A GVH betiltotta egy fogfehérítő reklámozását


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) minden elnevezésén betiltotta a BrightWhite otthoni fogfehérítő szett reklámozását.

GVH 2021 februárjában – a fogyasztói károk megelőzése érdekében – vizsgálatának lezárultáig ideiglenesen megtiltotta a termék népszerűsítését. A versenyhatóság ugyanakkor észlelte, hogy a cégek új honlapon, új EU-s termékregisztrációs számokon tovább folytatták a valószínűsíthetően jogsértően forgalmazott termék értékesítését.

A versenyhivatal kiemelte, a terméket a Nemzeti Népegészségügyi Központ forgalomból kitiltottként tartja nyilván, ezért a versenyhatóság gyanúja szerint a hirdetések – egyebek mellett – hamisan keltik azt a benyomást, hogy a termék jogszerűen forgalmazható.

Fogyasztóvédelmi Jog Online

A versenyhivatal ezért – korábbi döntését kiterjesztve – megtiltotta az érintett vállalkozások számára az összes, bármilyen elnevezéssel vagy közösségi regisztrációs számmal forgalmazott BrightWhite otthoni fogfehérítő népszerűsítését az eljárás lezártáig, vagy az egészségügyi hatóság által is jóváhagyott forgalmazás megkezdéséig.

A közleményben a nemzeti versenyhatóság fokozott óvatosságra inti a fogyasztókat a vélhetően tisztességtelenül forgalmazott, és a közegészségügyi szervek által is betiltott termék megvásárlásával kapcsolatban.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.