Fénykiállításon a Hupikék törpikék
A budapesti Füvészkertben elevenednek meg a híres rajzfilmfigurák, gyerekek és felnőttek legnagyobb örömére.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Mire is jó egy stylist?
Öltözködési tanácsadással foglalkozom, a stylistok inkább divatlapokban, divatbemutatókon alkotnak minél látványosabb összeállításokat. Engem pedig az érdekel, hogy ügyfeleim minél jobban érezzék magukat bőrükben, no meg a ruháikban, persze.
A szüleimmel tinédzser koromban Spanyolországba költöztünk, ahol édesapám futballedzőként kapott szerződést. Kiszakadva az akkori szürkeségből, Andalúziában hihetetlenül hatottak rám a vibráló színek és az ottani hangulat. A gimnázium mellett beiratkoztam egy divattervező-iskolába, közben az egyetlen akkori magyar divatlap, az „Ez a divat” külföldi tudósítója lettem. Később Madridban tanultam meg a divatszakma további fortélyait, majd elhatároztam, hogy megreformálom a magyar divatéletet és a 90’-es évek elején megalapítottam a Voila divatmagazint, melynek évekig a kiadója meg a főszerkesztője voltam. A kereskedelmi televíziózás elindulásakor pedig átnyergeltem a jóval nagyobb tömegeket érdeklő elektronikus médiára és hosszú éveken keresztül szinte az összes tévécsatorna képernyőre kerülő műsorvezetőjét öltöztettem.
Évekig együtt dolgozott Friderikusz Sándorral, több vezető politikusnak, közéleti személynek volt az öltözködési tanácsadója, sőt a filmvilágot sem kerülte el, hiszen Herendi Gábor Lora című filmjének jelmeztervezője is volt.
Izgalmas munkák voltak, sohasem vallottam magam jelmeztervezőnek, de a film világa nagyon vonzott. Húsz éven át dolgoztam sztárokkal, hiszem, hogy a megjelenés nagyon fontos része az emberek kommunikációjának, olyan nonverbális kifejezésmód, amellyel alátámaszthatunk vagy lerombolhatunk bármilyen mondanivalót, belső tartalmat. Legyen az egy tévécsatorna vagy egy politikai párt, az egységes kommunikáció elengedhetetlen része az üzenetet közvetítő személyek kinézete. Mindenki ismeri azt a példát, hogy egy műsorvezetőn először a nyakkendője szúr szemet egy nézőnek, majd az, hogyan mondja, amit közölni akar és csak legvégül az, hogy mit is mond… Hogyan is hanyagolhatnánk akkor el a megjelenést?
Pontosan ezért egy kommunikációs főiskolán, ahol a diplomámat is szereztem, tanítottam öltözködéskultúrát a hallgatóknak.
Újabban azt a célt tűzte ki, hogy nem csupán a kiváltságos sztároknak, hanem a hétköznapi embereknek is segít a lehető legjobban kinézni.
Igen, ami igazán foglalkoztatott mindig is, az a hétköznapi emberek viszonya a megjelenésükkel. Rengeteg a bizonytalan nő és férfi, akik nem tudnak mit kezdeni külsejükkel, akiknek ez az önbizalomhiány bizony negatívan befolyásolja magánéletüket és karrierjüket is. Szeretném elhitetni mindenkivel azt, hogy ha törődik a külsejével, változtat a kinézetén, akkor az élete is változni fog.
Évekkel ezelőtt az RTL-Klub Reggeli műsorában saját rovatot indítottunk, megalapítottuk a „Szépítők” csapatát a Hajas Lászlóval és a Jónás Katával, amelyben vállalkozó kedvű nézőket szépítettünk meg.
Majd megjelent egy könyvünk „Hozd ki magadból a legjobbat” címmel, amelyben 19 teljesen átlagos kinézetű nőt változtattunk át, olyanokat, akik nem érezték elég magabiztosnak, nőiesnek magukat, s az ő példájukon keresztül rengeteg trükkel ismertettük meg az olvasókat, beavattuk őket az átváltozás rejtelmeibe.
