Elektronikus kapcsolattartás az előzetes vizsgálati és fegyelmi ügyekben


A BÜK tájékoztatása szerint a fegyelmi eljárásról szóló 6/2018. (XI. 26.) MÜK szabályzat (FESZ) 42.7. pontja alapján 2021. január 1-jétől az Üttv. 144. § (4) bekezdése és a FESZ 6.1. pontja értelmében valamennyi előzetes vizsgálati és fegyelmi ügyben kötelező az elektronikus kapcsolattartás.


Ennek megfelelően az aktív kamarai tagok és nyilvántartottak 2021. január 1. napját követően joghatályosan már csak elektronikus úton nyújthatnak be iratot, és a vizsgálatot lefolytató fegyelmi biztosok, valamint az eljáró fegyelmi tanácsok is elektronikus úton fogják az iratokat kézbesíteni.

Ez vonatkozik a már folyamatban lévő vizsgálati, fegyelmi ügyekre is, ide értve a jogorvoslati és a már befejezett ügyek esetén benyújtandó egyéb kérelmeket (mentesítés, részletfizetés, stb.) is.


Az iratok a Kamara elektronikus ügyintézési felületén (www.ugyvedikamara.hu) az “Ügyintézés” menüpontban, a “Fegyelmi / vizsgálati ügyek” ügytípus alatt nyújthatók majd be. Elektronikus formanyomtatvány egyelőre nem kapcsolódik az ügyintézéshez.

A nem aktív tagok, nyilvántartottak esetében (szünetelő, tevékenység alól felfüggesztett) a kézbesítés továbbra is papíralapon, a hivatalos iratok kézbesítésére vonatkozó szabályok szerint történik.

(a Budapesti Ügyvédi Kamara 629. számú hírlevele)




Kapcsolódó cikkek