Elítélték az álhírgyártót


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Elítélte a bíróság a koronavírussal kapcsolatos álhírek gyártásával nyerészkedő „kattintásvadász” férfit – közölte a fővárosi főügyész.

Ibolya Tibor közleményében azt írta, a bíróság büntetővégzésében közveszéllyel fenyegetés bűntette miatt 10 hónap, 1 év 6 hónap próbaidőre felfüggesztett börtönre és 390 ezer forint pénzbüntetésre ítélte a vádlottat.

A főügyész felidézte: a Budapesti V. és XIII. kerületi ügyészség májusban emelt vádat a 31 éves budapesti férfival szemben. A férfi saját – az egyik kereskedelmi televízió híradójának weblapjára hasonlító – honlapján január 28-29-én álhíreket jelentetett meg többek között arról, hogy a Magyarországon tartózkodó – igazoltan koronavírussal – fertőzött kínaiakat és velük kapcsolatban álló magyar állampolgárokat szállítottak kórházba, többen már el is hunytak, köztük egy magyar idegenvezető is. A férfi arról is írt, hogy a  Külügyminisztérium bejelentette, az összes Budapest-Peking repülőjáratot törölték, valamint, hogy Budapest frekventált pontjain vírusfertőzött emberek estek össze és minden előzmény nélkül haltak meg, ezért a hatóságok otthonmaradásra kérik Magyarország lakosságát.

A férfi a köznyugalmat megzavaró helyszíni fotókkal illusztrálta az álhíreket. A vádlott az álhíreket megjelentette a közösségi médiában is, ahol azokat négyezren meg is osztották.

A férfi célja az volt, hogy az álhírek felzaklató hatására az általa üzemeltetett média-felületeken a megtekintésszámokat – és így a hirdetési bevételt – növelje.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.