A holland vendéglátósok beperlik az államot a lezárások miatt Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A holland vendéglátóipari szövetség (KHN) szerint súlyosan sértik a vállalkozások alapvető jogait azzal, hogy megalapozatlan korlátozásoknak teszi ki azokat anélkül, hogy kárukat megtérítené.

A KHN kárpótlást vár el az elmúlt hónapok kiesett forgalma miatt, és azt hogy az állam engedélyezze az október óta zárva tartó vendéglátó egységek mielőbbi újranyitását. A szövetség a távozó egészségügyi miniszter szavaira hivatkozott, aki a Telegraaf holland napilapnak adott nyilatkozatában arról beszélt, hogy a sport és kereskedelmi létesítmények újranyitása járványügyi szempontból jelentősen kevesebb kockázattal jár, mint a vendéglátó ágazaté.

A KHN elnöke Rober Willemsen szerint, a lezárásokkal kapcsolatos kormányzati döntések alapjául szolgáló járványügyi adatok nap, mint nap változnak, azonban a rendelkezések nem igazodnak ehhez.

Willemsen szerint a vendéglátóipari vállalkozók „közel vannak a kétségbeeséshez és nem tűrhetik tovább ezt a fajta diszkriminációt”.

A NlTimes szerint a holland gazdasági minisztérium felhívta a figyelmet, hogy a vendéglátóipari vállalkozásoknak valójában van lehetősége állami támogatások felvételére: a kormány fizeti a cégek állandó költségeit, és ezt a támogatási rendszert január végén kibővítették. Eddig több mint 46 ezer kérelem érkezett, ebből 19 ezret hagytak jóvá.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.