Börtönbe küldik a moszkvai bloggert, mert járványpánikot keltett Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Két év négyhavi szabadságvesztésre ítélte egy moszkvai bíróság Karomatullo Dzsaborov tádzsik bloggert, aki az orosz főváros metrójában megrendezett egy jelenetet, amelyben egyik társa ájult koronavírusos fertőzöttnek tettette magát.

Az előzetesben letöltött időt figyelembe véve Dzsaborov, aki elismerte bűnösségét, rövidesen szabadulhat, ha az ügyészség és a moszkvai metró vezetősége nem fogja megfellebbezni az ítéletet. A vád négyévi szabadságvesztés kiszabását kérte.

Sztanyiszlav Iszacsenko és Artur Melehov orosz állampolgárságú másod- és harmadrendű vádlott felfüggesztett ítéletet kapott. Az ügyészség eredetileg háromévi szabadságvesztést indítványozott mindkettőjük számára.

2020. február 2-án, Dzsaborov jelzésére Iszacsenko egy metrókocsiban köhögni kezdett, majd eljátszotta, hogy hirtelen rosszul lett és összeesett. Két cinkosa azt kiáltozta, hogy a férfi koronavírussal fertőzött, és a szerelvény elhagyására szólította fel az utasokat. A riadalomról készült felvételeket megosztották a közösségi médiában.

Oroszországban az igazolt új fertőzöttek száma a hétfői hivatalos adatok szerint 23 508-cal 6 312 185-re emelkedett. Az új esetek közül 3330-at Moszkvában, 1914-et Szentpéterváron, 541-et Nyizsnyij Novgorod, 527-et Szverdlov, 483-at pedig Voronyezs megyében mutattak ki.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.