Az alapvető jogok biztosa veszi át az Egyenlő Bánásmód Hatóság feladatait Koronavírus Veszélyhelyzet


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Országgyűlés által elfogadott 2020. évi CXXVII. törvény rendelkezései értelmében a mai naptól az Egyenlő Bánásmód Hatóság (EBH) feladatait az alapvető jogok biztosa veszi át. Az ombudsman közigazgatási hatósági eljárás keretében jár el az egyenlő bánásmódot és az esélyegyenlőség előmozdítását érintő ügyekben, a vonatkozó eljárási szabályoknak megfelelően. Az ügyfelek ezen ügyekben is a korábban megszokott módokon fordulhatnak az alapvető jogok biztosához.

A mai napon hatályba lépő, az egyes törvényeknek az egyenlő bánásmód követelménye hatékonyabb érvényesítését biztosító módosításáról szóló 2020. évi CXXVII. törvény rendelkezései alapján az Egyenlő Bánásmód Hatóság feladatait az alapvető jogok biztosa veszi át.

Ennek megfelelően a mai naptól az ombudsman közigazgatási hatósági eljárás keretében jár el az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló 2003. évi CXXV. törvényben meghatározott ügyekben, a vonatkozó eljárási szabályoknak megfelelően.

Az ügyfelek ezen ügyekben is a korábban megszokott módokon fordulhatnak az alapvető jogok biztosához.

A veszélyhelyzetre való tekintettel a személyes ügyfélfogadás átmeneti ideig szünetel, a vonatkozó vizsgálat indítását kezdeményező beadványokat írásban – postai és elektronikus úton – fogadja az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala.

Postai úton az ügyfelek az eljárás lefolytatása iránti kérelmet papíralapon, aláírással ellátva az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala Egyenlő Bánásmód Főigazgatósága 1387 Budapest, Pf. 40. címre küldhetik meg.

Elektronikus úton az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatásokról szóló 2015. évi CCXXII. törvényben (Eüsztv.) meghatározott módon e-Papíron (az elektronikus szolgáltatások alkalmazásához Ügyfélkapu regisztráció szükséges), az Eüsztv. alapján elektronikus kapcsolattartásra kötelezett ügyfelek kizárólag az Eüsztv-ben meghatározott módon terjeszthetnek elő kérelmet, illetve nyújthatnak be egyéb beadványt (a hivatal KRID azonosítója: 420418398).

Az ügyfelek a fentieken túl a 06-1-795-2975-ös telefonszámon, az ingyenesen hívható 06-80-203-939-es zöldszámon, a 06-1-795-0760-as faxszámon, továbbá az egyenlobanasmod@ajbh.hu e-mail-címen vehetik fel a kapcsolatot az Alapvető Jogok Biztosának Hivatalával.

Az alapvető jogok biztosa – 2003. évi CXXV. törvény szerinti – közigazgatási hatósági eljárásáról a részletes tájékoztató a http://www.ajbh.hu/ebfi-tajekoztato linken található.




Kapcsolódó cikkek

2024. július 19.

Magyarország tovább erősítette pozícióját az uniós igazságügyi eredménytáblán

Az Európai Bizottság közzétette az Európai Igazságügyi Eredménytábla 2024 című kiadványát. Az összefoglaló az Európai Unió jogállamisági eszköztárának részeként éves áttekintést nyújt az igazságszolgáltatási rendszerek hatékonyságára, minőségére és függetlenségére vonatkozó mutatókról. Célja, hogy objektív, megbízható és összehasonlítható adatokkal segítse a tagállamokat nemzeti igazságügyi rendszereik hatékonyságának javításában. Jelentőségét növeli, hogy az uniós igazságügyi eredménytábla az éves jogállamisági jelentés egyik információforrása.

2024. július 19.

MOKK: gyakran kérnek egyoldalú kötelezettségvállaló nyilatkozatot a bérbeadók

A felvételi ponthatárok kihirdetésével ismét kezdetét veszi a lakáskeresési roham az egyetemi városokban. A bérbeadók jellemzően két- vagy háromhavi kaucióval biztosítják be magukat arra az esetre, ha a bérlőnek tartozása keletkezik vagy kárt tesz az ingatlanban. Ugyanakkor probléma esetén az számít leginkább, hogy készült-e közjegyzői okirat, amely nélkül csak hosszú és költséges pereskedéssel tudják a bérbeadók az igényünket érvényesíteni – hívta fel a figyelmet pénteken kiadott ismeretterjesztő írásában a  Magyar Országos Közjegyzői Kamara (MOKK).

2024. július 19.

Az OBH megkezdi az IFORM -ra való átállást

Az OBH elkészítette és 2024. július 16. napjától fokozatosan, ügyszakonként eltérő időpontokban teszi elérhetővé az ügyfelek számára a beadványok benyújtására szolgáló iFORM űrlapokat.