Kávé – a világ egyik legnépszerűbb élvezeti cikke
Imádja a világ, egyre nő iránta az igény, de a kávécserje termesztése erdőirtással is jár. Az EU új jogszabályokat tervez a környezeti károk megfékezésére.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Nincs olyan kívánság, amit a Jaguar XF ne tudna teljesíteni, legyen szó akár gazdaságos kombiról, csúszós útburkolaton is biztonságosan mozgó összkerékhajtású utazóautóról, vagy éppen extrém teljesítményű sportlimuzinról.
2010-ben az XF új fejezetet nyitott a Jaguar történetében, mikor is az S-Type helyébe lépve elindította a márka XXI. századi formai megújulását. Piaci bevezetését siker koronázta, azok az igényes, az adott kategóriában mindig a legjobbat kereső vásárlók, akiknek fontos a tradíció és a hagyomány, örömmel fogadták a technológiai újításokat is, mint a forgótárcsás JaguarDrive Selector váltó, vagy éppen az intelligensen működtetett szellőzők. Ian Callum dizájnfőnök azonban semmit nem bízott a véletlenre, és 2012-ben tovább finomította kupészerűen megrajzolt, szoborszépségű limuzin lemezeit. Az új frontrésszel megjelent a technikájában modernebb, J alakú nappali menetfénnyel egyedivé tett bi-xenon fényszóró, a hátsó LED-es világítás, továbbá az utastérben is gazdagodott az igényes dekorációs anyagok, valamint a szövet- és bőrkárpitok minőségi és színválasztéka. Egy évvel később már praktikus Sportbrake karosszériával is hódítani kezdett az XF, és mindamellett, hogy 550 és 1675 liter között könnyen variálható a hatalmas poggyásztér, a közel ötméteres kombi kategóriájának talán legszebb képviselője.
A Jaguar XF ma a business szegmens meghatározó típusa, köszönhetően széles és sokoldalú választékának. A benzinmotorok szerelmesei 2,0 literes, négyhengeres, 240 LE-s turbós, 3,0 literes, hathengeres, 340 LE-s kompresszoros, vagy az XFR csúcsmodellnél 5,0 literes, V8-as, 510 LE-s kompresszoros erőforrással választhatják a limuzint, a hathengeres esetén AWD összkerékhajtással is. A non plus ultra az XFR-S, ebben a V8-as motor „kihegyezett” változata 550 LE-t és 680 Nm forgatónyomatékot szolgáltat. A menetteljesítmények a szupersportautók tudásával vetekednek, 0–100 km/h-ra gyomorszorító 4,6 másodperc a gyorsulás, a végsebességet a Jaguar – biztonsági okokból – 300 km/h-ban korlátozta. A kétféle, négyhengeres 2,2 literes, valamint 3,0 literes V6-os, common-rail dízelmotor négyféle kivitelben 163-275 LE teljesítményskálát fed le, 400-tól fölényes rugalmasságot garantáló 600 Nm forgatónyomatékkal, 5,1 vagy 6,2 l/100 km-es vegyes fogyasztással. A kombi Sportbrake kizárólag dízelmotorokkal választható, a legizmosabb 3,0 literes, V6-os Diesel S ideális családi, vagy elegáns üzleti utazóautó, 275 LE-s, 600 Nm nyomatékú motorjával 6,6 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra, végsebessége 250 km/h, miközben vegyes fogyasztása akár 6,2 l/100 km, csupán 163 g/km CO2 kibocsátással. Minden Jaguar XF sebességváltója a legmodernebb, lejtőket, emelkedőket is felismerő, nyolcfokozatú bolygóműves automata.
A Jaguar XF gazdag alapfelszereléssel és páratlan teljesítménnyel rendkívül előnyös feltételekkel vásárolható meg. A 163 LE-s 2.2D JT1 modell 3 év garanciával és 3 év assistance szolgáltatással már nettó 9,99 millió Ft-tól elérhető, de több mint megfontolandó az a forintalapú, fix kamatozású operatívlízing, amely ugyanezt a modellt, széles körű ügyfélszolgáltatásokkal (szerviz- és gumiabroncsköltség, belföldi assistance, Casco, kötelező felelősségbiztosítás) már 229 000 Ft + áfa/hótól biztosítja. A feltételekről érdeklődni a márkakereskedésekben lehet.
Imádja a világ, egyre nő iránta az igény, de a kávécserje termesztése erdőirtással is jár. Az EU új jogszabályokat tervez a környezeti károk megfékezésére.
TikTok-videók hatására a fiatalok majdnem fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel, valamint a fiatalok sok esetben hajlamosak kritikus kétely nélkül valósként elfogadni az online térben eléjük táruló, bizonytalan eredetű információkat – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása.
Magyarország napelem kapacitása az utóbbi években látványosan fejlődött, és már 2023-ra meghaladta a korábban kitűzött 2030-as célt. Jelenleg közel 7850 MW megújuló villamosenergia-termelési kapacitás áll rendelkezésre. Globálisan azonban ijesztő az elmaradás a Párizsi Megállapodás céljainak eléréséhez szükséges erőfeszítések terén.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!