Bankfúzió: 1,3 millió ügyfél készülhet a váltásra


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Április első napjaiban a Budapest Bank és az MKB Bank március 31-i egyesülése miatt több mint 1,3 millió ügyfél változásokat tapasztal majd az informatikai átállás miatt – írta a Magyar Nemzet.

A két hitelintézet a Magyar Bankholding részét képezi, és az egyesült bankhoz 2023 második negyedévében a Takarék-csoport is csatlakozik.

A Magyar Bankholding azt közölte a Magyar Nemzettel, hogy az egyesült MKB Bank Nyrt. április 2. és 4. között bankszünnapot tart az egyesülés miatt felmerülő technikai és informatikai átállások miatt. Ekkor a korábbi Budapest Bank és az MKB Bank fiókok zárva lesznek. Az ügyfelek az átállási hétvégével kapcsolatos tudnivalókról a bankszámlakivonataikhoz csatolt levelek mellett a bankok minden fórumán és elérhetőségén tájékozódhatnak.

Kiesések lehetnek a kártyahasználatban

A budapestbank.hu weboldal április 1-jétől nem lesz elérhető, arról automatikusan átirányítják az ügyfeleket az mkb.hu oldalra.

Április 2-án és 3-án az ügyfelek az elektronikus csatornák elérésében és az azonnali átutalási megbízások terén leállást, a kártyahasználatban rövidebb kieséseket tapasztalhatnak. Az azonnali átutalási megbízások benyújtására sem lesz lehetőség bizonyos időpontokban. A beérkező megbízások jóváírása után azonban a beérkező összegekhez azonnal hozzá lehet férni betéti és hitelkártyával.

bankfúzió

Április 4-én a pénzforgalom és a kártyahasználat is a megszokott módon működik majd.

Az ATM-ek működésében április 1-jén reggel hét óráig legfeljebb néhány perces kiesések lehetnek, egyéb időszakokban a készpénzfelvétel zavartalan lesz. A POS-terminálokon keresztül a fizetés a betéti és a hitelkártyákkal is mindvégig működik. Az internetes betéti és hitelkártyás tranzakciók teljesítésében viszont folyamatosan lehetnek fennakadások, leginkább a digitalizált kártyák esetében, ezért érdemes a plasztikkártyát használni. A Mobilbank szolgáltatásban ugyancsak várhatók fennakadások, és a TeleBank is csökkentett funkcionalitással lesz elérhető – írta a lap.

Az MKB arculata működik tovább

A bankcsoport a két hitelintézet lakossági és vállalati ügyfeleit számos kommunikációs csatornán tájékoztatja a változásokról, beleértve az április 1. és 4. közötti átállási hétvégével kapcsolatos tudnivalókat is – közölték.

Az egyesült MKB Bank a jövő hónaptól 66 városban összesen 143 bankfiókkal és 184 ATM-mel lesz jelen. Az egyesült pénzügyi intézmény az indulásától teljesen egységes termék- és szolgáltatáspalettát kínál majd, azonos árazással és értékajánlattal. A korábbi Budapest Bank fiókok és kommunikációs felületek arculata megváltozik, és részben vagy egészben a jogutód MKB Bank logójával és egyéb arculati elemeivel működik tovább – írták.

(Magyar Nemzet, MTI, Jogászvilág)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.