Fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága


A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év második Fogyasztóvédelmi Tanács ülését, amelyen a fogyasztóvédelmi intézményrendszer szereplőinek széles köre vett részt.

A minisztériumok, társhatóságok, civil szervezetek, békéltető testületek és vállalkozói szövetségek részvételével tartott ülésen a tagok megerősítették elkötelezettségüket a hazai fogyasztóvédelem továbbfejlesztése és a fogyasztói jogok még hatékonyabb védelme iránt – közölte az NGM szerdán.

A Nemzetgazdasági Minisztérium fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára, Gerlaki Bence a közleményben elmondta, a hazai fogyasztóvédelem magas szintjének biztosítása érdekében a tárca a Fogyasztóvédelmi Tanácsnak kiemelt szerepet szán, amely segít a piac szereplői közötti egyensúly fokozottabb érvényre juttatásában is.

Ezzel összefüggésben kezdeményezte a jelenleg működő, szerteágazó ügyfélszolgálati rendszer mielőbbi felülvizsgálatát és újragondolását a fogyasztói panaszbejelentések hatékonyabb kezelése érdekében.

A Fogyasztóvédelmi Tanács a kormány fogyasztóvédelemmel összefüggő döntéseit előkészítő konzultatív, véleményező, javaslattevő és érdekegyeztető fórum, amely célja a fogyasztóvédelmi javaslatok kormányzati munkába való integrálása, valamint a kormányzati fogyasztóvédelmi politika fogyasztói és vállalkozói érdekekkel való összehangolása.

Ennek megfelelően széles körű tagsággal rendelkezik, a fogyasztóvédelmi intézményrendszer teljes egészét lefedő munkájában mind a kormányzati, mind a civil, mind a vállalkozói oldal képviselői aktívan részt vesznek.

A fogyasztóvédelem irányításának Nemzetgazdasági Minisztériumhoz kerülését követően megtartott első ülésen a Fogyasztóvédelmi Tanács tagjai tevékenységük bemutatásán túlmenően javaslatokat fogalmaztak meg a fogyasztóvédelem további erősítése érdekében, valamint részletes tájékoztatást kaptak a 2025. január 1-jével felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság céljairól és feladatairól.

A résztvevők hangsúlyozták a digitális átállás és a „greenwashing” (zöldre festés) kapcsán felmerülő fogyasztói kihívásokat, valamint megosztották tapasztalataikat az ügyfélszolgálatok működtetésével kapcsolatban – írta az NGM.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Médiatanács: nem terjesztett LMBTQ-propagandát a TV2

Újabb rádiós médiaszolgáltatási lehetőség használatára kiírt pályázati eljárásban hirdetett nyertest a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa november 19-i ülésén, amelyen azt is megállapította, hogy a Sztárban sztár All stars egyes, nézők által kifogásolt epizódjai nem voltak jogsértőek. A testület tájékoztatást kapott arról is, hogy a Fővárosi Törvényszék elutasította a Magyar RTL Televízió Zrt. Médiatanáccsal szembeni keresetét egy eljárás felfüggesztése iránt induló eljárásban.

2024. november 20.

NEM OKÉ – Összefogás az iskolai zaklatás ellen

A NEM OKÉ kampány célja, hogy az iskolai bántalmazást át- és túlélők trauma- és gyógyulásbeszámolóinak segítségével reményt adjon a jelenleg érintetteknek. A WMN-hez érkezett történetekből, a ma már felnőtt érintettek írásaiból is jól látszik, hogy a gyerekkorban átélt traumák nem múlnak el nyomtalanul.

2024. november 20.

A MÜK nem ért egyet a kirendelési díjak tervezett finanszírozási módjával

A független ügyvédség nem finanszírozhatja az állam helyett az alkotmányosan kötelező védelem díját. Ez a koncepció a megbízotti közösségtől önfinanszírozást várna el a jogszabályban meghatározott, állam által megelőlegezendő és a bűnügyi költségek között behajtandó kirendelési díj tisztességes mértékű finanszírozásához – mondta Havasi Dezső, a MÜK elnöke a Kúria Dísztermében megrendezett Ügyvédek Napján.