8 milliárdos áfacsalás: húszezer oldalas lett a nyomozati irat


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az adóhivatal vádemelési javaslattal adta át a Fejér Megyei Főügyészségnek annak a bűnszervezetnek az ügyét, amit még 2018-ban számoltak fel.

A bűnszervezet a Szlovéniából beszerzett árut egy magyar, szlovák és cseh bukó cégekből kiépített cégláncolatokon átfuttatva értékesítette magyar társaságoknak. Az így megszerzett hasznot különböző pénzmosási technikákkal próbálták meg legalizálni, tevékenységükkel összesen 8,4 milliárd forint kárt okozva a magyar államnak.

2018-ban, a hálózat felszámolására szervezett összehangolt akciókban több mint 200 helyszínen, Dániában, Szlovéniában és Szlovákiában is zajlottak kutatások. Az okozott kár biztosítására 3 milliárd forintot meghaladó értékben zároltak ingatlanokat, autókat, készpénzt és bankszámlákat a banda tagjaitól. Az EUROPOL és az EUROJUST támogatásával dán és szlovén nyomozók részvételével nemzetközi nyomozócsoport alakult a több országon átívelő nyomozásra.

áfacsalás

A cégláncolat kivonásával érezhetően tisztult a szójakereskedelmi szektor, mivel a bűnszervezet jelentős piaci részesedéssel rendelkezett.

A gyanúsítottaknak bűnszervezetben elkövetett költségvetési csalás és pénzmosás miatt kell felelniük. A pénzügyi nyomozók a húszezer oldalas nyomozati iratot vádemelési javaslattal adták át a Fejér Megyei Főügyészségnek. A szervezet irányítói akár 20 év börtönt is kaphatnak – derül ki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közleményéből.


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.