GVH-vizsgálat kezdődött a Nutriversum Kft. ellen


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Gődény György gyógyszerész szereplésével készült hirdetések feltehetően jogsértőek – közölte a versenyhivatal.

A Nutriversum Kft. reklámjai olyan állításokat tartalmaznak, amelyek nem felelnek meg az élelmiszerekre vonatkozó ágazati szabályoknak – indokolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a vizsgálatot. Szerintük az egészségügyi szakemberek ajánlása megtévesztő módon azt üzenheti, hogy egy termék megbízhatóbb, hatásosabb a többinél.

Az uniós szabályozás sem engedi meg, hogy élelmiszerek ajánlásai orvosokra, egészségügyi szakemberekre, vagy akár egészségügyi szervezetekre hivatkozzanak. Az ilyen reklámüzenetek a tartalmuk valóságától függetlenül jogsértőek – tették hozzá.

Az eljárás időtartama három hónap, de indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.