Ebek harmincadján az amerikaiak adatai


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Csaknem 200 millió amerikai választó személyes adatai szivárogtak ki az interneten – tudatta az adatbázist megtaláló UpGuard nevű informatikai cég.


Az adatbázist a tavalyi elnökválasztási kampányban a Republikánus Párt használta.

Az UpGuard nevű, kiberbiztonsággal foglalkozó cég az Amazon felhőszolgáltatásában bukkant a csaknem 200 millió amerikai adataira. Az adatbázis neveket, születési adatokat, lakcímeket, etnikai és vallási hovatartozást, választói preferenciákat tartalmaz. 

[htmlbox jogtar_kepzes]

Chris Vickery, az UpGuard munkatársa előbb 1,1 terabájt információt töltött le a tárhelyről, és sikerült azt is kiderítenie, hogy a republikánusok választási kampányában dolgozó külsős cégek „hagyták ott” az így bárki számára elérhető adatbázist, anélkül, hogy biztonságba helyezték volna. Vickery további 24 terabájt adatot mentett el, majd az egész ügyet nyilvánosságra hozta. Az adatbázist januárban frissítették utoljára. A választókról szóló személyes információk mellett több mint kilencmilliárd adat és elemzés volt még a felhőben; ezek főleg választói preferenciákat és választói magatartást modelleztek. Az UpGuard szakértői szerint az adatbázis összeállítói „tehetségesen és elképesztően pontosan” dolgoztak. 

Egyelőre nem derült ki, hogy hozzáfért-e bárki is a fájlokhoz, mielőtt az UpGuard biztonságba helyezte őket.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.