Drágabban épülnak a budapesti lakások


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Budapesten 354 újépítésű lakásberuházás van folyamatban, amelyekben 28 ezer lakás épül, az Otthon Centrum júniusi felmérése szerint a projektek száma 16,5 százalékkal, a lakásoké pedig 12,5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.

Az ingatlanközvetítő jelezte azt is, hogy egy négyzetméter átlagos kínálati ára már 1,4 millió forint, ami 27,5 százalékos emelkedés az egy évvel ezelőttihez képest. Ebben a negyedévben 33 új projekt és nagyjából 1700 lakás jelent meg az online felületeken, ami az egy évvel ezelőtti értékekhez képest számottevően alacsonyabb, tavaly ilyenkor 37 projektben 2500 lakás kivitelezése indult el – közölték.

Az árakat tekintve a kerületek között továbbra is jelentős a szórás, az átlagos kínálati négyzetméterár 835 ezer és 2,4 millió forint között van. A legdrágább változatlanul a XII. kerület 2,4 millió forintos átlagos négyzetméterárral, csaknem ennyi az I. kerületben is egy újépítésű lakás négyzetméterára, a harmadik pedig a II. kerület 1,26 millió forinttal. A legkedvezőbb árfekvésű a XXIII. kerület 835 ezer, a XVI. kerület 942 ezer és a XIX. kerület 954 ezer forintos átlagos négyzetméterárral.

Több ezer új lakás kivitelezése indult el a IX., XI. és a XIII. kerületben, itt a kínálati négyzetméterár középértéke 1-1,5 millió forint között váltakozik.


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.