Volkswagen Passat és Passat Variant 2.0 TDI DSG


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Összesen több mint 15 millió eladott példánnyal a Volkswagen Passat kétségkívül a világ legsikeresebb modellsorozatainak egyike, s most újabb, 1973 óta immár hetedik generációjában mutatkozik be. A „bestseller” formavilága teljes egészében újszerűen jelenik meg, s elején a Phaeton egyértelmű vonásaival minden eddiginél dinamikusabb stílust képvisel.


A Passat mindenkor a lendületes műszaki fejlődés megtestesítőjeként szerepelt, ami Limousine és Variant változatában egyidejűleg bemutatkozó hetedik nemzedékére is változatlanul érvényes. A Passat Trendline (belépőmodell), a Passat Comfortline (középső szint) és a Passat Highline (csúcsmodell) modellváltozatokban kínált rendkívül fejlett technikák immár itt is olyan gazdag választékban állnak rendelkezésre, ami korábban csak a felső- és a luxuskategóriában volt elképzelhető.

Még intenzívebb fejlődés: E kategóriában világszerte elsőként, az új Passat fáradtságérzékelő rendszert is kínál, amely a „Comfortline” felszereltségi szinttől már az alapkivitelt gazdagítja. A Volkswagen palettáján első ízben a Passat családban jelenik meg a városi vészfékezési funkció. E fejlett vezetői segédberendezés a továbbfejlesztett „ACC plus Front Assist” automatikus követésitávolság-szabályozás része, s 30 kilométer/órás tempó alatt az álló járműveket érzékelve, szükség esetén fékezési manőverrel járul hozzá hatékonyan a ráfutásos balesetek megelőzéséhez, illetve következményeik enyhítéséhez.

Még magasabb színvonalú kényelem: Az új Passat további különleges és igényes megoldásokkal is szolgálhat. Az autó mögötti meghatározott mozdulatra önműködően nyílik a Limousine csomagtér-fedele („Easy Open”), míg gombnyomásra az új Passat az úttal párhuzamos és az arra merőleges állású, megfelelő méretű parkolóhelyeket is aktívan „figyeli”, s kívánságra centiméteres pontossággal bekormányozza az autót (Park Assist II).

Még jobb látás: Az új Passat a márka Phaeton és Touareg modelljeihez hasonlóan a visszapillantó tükrök holtterében érkező járművekre is figyelmeztetheti vezetőjét („Side Assist”).

Még magasabb minőségi színvonal: A korszerű technikái, illetve kidolgozásának és minőségének még magasabb színvonala révén az új Passat minden eddiginél egyértelműbb előnyt élvezhet vetélytársaival szemben. E minőség utasterében a rendkívül igényes anyagválasztás, a teljes egészében új fejlesztésű ülések és ajtókárpitok, valamint a hangulatvilágítás nyomán közvetlenül is jól érzékelhető. Különösen nemes hatást kelt az átdolgozott középkonzol, illetve a műszerek megjelenésükben és felületi kialakításukban egyaránt újszerű díszítései.

Még pihentetőbb autózás: Az új Passat különösen csendes, ami jelentős részben a műszerfal környezetében és az ajtókban célzottan alkalmazott, fejlett csillapítóanyagok eredménye. Ezeket a szélvédőn, s extrafelszerelésként az első oldalablakokon új akusztikai fólia egészíti ki, még hatékonyabbá téve az új modell zajszigetelését.

Még nagyobb biztonság: A fejlődés a biztonság területén is egyértelmű. Az EuroNCAP töréstesztjein már az új Passat elődje is ötcsillagos minősítést szerzett, olyan megoldásai pedig, mint például a hátsó biztonsági övek bekapcsolását ellenőrző rendszer, vagy éppen a vízszintes irányban is állítható első fejtámlák (a „Comfortline” szinttől széria) egyaránt további jelentős előrelépést képviselnek. A vezető és az első utas új fejlesztésű fejtámlái ütközéskor az ostorcsapás jellegű mozgásokból adódó sérülések kockázatát mérséklik. Az új Passat aktív biztonságát szintén fejlett vezetői segédrendszerek fokozzák, például a sávváltást segítő „Side Assist”.

Még hatékonyabb környezetvédelem: Végül, ám korántsem utolsósorban, az új Passat a környezet hosszú távú védelme tekintetében is mércéül szolgálhat. Mind a hét motorváltozata (77 kW/105 LE – 220 kW/300 LE) takarékosabbá vált, van, amelyik 18 százalékkal is. A „legkisebb” turbódízel (1.6 TDI/105 LE) átlagos tüzelőanyag-fogyasztása 100 kilométerenként mindössze 4,3 liter, amelyhez kilométerenként 114 gramm széndioxid kibocsátása párosul. A Passat Variant modellek esetében ezen értékek hasonlóan kiválóan alakulnak legfeljebb 0,1 literes többlettel a Limousine változatokhoz képest. Jóllehet e modellek mindegyike a Passat sorozatra jellemzően különösen biztonságos, kényelmes és erőteljes utazólimuzin, ám e kvalitásaikat még tisztább és takarékosabb üzemmel, illetve már-már extrém hatótávval egészítik ki. Utóbbi a Passat 1.6 TDI BlueMotion Technology esetében a 70 literes tüzelőanyag-tartállyal és a 100 kilométerenként átlagosan 4,3 literes fogyasztással 1627 kilométerre tehető. A tesztautók a 140 lóerős dízel motorokkal és a kényelmes DSG sebességváltóval voltak felszerelve, vegyes használat mellett még a Variant modell is 5,8–6,5 literes tesztátlagot produkált. Az új Passatban egy igazi német utazóautót ismerhetünk meg a tágas utastér, a gigászi raktér, a kényelem és összességében az autó nívója a középkategória legjobbjai közé emeli a Passatot. Így tulajdonképpen nem is meglepő, hogy a legtöbb vetélytárshoz képest borsosabb árral számolhatunk, ami a tesztelt Variant típus esetében 8 920 500 Ft-os árat jelent, míg a limuzin esetében a magasabb felszereltség miatt már 9 343 000 forinttal kell számolnunk. Ha pedig valaki nem sajnálja a pénzt, akár egy új kis autó árát is könynyedén elköltheti extrákra…

Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. március 22.

Bécs egyre közelebb

Legalábbis vasúton, hiszen két és fél óra alatt lehet eljutni Budapestről az osztrák fővárosba egy magántársasággal, hamarosan naponta négyszer is.