Háromszázmilliós csalásért nyolc évet kapott a biztosítási alkusz


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Különösen nagy kárt okozó, üzletszerűen, folytatólagosan elkövetett csalás miatt első fokon nyolc év börtönbüntetésre ítélt a Mohácsi Járásbíróság a férfit, aki 2008 és 2010 között vert át huszonkét sértettet.

A vádlott 2008 januárja és 2010 októbere között egyéni vállalkozóként, később az általa képviselt gazdasági társaság útján közvetítői tevékenységet látott el egy biztosításközvetítéssel foglalkozó alkuszcég nevében.

A férfi kizárólag az alkuszcég által kínált biztosítási lehetőségeket ajánlhatta az ügyfeleknek, nem volt jogosultsága arra, hogy az ennek során megkötött biztosítások fejében az ügyfelektől pénzt vegyen át vagy adjon át nekik.

A vádlott ügyfelei bizalmát kihasználva a sértetteket megtévesztette, célja a pénzük megszerzése volt, az átvett összegeket saját céljaira, illetve tartozásainak kiegyenlítésére fordította. A férfi huszonkét sértettnek összesen több mint 290 millió forint kárt okozott.

A járásbíróság a férfit – egyebek mellett – különösen nagy kárt okozó, üzletszerűen, folytatólagosan elkövetett, csalás többrendbeli hamis magánokirat felhasználása miatt nyolc év börtönre és több mint 200 millió forintos kártérítésre ítélte, vagyonelkobzást rendelve el ellene.

Az ítélet nem jogerős – derül ki a Pécsi Törvényszék közleményéből.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.