Az utazás ajándék az öregedés ellen
Tudományos kutatás is igazolja, hogy az idősödésre jótékony hatással van az ismeretlen tájak felfedezése.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Piacra lépésének pontosan 20. évfordulójára mutatta be a teljesen megújult Scénic családot a Renault. A negyedik generációba lépett modell alaposan megváltozott, talán csak a név maradt a régi, amely inkább tűnik egy tágasabb hétszemélyesnek, mint egyterűnek. Megjelenése óta ötmillió darabot értékesítettek belőle és most a Renault inkább úgy gondolta, hogy az igencsak nagyra nőtt kategóriában inkább a külső dizájnt tartja szem előtt – és ismerjük el, ez nem sikerült rosszul.
Legjobb választás hozzá az 1,5 literes dCi erőforrás EDC-váltóval, fogyasztása példás (Fotók: A szerző felvételei)
Csak 20 colos kerekekkel rendelhető, viszont keskenyek, 195/55-ös a méretük
Méretei minden irányban nőttek, gondosan formázott vonalvezetés, merész ívek, sportkocsikkal vetekedő döntött A-oszlop és a hátrafelé emelkedő övvonal, amely az autónak a könnyed, de elegáns stílusát adja meg. A hasmagasság emelésével egy picit talán már szabadidő-autó benyomását is kelti, ennek legfőbb oka a hatalmas, szériában szerelt 20 colos kerekek, amiből nem is lehet kisebbet rendelni.
Szép, arányos tervezésű a Grand-modell, az Égkék szín különösen jól áll neki
A belső egyértelmű rokonságot mutat a többi Renault-modellel, de itt a praktikusságot tartották szem előtt
A Grand Scénic 23 centiméterrel hosszabb, mint a normál verzió, ezáltal csomagtere is tágasabb, igaz nem sokkal, mert itt helyet kapott a harmadik üléssor, ezért 533 literes térrel kell gazdálkodnunk. A One Touch Folding Seat funkció minden hátsó ülést automatikusan a padlóba hajt, hogy teljesen lapos rakodófelület alakulhasson ki és akár a Scénic 3-ban, a jobb első ülés támlája teljesen lehajtható, így a rakodóhossz 2,85 méteres lehet.
Kényelmes vezetni, jó az üléspozíció, hosszában állítható az ülőlap, a vezetőnek masszázsfunkcó is jár
8,7 colos a kijelző, a tableteken és okostelefonokon már megszokott minőségben
A második üléssor helykínálata is korrektebb, mint a normál verzió esetében, elegendő a lábtér és még helyett kapott egy lehajtható tálca is, amely a gyár állítása szerint 5 centimétert rabol el a térdeknek fenntartott értékes helyből.
Az Easy Life része a 11,5 literes, gombnyomásra nyíló fiók, praktikus, de nyitása helyigényes
A mai divatot követik a lámpa-dizájnok, természetesen LED-technikával felvértezve
Az utastér moduláris, az utazási komfort magas szintű és a legújabb generáció tervezésekor jobban figyelembe vették, hogy praktikus, okos ötletekkel töltsék meg a belső teret. Ilyen például a csúsztatható középkonzol, így mind az elöl, mind pedig a hátul utazók kényelmét szolgálhatja a maga 13 literes kapacitásával. A konzol első része megvilágított tárolóhelyet rejt, a tetején a kartámasz, alatta 2 USB- és egy Jack-csatlakozó, egy SD-kártya-foglalat, valamint egy 12V-os töltőcsatlakozó található. A másik, a szintén az Easy Life megoldások egyike a fiók, ami az első utasüléssel szemben, a kesztyűtartó helyén található és 11,5 liternyi tárolóhelyet nyújt.
Síkokkal határolt a csomagtér, gombnyomásra az összes ülés elfekszik
Bejutni csak a gyerekek képesek a harmadik sorba, de lábhely nekik is csak a második sor mozgatásával keletkezik
Az első ülések struktúrája hasonlít a nagytestvér Espace üléseihez. Állítása kézzel történik, de elektromos deréktámasz és a fűthető funkció a felszereltség része. A középkonzolban található R-LINK fedélzeti számítógép, melyhez egy 8,7 colos kijelző párosul a tableteken és okostelefonokon már megszokott minőségben és módon. Személyre szabható, három különböző nyitóképernyő határozható meg, amelyekre widgetek tehetők ki és 6 különböző vezetői profil menthető el, amely minden fontosabb paramétert tartalmaz. A belső hangulatot nappal a hatalmas üvegtető, este pedig 5 módon állítható belső fényharmónia egészíti ki.
Állítható a vezetési mód, a Multi-Sense-rendszer öt programot kínál
Az alapára 8,6 millió forint, tesztautónk ezt még 1,3 millióval fejeli meg. Alapáron jár a gyalogosfelismerő vészfékező rendszer
A Scénic meghajtásai közül talán a legjobb kombinációt próbálhattuk. Az első hallásra kicsinek tűnő 1,5 literes négyhengeres dízelerőforrás jó formában van. 110 lóereje sem tűnik soknak, de a megoldás a 260 Nm nyomatékában rejlik és az erőforráshoz rendelt hétfokozatú EDC automata váltóban, amely remekül végzi a dolgát. Városban szépen kapcsolgat és autópályás tempónál sem válik idegessé, pályatempó környékén alig kétezres fordulaton dolgozik. Ennek a fogyasztásban is megvan a remek hatása, 450 kilométeres belföldi utazás során kihasználva a hét ülés adta lehetőségeket, pici városi használat mellet 5,2 literes átlagot mértünk száz kilométerre. Ami remek érték egy 1,5 tonnás, minden földi jóval felszerelt autóval.
Tudományos kutatás is igazolja, hogy az idősödésre jótékony hatással van az ismeretlen tájak felfedezése.
Egyre többen kapnak légúti fertőzést, a koronavírus is újra támad.
Az alkotó ismét elemében – a Brooklyni mese szórakoztató, igényes komédia, a Belvárosi Színházban, az Orlai Produkció gondozásában.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!