Én is jogászdíjas vagyok! – Interjú a legal technology kategória győztes csapatával
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Cikksorozatunkban beszélgetéseket olvashatnak a 2019-es Jogászdíj kategóriáinak győzteseivel. A harmadik részben az NN Biztosító Zrt. csapatának tagjai válaszoltak kérdéseinkre.
A Jogászdíjat egy élet-és balesetbiztosítási megoldással nyerték el, mi ennek a legfőbb különlegessége?
Az NN Biztosító olyan élet- és balesetbiztosítási terméket dolgozott ki, amely a fiatalabb, „digitális” korosztályt célozta meg, azokat, akik aktív, sportos életet élnek. A biztosítási termék és a megoldás célja az volt, hogy könnyen, mobiltelefonos applikáción keresztül kezelhető ún. „on demand”, azaz igény szerint ki-bekapcsolható élet-és balesetbiztosítást tegyen elérhetővé a célcsoport részére. A protect.me alkalmazásunk használata során az ügyfél döntheti el, hogy a biztosítási védelemre mikor és mennyi időre van szüksége (például 1-2 órányi sportolás idejére), és csak ezen konkrét időtartamra kell biztosítási díjat fizetnie.
Miért pont erre az ügyféligényre reagáltak, hogyan jutottak erre az elhatározásra?
A legtöbb területen, így a biztosítási piacon is az egyik legfőbb kihívás, hogy hogyan tudjuk megszólítani a fiatalabb generációkat. A protect.me-vel azt a célt tűztük ki, hogy számukra alakítsunk ki releváns értékajánlatot, ami közelebb hozhatja hozzájuk a biztosítás és öngondoskodás világát. A termékfejlesztési folyamatot széleskörű piackutatás és elemzések sorozata előzte meg annak érdekében, hogy kiderüljön, a célcsoportnak pontosan milyen aktivitások kapcsán milyen kockázatokra vonatkozóan lenne szüksége biztosítási védelemre.
A biztosítási ügymenet általában hosszadalmas, milyen jogi megoldással érték el, hogy a protect.me esetében a szerződéskötés egyszerűen és gyakorlatilag azonnali módon történik?
Mivel a fiatalabb korosztály jellemzően egyszerűbb, digitális megoldásokat keres, hogy mobilapplikációkon keresztül intézhesse a legkülönfélébb ügyeit, az NN Biztosító is ilyen megoldást keresett. Ennek kellően rugalmas formáját a csoportos biztosítás és azon belül a biztosítotti csatlakozás adja. Ez a forma ugyanis azonnali csatlakozást tesz lehetővé, így az ügyfelek még az adott aktivitás elkezdése előtt biztosítottá válhatnak, kihasználva az applikáción keresztül igénybe vehető biztosítási fedezet előnyeit.
A csoportos biztosításhoz történő csatlakozást követően a biztosított az applikációban az aktivitás kiválasztásával a megfelelő kiegészítő biztosítási csomagot arra az időszakra aktiválhatja, amikor valóban szüksége van rá. Elindítható a biztosítási védelem például egy futóedzés, valamilyen extrémsport, siklórepülés idejére, vagy épp csak munkába menet is. A fizetendő biztosítási díj szintén óradíj-alapú: csak a megkezdett órákért kell fizetni, és a biztosítási fedezet egy gombnyomással leállítható.
Mi a véleményük az élet-és balesetbiztosítások általános jogszabályi keretrendszeréről?
Szabályozott iparágban dolgozunk, ahol a biztonság elsődleges szempont, így természetes, hogy szigorú jogszabályi követelményeknek kell megfelelnünk. Az ügyfeleink iránti felelősség miatt is minden termék- és szervezeti fejlesztésünknél alapvető kiindulópontunk, hogy maximálisan betartjuk az előírásokat.
Hogyan látják a biztosítások területének digitális jelenét és jövőjét?
Kétségtelen, hogy a digitalizáció ma már elengedhetetlen kelléke annak, hogy jobban megismerjük és kielégítsük az ügyfelek igényeit, ez pedig a biztosítási szektorban épp úgy igaz, mint bármely más iparágban. Az sem kérdés, hogy maga a technológia a mobilapplikációktól az automatizált megoldásokig rendelkezésre áll. A fő kihívás, hogy megteremtsük a szervezeti és kulturális kereteit annak, hogy élni tudjunk ezekkel a lehetőségekkel, és így gyorsabb, ügyfélbarátabb megoldásokat tudjunk kínálni. Az NN Biztosítónál ezt a keretet az agilisban találtuk meg, amely működési modellben több fontos újítást is sikerrel vezettünk be – mint például a kockázatelbírálás automatizációja és maga a protect.me is – és ezen az úton szeretnénk tovább haladni a jövőben is.
Mennyire jellemző Önök szerint az, hogy a biztosítási szolgáltatók innovatív technológiai megoldásokat alkalmaznak az ügyfél magasabb szintű elégedettsége érdekében?
Egyértelműen látszik az ambíció a szolgáltatók körében, hogy minél jobb eredményeket tudjanak felmutatni ezen a téren. Az NN Biztosítónak kifejezett célja, hogy a digitális megoldások terén úttörő és vezető szerepet töltsön be. Büszkék vagyunk az eddig megvalósított újításainkra és a most induló nem-élet ági termékcsaládjaink kapcsán még nagyobb teret látunk a hasonló fejlesztésekhez.
Milyen élményekkel tértek haza a Jogászdíj díjátadójáról?
Kiválóan éreztük magunkat, különleges élmény volt. Nagyon színvonalas eseményen vehettünk részt, köszönhetően a kiváló szervezésnek.
Miben látják az elismerés általános jelentőségét? Hogy érzik, milyen hatással lesz a díj a későbbi szakmai pályafutásukra?
Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy az idei évben jogi csapatunk vehette át a díjat a Legal technology kategóriában. Büszkeséggel tölt el minket, hogy egy független zsűri is elismerte a munkánkat. Rengeteg gratulációt és pozitív visszajelzést kaptunk mind a cégcsoporton belül, mind azon kívül. Biztosak vagyunk benne, hogy ez a díj pozitív hatással lesz szakmai pályafutásunkra.