Moratórium jön az Airbnb-lakások regisztrációjában
A kereskedelemről szóló törvényt is módosítaná az Egyes pénzügyi és vagyongazdálkodási tárgyú törvények módosításáról szóló salátatörvény.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A versenyhivatal megtévesztő hirdetések miatt figyelmeztetésben részesített egy utazásszervező vállalkozást, két partnerénél pedig mérsékelt jelentőségű jogsértést állapított meg, de bírságot ezúttal nem szabott ki.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleményében ismerteti: megállapították, hogy a Premio Travel Holidays Kft. (Premio Kft.) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott törökországi körutazásainak árával, a Premio Kft., a Líra Könyv Zrt. és a Mester Kiadó Kft. pedig megtévesztő tájékoztatást adott a kappadókiai körutazáshoz kapcsolódó vacsorakuponról.
A GVH a cégek 2013 novemberétől és 2015 januárjától megjelenő, törökországi (Lykia, Kappadókia, Török Riviéra) körutazásainak ajánlatait és egyéb hirdetéseit vizsgálta, ezek között az alábbi szlogeneket: „csak Önnek személyenként 59 990 forinttól, a személyenként 209 990 ezer forint helyett”; „a vacsora ajándék, személyenként 29 990 ezer forint értékben”.
A versenyhivatal úgy ítélte meg, hogy a Premio Kft. jogsértően népszerűsítette a törökországi körutazásait, mert a fogyasztó úgy észlelhette, hogy kedvezményes áron vehet részt az utazásokon. A Líra Könyv Zrt. és a Mester Kiadó Kft. ügyfeleihez eljuttatott direkt marketing levelek pedig azt a látszatot keltették, hogy a fogyasztó jelentős összegű vacsorázási lehetőséget kap. Bebizonyosodott azonban, hogy a Premio Kft. soha nem értékesítette a meghirdetett 209 990 forintos alapáron az utazásokat, a vacsora pedig eleve az ajánlat része volt. Így a közzétett, mintegy 150 000 forintos árkedvezmény és a vacsorakupon megjelenítése valótlan fogyasztói tájékoztatásnak minősül.
[htmlbox Polgári_jog_folyóirat]
A GVH a Premio Kft.-t a figyelmeztetés keretében egyúttal az úgynevezett megfelelőségi program elfogadására kötelezte. A programot a vállalkozásnak a belső eljárásrendjében kell rögzítenie, és gondoskodnia kell arról, hogy a jövőben megjelenő reklámjait egy hozzáértő belső munkatárs, illetve egy külső, független szakértő ellenőrizze, hogy az adott kampány megfelel-e a tisztességes kereskedelmi gyakorlat előírásainak.
A versenytörvény értelmében a GVH a figyelmeztetés eszközét is alkalmazhatja a kis- és középvállalkozásoknál (kkv), de csak akkor, ha az adott vállalkozás első alkalommal követ el jogsértést, feltéve, hogy a jogsértés nem közbeszerzési kartell keretében, nem uniós jogot sértve vagy sérülékeny fogyasztók kárára történt – jelezték a közleményben.
(MTI)
A kereskedelemről szóló törvényt is módosítaná az Egyes pénzügyi és vagyongazdálkodási tárgyú törvények módosításáról szóló salátatörvény.
A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.
A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!