás megoldásokat vezet be, amelyek a vezetési kényelmet és a biztonságot szolgálják.


A márka törekvése az 5 és 7 üléses verzióban is megjelenő, 4,53 m hosszúságú és 1,64 m magasságú új modelljével, hogy új referenciákat állítson fel a kompakt egyterűek kategóriájában.

A jármű elején az oldalra átnyúló fényszórókat, az első kerék tengelyének vonalától induló hatalmas szélvédőt, és a folytatásában kialakított, hosszan elnyújtott motorháztetőt mintha arra tervezték volna, hogy a lehető legsimábban hatoljanak a levegőbe.

Az 5008-ból áradó természetes könnyedséget fokozzák az első hűtőrácsot díszítő krómozott elemek, amelyek felsőkategóriás jelleget és eleganciát kölcsönöznek az autónak.

A letisztult vonalvezetés nyúlánkabbá teszi az oldalsó részt, és megerősíti az autóból áradó folyamatos mozgás érzetét. A magas övvonal viszont biztonságot sugároz.

A hatalmas üvegek szinte összefüggő felületet alkotnak az autó körül. Ezt a benyomást az oldalfal hátsó részén kialakított, a hátsó szélvédőhöz megszakítás nélkül kapcsolódó, nagyméretű, háromszögletű ablak különleges rajzolata kelti, amely kivételes tágasságot és fényviszonyokat garantál az utastérben.

Oldalnézetből elegáns vonal rajzolódik ki, amely a hátsó ajtótól indul, majd a sárvédőn hangsúlyosabbá válik, aztán körbefutja az 5008 farát. Ez fokozza az oldalsó rész dinamizmusát és karakteressé teszi a csomagtér ajtaját. A hátsó lámpák különleges és jellegzetes formája, valamint a fény irányításának technikája egyedivé teszi a jármű megjelenését.

A Peugeot 5008 vezetőhelye újító és eredeti az egyterűek világában. Az egyterűekre jellemző magasított üléshelyzet kitűnő kilátást és fokozott biztonságérzetet biztosít a vezetőnek.

A tervezőknek sikerült még ergonomikusabbá tenni a vezetőhelyet, egyrészt az ülések minőségének, másrészt a kormányoszlop erősen függőleges dőlésszögének köszönhetően, amely ugyanaz, mint egy limuzinban. Így a vezetési helyzet maximális kényelmet nyújt a sofőrnek, aki magasított pozícióból uralja az utat. A méretes szélvédő a hatalmas panoráma-üvegtetőben folytatódik. Így az utasok egyszerre élvezhetik az utastér világosságát és a nem mindennapi kilátást a külvilágra.

A második sor három egyforma szélességű ülésből áll, amelyek az ideális üléshelyzet érdekében hosszanti állítást és a dőlésszög állítását teszik lehetővé. Külön-külön a padlóba süllyeszthetők, így teljesen sík felület alakítható ki a rakodóküszöbbel egy vonalban.

Motorja egy új fejlesztésű, 1997 cm³-es, Euro 5-ös motor, melynek bőséges nyomatéka – 340 Nm – 2000-es fordulatszámánál jelentkezik. A 6 fokozatú manuális sebességváltóval, 7–7,5 literes fogyasztást mértünk vegyes használat mellett. Ennek a jó eredménynek az egyik oka az Euro 5-ös szabványnak megfelelő és kivitelezésű modell, vezetőjét váltásjelző ösztönzi takarékos és környezetkímélő autózásra. Ez az elektronikus eszköz a körülményeknek megfelelően zöld vagy vörös nyilat villant fel a főműszerben, amikor eljön a sebességváltásra legalkalmasabb pillanat. Ragyogó, praktikus és gazdaságos családi autó az 5008, amely egy jó kísérlet még több családos vásárló elcsábításához.

Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. február 20.

Honda e:Ny1 – Stílus és dinamika

Az új Honda e:Ny1 a márka második tisztán elektromos üzemű járműve az európai piacon. Egy dinamikus, stílusos, rendkívül praktikus, kompakt szabadidő-autó, ami a fiatalabb vásárlóknak készül a 2021 óta piacon lévő, 3. generációs HR-V alapjaira építve.

2024. február 16.

Vészkorszakon innen és túl

Két-két, a maga nemében egyedülálló új játékfilm és könyv köti össze a múltat a jelennel.