Átadták a Fővárosi Törvényszék új ügyfélcentrumát


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Átadták a Fővárosi Törvényszék új ügyfélcentrumát; a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, valamint a civil és egyéb nem cégnek minősülő szervezeteket nyilvántartó csoportja ügyfélcentruma a Belvárosban, a bíróság Nádor utcai épületében kapott helyet.


Handó Tünde, az Országos Bírósági Hivatal elnöke az átadó ünnepségen hangsúlyozta, hogy egy ország versenyképességét illetően meghatározó jelentőségű, hogy a cégek legyenek könnyen bejegyezhetőek és legyen átlátható a működésük.

Felidézte, míg 1999-ben, amikor a Fővárosi Munkaügyi Bíróság elnöki posztját töltötte be, mindössze 3 számítógép működött a bíróságon, azóta olyan mértékű fejlődés történt a bíróságokon, hogy ma már akár sms-tájékoztatást is kaphatnak az ügyfelek az ügyükről. Kiemelte: a cégügyek intézése a leginnovatívabb a bíróságokon, ma már az ügyek 90 százaléka elektronikusan érkezik a bíróságokra. A második nagy területnek a civil ügyszakot nevezte, ahol az ügyek 30 százaléka érkezik a bíróságokra elektronikusan.

Hangsúlyozta: számos más ügyszakban történtek előrelépések a hatósági kapcsolattartás körében, példaként említette, hogy július 1-jétől kötelező lesz a polgári peres eljárásokban az elektronikus kapcsolattartás a gazdálkodó szervezetek, a jogi képviselővel eljáró peres felek, valamint a közigazgatási szervek számára. Handó Tünde, az Országos Bírósági Hivatal elnöke és Fazekas Sándor, a Fővárosi Törvényszék elnöke (Fotó: MTI)

 

Handó Tünde bemutatta az Országos Bírósági Hivatal két tájékoztató kiadványát, amelyek a cégbíróság, valamint a civil és egyéb, cégnek nem minősülő szervezetek eljárásait mutatják be ábrákkal illusztrálva. A kiadványokból többek közt kiderül, hogy 2015-ben 81 088 nyilvántartott civil és egyéb cégnek nem minősülő szervezetet tartottak nyilván az országban, közülük a legtöbbet a fővárosban.

Az OBH elnöke hangsúlyozta: a cégügyek 40 százaléka, a civil szervezetekkel kapcsolatos ügyek 30 százaléka a fővárosban történik.

Az ünnepségen Fazekas Sándor, a törvényszék elnöke felidézte a Fővárosi Törvényszék januárban kiadott ügyfélszolgálati kartáját, amely célként rögzíti, hogy az ügyfelek hivatalos ügyeit gyorsan, magas szakmai színvonalon intézzék és az ügyintézési folyamat áttekinthetőbb legyen. A karta tíz alapelve közül kiemelte, hogy meghatározott szolgáltatásokat telefonon és elektronikus formában is igénybe vehetik az ügyfelek, továbbá azt, hogy az ügyintézés hatékonysága érdekében ügyfélcentrumokat működtetnek.

A most átadott ügyfélcentrum a negyedik a Fővárosi Törvényszéknél. A bíróság Markó utcai épületében működik a legjelentősebb, amely valamennyi kollégium adatbázisát kezeli, a Tölgyfa utcában található ügyfélcentrumhoz tartoznak a közigazgatási, munkaügyi, regionális kollégiumi, valamint a Pesti Központi Kerületi Bíróság szabálysértési és a végrehajtási csoportjának ügyei, míg a harmadik ügyfélcentrum már területi alapon jött létre és a kispesti bíróságon működik.

Fazekas Sándor szerint az ügyfélcentrumok olyan felvilágosító rendszert jelentenek, amely alkalmas arra, hogy pénzt, időt, energiát spóroljon meg a bíróság és az állampolgár egyaránt, egyúttal gyorsabb és hatékonyabb és eredményesebb legyen az ügyintézés.

(MTI)

Kommentár a társadalombiztosítási törvényhez

Az elmúlt évek jogszabályi változásai megteremtették egy, a törvényhez kapcsolódó kommentár létjogosultságát, melynek segítségével átfogó képet kaphatunk a társadalombiztosítási rendszer alapjairól.

Rendelje meg kiadványunkat július 31-ig kedvezményesen!

Megrendelés >>


Kapcsolódó cikkek

2024. november 5.

Európai precedenst teremthet a német bíróság, amely kimondta, hogy nem törvénysértő a képgeneráló mesterséges intelligenciák adatkezelése

Egy német bíróság visszautasította a nagyméretű képi adatkészleteket szolgáltató, nonprofit LAION (Large-scale AI Open Network) elleni szerzői jogok megsértése miatt beadott keresetet. Az adatkészleteket olyan képgeneráló modellek használják, mint a Midjourney, a Stable Diffusion és mások, rajtuk gyakorolnak. A szolgáltató tevékenysége a jogi védelem alatt álló tudományos kutatások kategóriába tartozik – mondta ki a verdikt.

2024. november 5.

Az igazságügyi szakértőkkel kapcsolatos törvényeket módosítottak

A szakértői pálya vonzóbbá tétele a célja az egyes törvényeknek az igazságügyi szakértőkkel és a szakértői bizonyítással összefüggő módosításának. A törvényt 121 igen, 13 nem szavazattal és 31 tartózkodás mellett fogadta el az Országgyűlés.