Folytatódik az NMHH jogsegélyszolgálatát népszerűsítő kampány


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Idén folytatódik a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tavaly indított, az Internet Hotline jogsegélyszolgálatot népszerűsítő kampánya – közölte a hatóság kedden.

A közlemény szerint külön weboldalt hoztak létre, amely pontos útmutatókkal segíti azokat, akik jogsértő tartalmakkal találkoznak a legnépszerűbb közösségi felületeken. Az oldalon kedvelt vloggerek saját tapasztalataik alapján mesélnek az online, főként közösségi felületek veszélyeiről, és nem csak tanácsokkal, de egy kvízjátékban jó válaszokért cserébe egyedi fejlesztésű telefontokkal is várják az érdeklődőket. Visszatérnek a tavalyi kampány emoji üzenetei is, hogy egyszerű képi nyelven emlékeztessenek a legfontosabb online viselkedési szabályokra.

Mint írták, új microsite kelt életre ezen a héten az nmmh.hu/para címen a hatóság Internet Hotline jogsegély-szolgálatának gondozásában, hogy gyakorlati tanácsokat adjon gyermekeknek és szüleiknek arról, mit tehetnek, ha internetes megfélemlítést tapasztalnak, ha valaki jogszerűtlenül osztott meg róluk bármilyen formátumú tartalmat, ha erőszakos anyagokkal találkoznak vagy valaki visszaél a személyes adataikkal. Az oldal lépésről lépésre, illusztrációkkal mutatja be azokat a jelentési lehetőségeket, amelyekkel a gyerekek a legnépszerűbb közösségi felületeken – a Facebookon, a YouTube-on, az Instagramon, a Snapchaten, a Twitteren és a Viberen – megvédhetik magukat; hogyan törölhetnek, jelenthetnek egy-egy parás bejegyzést, fényképet, videót, vagy letilthatnak egy zaklató felhasználót.

A microsite népszerűsítéséhez három népszerű vlogger is csatlakozott; Barbi, Maris és Dani saját tapasztalataik alapján mesélnek a személyes adatok védelméről, a biztonsági beállítások jelentőségéről és persze a népszerűség árnyoldalairól is. Az online bántás, gyűlölködés és a visszaélések őket sem kerülték el, így arról is őszintén beszámolnak, milyen önvédelmi hibákat követtek el online, és gyakorlati tanácsokat is adnak a tudatosabb nethasználathoz. Mindhármuk videóját kvízjáték is kiegészíti, ahol a vlogger saját tervezésű telefontokjaiért játszhatnak az oldal látogatói. A csak itt elérhető, ingyenes tokok külső oldala az adott influencerre jellemző grafikát hordozza, belső felületük pedig egy bátorító üzenetet rejt, valamint a legfontosabb elérhetőségeket, ahová online sérelem esetén érdemes fordulni – köztük az NMHH Internet Hotline bejelentőfelületének linkjét – tudatták.

A kampány hirdetési felületein ismét emojikat hív segítségül, hogy az online világ veszélyeit tudatosítsa a 11-16 éves célcsoportban, és az nmhh.hu/para oldalra terelje az érdeklődőket.

A társadalmi célú kampány anyagai négy problématerületre figyelmeztetnek: az online megfélemlítésre, az adathalászatra, a személyes adatokkal való visszaélésekre és a hozzájárulás nélkül közzétett, megosztott tartalmakra.

A kreatívokat online, a legnépszerűbb közösségi felületeken, valamint közterületen lehet majd látni február közepéig.

A 2011 óta működő Internet Hotline (IH) az NMHH jogsegélyszolgálata, amely internetes jogsérelmek orvoslásában segít a bejelentőknek. Az ügyintézés nem hatósági eljárás, az IH levélben kéri fel a jogsértő tartalmak eltávolítására a tartalom- vagy tárhelyszolgáltatókat.

A hotline-hoz 2011 óta több mint négyezer bejelentés érkezett. A szolgálat weboldala 2017-ben megújult, felületén mobileszközről is könnyen lehet bejelentést tenni. Az Internet Hotline nem gyűjt adatokat a bejelentőiről, akár névtelenül is segítséget kérhet bárki a bejelentő felületen vagy e-mailben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 4.

Csökken az egyajánlatos szerződések száma

2024 első három negyedévében 5744 darab eredményes közbeszerzési eljárást folytattak le hazánkban az ajánlatkérők, mely összesen 12572 darab közbeszerzési szerződés megkötését jelentette. A közbeszerzések összértéke a tavalyi év azonos időszakához képest 46%-kal emelkedett, azaz összesen 2825,1 milliárd forintot tett ki. Ennek ellenére a rekordnak számító 2022-es évtől ez az érték még messze elmarad. Az előző évek azonos időszakához viszonyítva az egyajánlatos közbeszerzési szerződések számaránya mind az uniós, mind pedig a nemzeti eljárásrendben folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, ami a verseny fokozódását jelzi.

2024. november 4.

Megindult a versenyfutás az új atomerőművekért az MI miatt

Irtózatos számítási kapacitás, következésképpen rengeteg energia és víz kell ahhoz, hogy fél világ az AI-jal írassa a leveleit, a nagy tech-cégek az atomenergia rehabilitációját látják a megoldásnak – írja az Euronews.