Megtagadható-e egy ítélet elismerése azon az alapon, hogy sérti a szólásszabadságot?
Három izgalmas ítéletet elemez legfrissebb podcastjában a Magyar Jogász Egylet.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Budapest Főváros Kormányhivatala ügyintézési segédletet tett közzé a koronavírus miatt kialakult veszélyhelyzet alatti földhivatali ügyintézésről.
1. Hogyan módosult a földhivatali ügyfélszolgálatok nyitvatartási ideje?
Az ügyfélszolgálatok nyitvatartási ideje változatlan (honlap), azonban a személyes kontaktus nem lehetséges.
2. Hogyan lehetséges a kérelmeketeljuttatni a hivatalba?
3. Hogyan lehet befizetni az eljárási díjat?
Az eljárási díj befizetése elsősorban banki átutalással, de készpénzátutalási megbízással (csekk) is lehetséges. Az érintett ingatlan helyrajzi számát szükséges feltüntetni. Előzmény irat esetén, annak iktatószámát is érdemes megjelölni. Az átutalási bizonylat, a csekk eredeti vagy másolati példányát szükséges a beadványhoz csatolni. A Földhivatali Főosztály bevételi számlaszáma:10023002-00301208-00000000
4. Hogyan történik az érkeztetett példányok kézhezvétele?
A kérelemhez mellékelt, érkeztetni kért iratokból, az érkeztetést követő napon, a földhivatal csak egy címre és csak akkor postáz vissza, amennyiben azt az ügyfél kéri, felbélyegzett, megcímzett A/4 méretű válaszborítékot és plusz példányt küld (maximális darabszám: 1 példány kérelem, 3példány szerződés). Ha az előbbiek közül bármelyik hiányzik, a földhivatal nem teljesíti a visszaküldést.
5. Hogyan módosult az ügyintézési határidő?
Az érdemi ügyintézés, a kérelmek elbírálása folyamatos.
6. Elektronikus úton eljuttathatók-e a kérelmek a hivatalba?
Az ingatlan-nyilvántartási eljárás javarészt papír alapú eljárás, azaz a beadványokat eredeti, aláírt formában kell benyújtani.
Néhány eljárás már elektronikusan is intézhető, például: lakcímváltozás, névváltozás, székhelyváltozás átvezetése,haláleset következtében holtig tartó haszonélvezeti jog törlése.
Ezek a kérelmek a beazonosíthatóságot lehetővé tevő, vonatkozó dokumentumok másolatban történő csatolásával és a helyrajzi szám megjelölésével, Hivatali Kapun vagy e-mail-en keresztül is eljuttathatók a hivatalba.
Hivatali Kapun küldhetők meg továbbá a hatósági, bírósági megkeresések. Elektronikusan eljuttathatók azok a küldemények, melyeket nem kell papír alapon, aláírva benyújtani és rendelkeznek előzményi iktatószámmal. Ez esetben a hivatkozási számmegjelölés elengedhetetlen.
7. Hogyan lehet térképmásolatot, tulajdoni lap-másolatot igényelni?
Térképmásolat, tulajdoni lap-másolat csak elektronikus lekérdezéssel érhető el (Ügyfélkapun az eFöldhivatal rendszerben, illetve a TAKARNET rendszerben).
8. Hogyan lehet iratmásolatot igényelni?
Iratmásolatra vonatkozó kérelmet elsősorban Hivatali Kapun keresztül lehet eljuttatni a hivatalnak.
A kérelem a honlapon megjelölt, iratbetekintés céljából létrehozott címre is megküldhető, az ügyfélszolgálaton elhelyezett iratdobozba is bedobható, illetve postai úton is megküldhető a fentiekben jelzett, kerület szerint megfelelő postafiók címre.
A hivatal válaszát és az eljárási díj összegéről való tájékoztatását 8 napon belül elektronikusan vagy postai úton küldi meg.
9. Hogyan lehet a földforgalomhoz kötelezően használandó biztonsági okmányhoz hozzájutni?
A kitöltött megrendelőt az igényelt darabszámnak megfelelő összegről szóló átutalási bizonylat, készpénz átutalási megbízás (csekk) eredeti vagy másolati példányának csatolása mellett, az ügyfélszolgálaton elhelyezett iratdobozba lehet bedobni, illetve postai úton is meg lehet küldeni a fentiekben jelzett, kerület szerint megfelelő postafiók címre. A biztonsági okmányt postai úton küldi meg a hivatal.
10. Hogyan vehetők át a záradékolt földmérési munkák?
A záradékolt földmérési munkákat minden esetben postán küldi meg a hivatal.
11. Ha más érdemi kérdés merül fel, hol lehet információhoz jutni?
Az információk a földhivatalok honlapján
(Budapest Főváros Kormányhivatala)
Három izgalmas ítéletet elemez legfrissebb podcastjában a Magyar Jogász Egylet.
A négyoldalú megállapodás alapján a bírák és az igazságügyi alkalmazottak 2025. január 1. és 2027. január 1. között három ütemben kapnak béremelést. Így 2027-re a bírák az átlagos jövedelme 48 százalékkal, a bírósági titkároké és fogalmazóké 82 százalékkal, míg a bírósági tisztviselőké 100 százalékkal emelkedhet.
A szervezett bűnözés elleni aktuális rendészeti feladatokról, a szükséges nemzetközi együttműködésekről, az online világ térhódításáról, valamint a szervezett bűnözés áldozatairól is szó esett a Nemzeeti Közszolgálati Egyetem rendészeti eszmecseréjén – olvasható a ludovika.hu-n.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!