Sajnos, az emberek öltözködése abszolút nem tudatos. Hirtelen felindulásból vásárolnak, fogalmuk sincs, mi áll jól nekik, tele van a szekrényük ruhákkal, aztán még sincs mit felvenniük, amikor jól szeretnének kinézni. Pedig hihetetlen csomag pozitív energiával indul útnak az, aki a tükörbe pillantva elégedett a képpel. Ebben igyekszem segítséget nyújtani annak, aki felkeres. Hiszen sok embernek mint például az ügyvédeknek is megköveteli a munkája, hogy nap mint nap elegánsan jelenjenek meg. Hatalmas segítség az, ha egy tökéletesen összeállított ruhatárból válogatnak, s semmi gondjuk nincs a vásárlással sem.
Hogyan működik az öltözködési tanácsadás?
Megkeres az ügyfél, akivel első alkalommal kb. 3 órán keresztül elbeszélgetünk a vásárlási, öltözködési szokásairól. Következő alkalomra egy 30–40 oldalas elemzést készítek, amelyet írásban át is nyújtok alanyomnak. Ez minden részletre kiterjed a testalkattól kezdve az előnyös és előnytelen ruhadarabokon át a kiegészítőkig, szóval valóban olyan útmutató, amelynek segítségével már könnyedén tökéletes kinézetet alakíthat ki magának bárki. Persze ügyfeleim nagy része itt még nem elégszik meg a szolgáltatásokkal, ezután következik a gardróbelemzés. Ez abból áll, hogy a meglévő ruhái közül kiválogatom a számára előnyös darabokat. Sajnos, ezen a ponton döbben rá szinte mindenki, hogy mennyi felesleges holmit vásárolt össze az évek alatt, s általában a 90%-ától meg is szabadítom őket…
Ezután következik a szekrények feltöltése, vagyis a tudatos vásárlás. Az elemzés alapján összeállítjuk azt az alapruhatárat, amelytől egyszerűvé válik az öltözködés, hiszen minden darab, amely a gardróbba kerül, tökéletes, és egymással kombinálható.
S ekkor elengedem az ügyfél kezét, hiszen innentől már csak egy-egy darabbal kell pótolnia, kiegészítenie ruhatárát. Persze sokan visszatérő vendégeim és időről időre tartunk egy vásárlós napot együtt.
Az öltözködési tanácsadó egyszeri befektetés, de valójában inkább megtakarítás, hiszen rengeteg kidobott pénztől menekül meg, aki rászánja magát. Ráadásul szinte minden hazai üzlettel hosszú évek óta együtt dolgozom, vagyis különleges kedvezményeket is el tudok érni ügyfeleim számára.
Aki szeretné velem felvenni a kapcsolatot, az az interneten keresztül megteheti, ott minden információt megtalál a munkámról, az árakról.
Nemrég jelent meg két gyerekkönyve: Mit vegyek fel? és Mit kezdjek a hajammal?
Ezek a könyveim 8 éven felüli lányoknak szólnak, persze nem a divatról, hanem arról, hogy bevezessük őket az öltözködési kultúrába, megismerkedjenek a színekkel, formákkal, stílusokkal, hogy bevezetést kapjanak az öltözködés, frizurakészítés és hajápolás alapjaiba.
Blanka lányom 11 éves, s természetesen nála is központi kérdés most az öltözködés. Nem szeretem, amikor a felnőttek rálegyintenek a gyerekek öltözködésére, mondván, mindegy, mit vesz fel, úgyis koszos lesz, vagy kinövi. Bárcsak már gyerekkorban elkezdenék megtanítani, hogy igenis fontos a kinézet, az ápolt külső. Félreértés ne essék, természetesen én is nagyobb jelentőséget tulajdonítok a belső értékeknek, a tudásnak, az intelligenciának, de ennek megcsillogtatásához tudomásul kell vennünk, hogy a külsőn keresztül vezet az út. Ennek kialakítását pedig meg kell tanítanunk a gyerekeinknek is. Persze lehet, hogy akkor sokkal kevesebb munkám lenne…
Dr. Pál Edith
A budapesti Füvészkertben elevenednek meg a híres rajzfilmfigurák, gyerekek és felnőttek legnagyobb örömére.
Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!