EB: az utazók fele sem ismeri az uniós utasjogokat


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az uniós utasok kevesebb mint fele, 43 százaléka tudja, hogy az Európai Unió (EU) szabályozza az utasokat megillető jogokat – derült ki az Európai Bizottság hétfőn közzétett felméréséből.

A felmérés szerint az összes válaszadó 32 százaléka volt tudatában annak, hogy az EU-ban jogszabályok rendelkeznek az utasjogokról a légi, vasúti, távolsági busszal, hajóval vagy komphajóval történő közlekedést illetően.

A megkérdezettek 14 százaléka volt tisztában a légi közlekedéssel, 8 százaléka a vasúttal, 5 százaléka a távolsági busszal és 3 százaléka a hajóval vagy komppal való utazással járó jogaikkal.

Mint kiderült, azok a válaszadók nagyobb valószínűséggel tesznek panaszt, akik légi utazás során fennakadást tapasztaltak, mint azok, akik más közlekedési módokat vesznek igénybe. A légi utasok 37 százaléka, a távolsági busszal közlekedők 26 százaléka, a vasúttal közlekedők 24 százaléka, a hajóval vagy komppal közlekedők 18 százaléka tett panaszt. Az összes közlekedési módot figyelembe véve az utasok 26 százaléka élt a panasz lehetőségével. Azon válaszadók, akik utazási fennakadást tapasztaltak, de nem tettek hivatalos panaszt 72 százalék volt. 45 százalék volt azok aránya, akik a leggyakrabban arra hivatkoztak, hogy nem látták értelmét a panasztételnek, illetve a válaszadók 25 százaléka ítélte úgy, hogy a megtéríteni kívánt összeg túl alacsony.

A felmérés szerint az elmúlt 12 hónapban a légi közlekedésben fennakadást tapasztalt utazók 53 százalékának nyújtott segítséget valamilyen formában a légitársaság, akár nyújtottak be panaszt, akár nem. A válaszadók közül a vasúti utasok csupán 43 százalékának, a hajóval vagy komppal közlekedő utasok 38 százalékának ajánlottak fel segítséget fennakadás esetén.

A fogyatékkal élő vagy csökkent mozgásképességű emberek számára segítséget kérők jelentős többsége, 81 százaléka, azaz a válaszadók 8 százaléka úgy nyilatkozott, hogy elégedett volt a közlekedési vállalat által kínált kompenzációval. A megkérdezettek 60 százaléka adott hangot elégedettségének a több közlekedési módot igénybe vevők közül – közölte az uniós bizottság.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.