A magyar kartelljog fejlődéséről szervezett szakmai konferenciát a GVH


A kartelljog hazai fejlődését járta körül a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által életre hívott Magyar Compliance Akadémia (MCA) második rendezvénye. A szakmai esemény keretében a GVH szakértői és hazai jogi szakértők vitatták meg a kartelljog témakörét, kiemelten fókuszálva a jogterület fejlődésére – tájékoztott csütörtökön a versenyhatóság.

A GVH – Rigó Csaba Balázs elnök kezdeményezése alapján – 2024 elején indította útjára a Magyar Compliance Akadémiát (MCA) azzal a céllal, hogy a tiszta piaci verseny erősítésének további támogatásával hozzájáruljon a gazdasági növekedés helyreállításához. A nemzeti versenyhatóság célja, hogy az edukációra helyezve a hangsúlyt megelőzze a jogsértő magatartásokat és segítse a vállalkozásokat a jogkövető magatartás kialakításában.

A szerdán tartott konferencia alkalmából a GVH kiemelte, hogy a kartellek a legártalmasabb versenykorlátozó megállapodások, melyek jelentős károkat okozhatnak a gazdaságban. Az elmúlt években több kartellt is feltárt a nemzeti versenyhatóság, köztük kettő közúti kartellt is. 2023 év végén egy közúti táblázással foglalkozó cégek közötti megállapodást, míg 2024 elején egy útszóró só forgalmazó kartellt, 2023 tavaszán egy dunai hajós cégek közötti közbeszerzési kartellt tárt fel a nemzeti versenyhatóság.

A rendezvényen az előadók többek között olyan témákat vitattak meg, mint az együttműködés és compliance fontossága, az engedékenység visszavonásának körülményei, az ún. no poach kartellek jogsértő jellege, illetve a kis- és középvállalkozások kartell ügyekben való sajátos értékelése – sorolta a GVH.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.