Plusz hat és fél centi – Volvo V60 Cross Country D4 AWD


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Pont ennyivel magasabb a Cross Country, mint az alap V60, amely azoknak szól, akiknek szükségük van egy kombi sokoldalúságára, de a sportos négyajtósok kezelhetőségére vágynak, mindezt stílusos skandináv csomagolásban. A Cross Country márkanév hosszú és dicső múltra tekint vissza. A prémium márkák közül elsőként – 1997-ben – a Volvo Cars kínált terepre is alkalmas, különleges stílusjegyekkel felruházott kombi autókat, amikor bevezette a V70 Cross Country modellt.


A Cross Country új, 19 collos felnikkel és mély bordázatú abroncsokkal érkezik. Ezek fokozzák a terepjáró képességeket és fokozottan védik a kerekeket a járdaszegélyre való felhajtáskor vagy sziklás terepen.

A 18″ Neso könnyűfém keréktárcsák illenek hozzá, nem rontják a komfortot

Az első és hátsó alvázvédő lemezekkel, az oldalsó védőlemezekkel és a sárvédő szélesítésekkel a Cross Country jellegzetes terepjárós formát kapott és az integrált kipufogóvégek a sportos, vadabbik oldalát tükrözik. 

Hasmagassága 65mm-rel nagyobb, mint az alap, ami terepen jól jön

A V60 beltere pompás példája annak, hogy a Volvo tervezői hogyan töltötték fel a hagyományos skandináv formatervezés egyszerűségét izgalommal, kontraszttal és játékos elemekkel. A belső tér elsősorban a sofőr kényelmét szolgálja, de továbbra is olyan ötüléses autóról van szó, amely az összes utas számára kényelmes utazást biztosít.

Erdőben, sárban, latyakban, aszfalton –mindenhol otthonosan mozog

A kétszínű bőrülések kényelme továbbra is az élvonalba tartozik, bár továbbra sem érthető, hogy magas növésű elöl ülők számára miért nem állítható az alacsony fejtámla. Ezt leszámítva viszont kényelmes, jól áttekinthető és szerethető az utastér.

 Automatikus távolsági fényszórójával, biztonságos az éjszakai vezetés

A digitális műszerfal TFT kijelzője három grafikus témát jelenít meg: az alapértelmezett mód az Elegance, amely hagyományos és nyugodt légkört sugároz. Az Eco változat zöld háttérvilágításával a környezettudatosságra hívja fel a figyelmet, míg a Performance változat vörös háttérvilágítása sportos hangulatot teremt.

Új robusztus kialakítás, az aktív életmód kedvelője

A hátsó ülések három, 40/20/40 arányú részben hajthatók le és tökéletesen sík felületet kapunk, így az alaphelyzetben 430 literes csomagtér gyorsan és könnyen bővíthető egészen 1240 literig. Ezek a számok elmaradnak a konkurensek értékeitől, de látszik, hogy a Volvo a formára helyezte a hangsúlyt.

 Az orr-rész jellegzetes Volvos Cross Country megjelenés 

Napjainkban egyedinek számít már a nyugodt működésű, 2,4 literes, 190 lóerős, öthengeres motor, amely szekvenciális iker turbófeltöltővel rendelkezik.

420 Nm-es nyomatéka nagyon is ütős teljesítménnyel szolgál

A kisebbik gyakorlatilag késleltetésmentesen reagál alacsony fordulatszámon, a nagyobbik pedig magasabb fordulatszámon és sebességen lép működésbe. Ezek a turbófeltöltők rugalmasan és gyorsan reagálva biztosítanak megfelelő teljesítményt. Mégis pörgetni felesleges, a D4 motor kiváló, 420 Nm-es nyomatéka kényelmes, ugyanakkor nagyon is ütős teljesítménnyel szolgál.  

Nem mai tervezésű a belső, de egyedi és semmi szükség a változásra

Alacsony fordulaton leadot nyomatéka miatt „a hegyet is megmozgatja” érzésünk van, de jól jön a gyors és biztonságos előzéshez, különösen a 80–120 km/h sebességtartományban. Ebben még jó társ a gyorsan reagáló automata is.

Szép és elegáns magoldás a diffúzorba írt név

 

A hatfokozatú sebességváltó bármikor azonnal átkapcsolható manuális módba, ennek aktiválása esetén a sebességváltó gyorsabban reagál a gázpedál lenyomására és hagyja, hogy a motor magasabb fordulatszámra pörögjön fel gyorsítás során. A fogyasztás átlagosnak mondható, adottságaiból kiindulva 8,5 liter városban és a teszt hetes átlaga teljesen vállalható. 

Digitális műszerfal TFT kijelzője három grafikus témát jelenít meg

 

Az Instant Traction megoldással rendelkező összkerékhajtású technológia bármilyen útfelületen, bármilyen időjárási viszonyok között segít fokozni az autó stabilitását és vonóerejét. Az elektronikus vezérlőrendszer állandóan figyeli a kerekek forgási sebességét, a gázpedál helyzetét, a motor fordulatszámát és nyomatékát, valamint a fékpedál használatát.

„Twilight” bronz metál fényezés jól illik az adótságaihoz

 

A rendszer mindig a legjobban tapadó kerekekre adja a legnagyobb nyomatékot. Ha pedig valamelyik kerék kipörög, a rendszer azonnal visszaveszi a nyomatékot és a többi kerékre irányítja a motor hajtóerejét.

Az autóba épített kamerák még a közlekedési jelzőtáblákat is felismerik

 

Terepezésnél jól jön a lejtmenetszabályozó, amivel meredek, durva és csúszós utakon is egyenletesen és biztonságosan lehet leereszkedni. A kerekek egymástól független fékezésével önműködően kordában tartja a sebességet és a technológia érdekessége, hogy hátrameneti fokozatban is működik.

(Fotó: Buday Dénes)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 6.

NMHH: egyre több fiatal diagnosztizálja magát félre pusztán az internetre hagyatkozva

TikTok-videók hatására a fiatalok majdnem fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel, valamint a fiatalok sok esetben hajlamosak kritikus kétely nélkül valósként elfogadni az online térben eléjük táruló, bizonytalan eredetű információkat – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása.

2024. november 5.

Az energiatermelés zöldítése mellett a keresletet is indokolt átstrukturálni

Magyarország napelem kapacitása az utóbbi években látványosan fejlődött, és már 2023-ra meghaladta a korábban kitűzött 2030-as célt. Jelenleg közel 7850 MW megújuló villamosenergia-termelési kapacitás áll rendelkezésre. Globálisan azonban ijesztő az elmaradás a Párizsi Megállapodás céljainak eléréséhez szükséges erőfeszítések terén.