Az autók 14,1 százalékának tekerhették vissza kilométeróráját Magyarországon


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Főképp a határokon átnyúló járműkereskedelem áll a kilométeróra-csalások mögött – közölte a CarVertical járműadat-szolgáltató saját adatai alapján.

A járműadat-szolgáltató szerint 14,1 százalék lehet az országban a visszatekert kilométerórájú autók aránya, és a 58,2 százaléknak volt már balesete korábban.

A hamis információk mind a vásárlóknak, mind a tisztességes kereskedőknek kárt okoznak. A visszatekert kilométerórák és az elmaradt karbantartások miatt az új tulajdonosoknak sok költségük lehet utólag.

autók

A nyugati piacokhoz hasonlóan belföldön is egyre elterjedtebb lesz a járműinformációk ellenőrzése. Ezek ismeretében a vevő jobban alkudhat, átláthatóbbá válik a használt járművek kereskedelme, a hamis adatok kiszűrésével csökken a bizalmatlanság – írták.

A Használtautó.hu és az autótörténeti riportokat szolgáltató carVertical eltökélt szándéka, hogy a tájékozódást, így a rizikó csökkentését segítése. A két cég együttműködése átláthatóbbá teszi a használt autók piacát. A két társaság már három éve folyamatos együttműködésben dolgozik. Idővel mindkét cég további lépéseket tett, hogy hangsúlyozzák hozzájárulásukat az átláthatóság és a bizalom kiépítéséhez a használt autók piacán. A Használtautó.hu például kötelezővé tette az adatok lekérdezését lehetővé tevő alvázszám megadását a hirdetésekhez.

(Jogászvilág)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.