A jog a magánegészségügyben
Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az alapítványt 2004 tavaszán az Európa cégcsoport tulajdonosai és Neszmély Község Önkormányzata közösen hozták létre. A közhasznú alapítvány célja a magyar folyami és tengerhajózás emlékeinek, kulturális értékeinek felkutatása, megőrzése és a nagyközönség részére történő bemutatása.
Az alapítvány jelenleg nyolc muzeális értékű veterán hajót kezel, s kezdettől fogva szorosan együttműködik azokkal a magyarországi civil társadalmi szervezetekkel, amelyek nemcsak fontosnak érzik a hajózás ügyét és a régi hajók – mint felbecsülhetetlen értékű ipartörténeti emlékek – megmentését, hanem tenni is hajlandóak érte.
2008-ban az európai unió keretéből kiírásra került turisztikai pályázaton 350 millió forint elnyert támogatási összegből, három hajót és a Neszmélyen kialakított Hajóskanzennek a partját újítottuk fel. A hajóink közt van a világon egyedülálló LAJTA Monitor hadihajó (1871), amelyet 1887-es formájára alakítottunk vissza. Szintén itt látható a Duna jelenlegi legöregebb hajója, a ZOLTÁN gőzös, amelynek kazán- és gépterében egy hajózástörténeti kiállítás látogatható. Az utolsók egyikeként épült NESZMÉLY gőzös (1957) fedélzetén a látogató a virtuális kormányállásban kipróbálhatja, milyen egy gőzöst kormányozni, s a géptérben is megismerkedhet egy eredeti gőzgéppel.
Az alapítvány jelenleg egyetlen működőképes hajója a SOPRON vontatóhajó (1960), amely jelenleg Budapesten állomásozik, a jövendőbeli matrózok oktatási helyeként is szolgál. A hajó főgépe 2 db 8 hengeres Láng dízelmotor, amelyek valószínűleg az utolsó megmaradt példányok ebből a típusból.
Szintén Budapesten, a Lánchíd pesti hídfőjénél található az alapítvány üzemeltetésében lévő KOSSUTH Múzeumhajó (1913), amely étteremhajóként is működik, s egyedi hangulatával, csodás panorámával egész évben várja a látogatókat.
Neszmélyen felújítására vár az 1921-ben elkészült PETŐFI gőzös, amely Magyarország egyik működőképes gőzhajója lehetne, ha a felújításhoz szükséges tőke rendelkezésre állna. Terveink szerint a hajó turistahajóként és rendezvényhajóként is működhetne, kiszolgálva ezzel a hazai és külföldi turisták igényeit.
A hajós szakmai képzésben mára jelentős szerepet vállal az alapítvány. A matróztól a kedvtelési célú hajóvezetőn át egészen a hajóvezető szintig képzünk tanulókat. képzéseinkről a www.hajosakademia.hu oldalon kaphatnak bővebb tájékoztatást. Jelenleg a SOPRON hajó adja az oktatás gyakorlati képzőhelyét, de terveink közt szerepel egy képzési központ létrehozása. Erre a célra tökéletesen megfelelne a BUDA áruszállító hajó, amely régen a MAHART kötelékében látta el ugyanezt a funkciót. A hajó jelenleg felújítását várja, hiszen ez is egy jelentősebb befektetést igényel.
Terveink szerint az idei évben bővítjük a Hajóskanzen látogatható felújított vagy működőképessé tett hajóit, és bővítjük az igénybe vehető szolgáltatásainkat is.
Alapítványunk működéséről a www.zoltanalapitvany.hu oldalon kaphatnak bővebb tájékoztatást.
Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Ridley Scott ott folytatja, ahol 25 éve abbahagyta: látványosan, izgalmasan, szórakoztatóan.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!